• IiIlenora

Israel vs. Islamiska Staten

Jag läste att Englands premiärminister David Cameron tror att Libanon och Jordanien är nästa länder för IS och att då Israel skulle stå på tur. Israelerna kommer då att stå emot och kämpa mot dessa vilddjur och jag tror faktiskt att dem är tillräckligt starka att segra.

Men frågan är hur muslimerna på FL som sitter och säger att IS inte är riktiga muslimer, och att det IS gör strider mot islams läror ställer sig i ett sådant skede? 

Skulle IS fortfarande anses vara anti-islamister ifall Israelerna överlägset torkar bakdelen med ISIS-anhängarnas skägg? 

Och ni andra Israel-motståndare. Hur ställer ni er vid en sådan eventuell händelse. Skulle ni tycka att Israel kränker mänskliga rättigheter då också eller klarar ni av ett erkännande av att dem faktiskt är kämpar för mänskliga värderingar?

Slutligen, David Cameron är rädd för att IS-anhängare snart börjar härja i England.

Så stoppa IS och må Gud Välsigna Israel.

• Svar på tråden Israel vs. Islamiska Staten
  • dirpower
    johannessssss skrev 2014-08-26 04:06:44 följande:
    hahaha walid shoebat? killen som var fd plo terrorist men ångrade sig och blev kristen och nu ägna hela sitt liv åt att smutskasta islam? större pajas får man leta efter.
    Vad har du för relation till honom eftersom att du känner honom som pajas? Har du aldrig haft fel och behövt ändra dig?
  • Gung Ho
    Halvtre skrev 2014-08-24 09:37:56 följande:
    Visst är det interessant att muslimerna på FL inte tycker till angående israeliska/judiskt motstånd på ett öppet forum. Det talar för sig själv och jag undrar om dom egentligen inte stödjer IS.
    Jag tycker det mest är roligt att ngn (TS) tror att IS skulle anfalla Israel... IS består av 15-20000 man med begränsad utrustning och inget flygvapen eller pansar i större utsträckning. Ett anfall mot Israel skulle vara som en mygga som biter en elefant..
  • Halvtre
    Gung Ho skrev 2014-08-29 22:06:40 följande:

Jag tycker det mest är roligt att ngn (TS) tror att IS skulle anfalla Israel... IS består av 15-20000 man med begränsad utrustning och inget flygvapen eller pansar i större utsträckning. Ett anfall mot Israel skulle vara som en mygga som biter en elefant..

"Det lustiga är" att det är David Cameron som tror att dom skulle anfalla Israel och hans omdömen kommer inte från kommentarer på FL. Dessutom så har IS pansar och har varit tillräckligt starka för att slå ut Syriens arme som bestod av betydligt fler än tjugotusen man och hade en budget på 1.8 miljarder dollar. Också Iraks arme som bestått av 800.000 och 528.000 i reserv. Visst har dessa både tanks och flygförsvar men det finns ju folk som lever i en fantasivärld och det visar din kommentar ett exempel på. Israel är ett litet land till ytan ungefär som Småland. Så att islamska länder runt Israel inte klarar av att fälla dom för att dom är rädda och tänker att det bara är ett myggbett, det bevisar bara att Gud står på israelernas sida. Gud beskyddar sitt folk.
  • Halvtre
    viskeslopme skrev 2014-08-25 18:08:37 följande:

Jag tror inte dom har nåt emot att man anser alla individer skall ses som individer och att man frågar om Ts.m.fl i tråden har en taskig syn från början. Jag ställde en fråga.

Men hallo, väntar du svar på en fråga från någon du ansett har gett upp innan du ens fick svar, hur står det till egentligen?
  • Oschlaka

Har inte israeler toapapper?

IiIlenora skrev 2014-08-21 10:26:12 följande:

Jag läste att Englands premiärminister David Cameron tror att Libanon och Jordanien är nästa länder för IS och att då Israel skulle stå på tur. Israelerna kommer då att stå emot och kämpa mot dessa vilddjur och jag tror faktiskt att dem är tillräckligt starka att segra.

Men frågan är hur muslimerna på FL som sitter och säger att IS inte är riktiga muslimer, och att det IS gör strider mot islams läror ställer sig i ett sådant skede? 

Skulle IS fortfarande anses vara anti-islamister ifall Israelerna överlägset torkar bakdelen med ISIS-anhängarnas skägg? 

Och ni andra Israel-motståndare. Hur ställer ni er vid en sådan eventuell händelse. Skulle ni tycka att Israel kränker mänskliga rättigheter då också eller klarar ni av ett erkännande av att dem faktiskt är kämpar för mänskliga värderingar?

Slutligen, David Cameron är rädd för att IS-anhängare snart börjar härja i England.

Så stoppa IS och må Gud Välsigna Israel.

• Oschlaka

IS och Israel är det samma sak?

Halvtre skrev 2014-08-22 14:00:43 följande:

Intressant att det ännu inte stigit fram någon muslim som skulle finna glädje i att israeler skulle kunna sätta stopp för IS. Kanske är det för att man smyg-sympatiserar med IS och tycker att det dom gör är bra trots allt.

• Halvtre
    Oschlaka skrev 2014-08-30 20:51:13 följande:

IS och Israel är det samma sak?

Nej. Israel är det enda demokratiska landet i Mellanöstern där man har yttrandefrihet och människor har ett värde. Is är förkortning för islamiska staten, och dom bryter mot mänskliga rättigheter. Dom tvingar folk att konvertera till islam under våld och hot, dom amputerar folk, mördar, våldtar och förföljer oskyldiga människor enligt islams läror. Israel däremot är den goda sidan med Gud på sin sida :)
  • Gung Ho
    Halvtre skrev 2014-08-30 20:32:59 följande:
    "Det lustiga är" att det är David Cameron som tror att dom skulle anfalla Israel och hans omdömen kommer inte från kommentarer på FL. Dessutom så har IS pansar och har varit tillräckligt starka för att slå ut Syriens arme som bestod av betydligt fler än tjugotusen man och hade en budget på 1.8 miljarder dollar. Också Iraks arme som bestått av 800.000 och 528.000 i reserv. Visst har dessa både tanks och flygförsvar men det finns ju folk som lever i en fantasivärld och det visar din kommentar ett exempel på. Israel är ett litet land till ytan ungefär som Småland. Så att islamska länder runt Israel inte klarar av att fälla dom för att dom är rädda och tänker att det bara är ett myggbett, det bevisar bara att Gud står på israelernas sida. Gud beskyddar sitt folk.
    Nu är du lite osammanhängande.

Jag vet att det är religiösa fanatiker, annars hade de inte startat detta vansinniga dödsdömda projekt fr början.

De är dock i det kortsiktiga perspektivet tillräckligt realistiska att de förstår att de inte skulle vinna ett enda slag mot Israels militär. IDF är en av världens mest vältränade och motiverade arméer (för att inte tala om taktiska kärnvapen) och ska inte jämföras med Syriens och Iraks splittrade och omotiverade styrkor. IS kommer inte att finnas om ett par år!
  • Gung Ho
    Halvtre skrev 2014-08-30 21:13:47 följande:
    Nej. Israel är det enda demokratiska landet i Mellanöstern där man har yttrandefrihet och människor har ett värde. Is är förkortning för islamiska staten, och dom bryter mot mänskliga rättigheter. Dom tvingar folk att konvertera till islam under våld och hot, dom amputerar folk, mördar, våldtar och förföljer oskyldiga människor enligt islams läror. Israel däremot är den goda sidan med Gud på sin sida :)
    Det må vara en demokrati, men är samtidigt en apartheidstat och kolonisatör.
  • Halvtre
    Gung Ho skrev 2014-08-31 21:04:27 följande:

Det må vara en demokrati, men är samtidigt en apartheidstat och kolonisatör.

I så fall vet du inte vad apartheid är, jag föreslår att du kollar upp det där för det är inte Israel. Alla raser finns i Israel och faktum är att det är ett mångkulturellt land med folk från alla världens hörnor. Och israeler har all rätt att bo och bygga bostäder där. Dom vill ha fred men det är de muslimska grannländerna som vägrar dom detta.
Svar på tråden Israel vs. Islamiska Staten