• IiIlenora

Israel vs. Islamiska Staten

Jag läste att Englands premiärminister David Cameron tror att Libanon och Jordanien är nästa länder för IS och att då Israel skulle stå på tur. Israelerna kommer då att stå emot och kämpa mot dessa vilddjur och jag tror faktiskt att dem är tillräckligt starka att segra.

Men frågan är hur muslimerna på FL som sitter och säger att IS inte är riktiga muslimer, och att det IS gör strider mot islams läror ställer sig i ett sådant skede? 

Skulle IS fortfarande anses vara anti-islamister ifall Israelerna överlägset torkar bakdelen med ISIS-anhängarnas skägg? 

Och ni andra Israel-motståndare. Hur ställer ni er vid en sådan eventuell händelse. Skulle ni tycka att Israel kränker mänskliga rättigheter då också eller klarar ni av ett erkännande av att dem faktiskt är kämpar för mänskliga värderingar?

Slutligen, David Cameron är rädd för att IS-anhängare snart börjar härja i England.

Så stoppa IS och må Gud Välsigna Israel.

• Svar på tråden Israel vs. Islamiska Staten
  • Zoom
    oOHalalOo skrev 2014-09-22 22:14:03 följande:

Du skrev att du 'inte har någon aning', så du kan inte förklara eller argumentera för varför du skrev 'hon' då menar du?

Du besvarar min fråga perfekt. Ha en god kväll.
  • oOHalalOo
    Zoom skrev 2014-09-22 22:17:07 följande:
    Du besvarar min fråga perfekt. Ha en god kväll.
    Totalt intetsägande inlägg. Bättre lycka nästa gång!
  • Zoom
    oOHalalOo skrev 2014-09-22 22:48:51 följande:

Totalt intetsägande inlägg. Bättre lycka nästa gång!

Jag vet att du tycker så.
  • oOHalalOo
    Zoom skrev 2014-09-22 22:51:33 följande:
    Jag vet att du tycker så.
    Då kan du ju alltid förbättra dig, inte sant? Fick du lite tips i alla fall, glad jag kunde hjälpa till med det.
  • Ogago
    Zoom skrev 2014-09-22 20:13:36 följande:
    Breivik är en förlegad ensamvarg. Kom med något nytt. Hon utmanade dig att lägga fram Kristna illdåd från de sista dagarna, kan du inte bemöta det?
    Anti-Balaka var mitt svar. En kristen organisation som kontinuerligt terroriserar sin omgivning i Jesus Kristus namn. Missade du det svaret?

Vem är Breiviks efterföljare enligt din mening?
  • LiIIenora
    Ogago skrev 2014-09-22 08:32:19 följande:

Vad är det för ensamma individer du jämför med? Anti-Balaka är inga ensamma individer?

Dina argument låter som om dom är tagna direkt ur Breiviks manifest. Är dom det?

Ja... Breivik är ett exempel, och inte ens han lyckades uppmana tokiga Kristna att gapa Jesus aqbar. Varför tror du att det är så?

Du kanske kan lyfta fram en Kristen organisation, kyrka eller liknande som försvarar Hans illdåd? Om inte, varför?

Och som boende i Norge så minns jag denna dag där man överallt i landet samlades och öste blommor på hög. Vare sig man bodde i Lofoten eller nere i Oslo. Det var stor landssorg där man inte angrep några ambassader eller gav sig på oskyldiga.
    Israel was given to the Jews by God.
  • LiIIenora
    Ogago skrev 2014-09-22 08:32:19 följande:

Vad är det för ensamma individer du jämför med? Anti-Balaka är inga ensamma individer?

Vidare verkar du inte ha läst din egna länk. Gå in på den och återkom med en förklaring varför Anti-Balaka tvingas "försvara" sig från muslimer. För det är vad länken säger.
  • Ogago
    LiIIenora skrev 2014-09-25 18:47:20 följande:
    Ja, du citerar inte allt. Du citerar enbart den sista biten som visar resultatet av hur det utvecklades. Det står fortfarande att det är en "självförsvarsgrupp" och som jag skrev tidigare till dig så fördömde Jesus denna typ av självförsvar. Om Han fördömer det så är det ju inte Kristet att göra så här. Vidare kan du inte peka på huruvida dom följer Jesu bud eller inte.

Jag försvarar inte det dom gör. Min undran är vad muslimerna gjort mot några Afrikanska infödingar eftersom dessa känner sig pressade att "försvara" sig. Jag vet ju att islam förespråkar yizzia och tvångskonverteringar. Kan det vara det tror du? Våldtäkter?

Jag citerar också: "The anti-balaka militias originally formed in the 1990s as village SELF-DEFENSE forces."

Vidare väntar jag på aktuella rapporter om Kristna illdåd som jag utmanade dig om. Sedan sist jag var här har den muslimska illdåd stigit markant och det vore intressant att få redovisa vad jag har till dig. Var så vänlig för den här detaljerade Wikipedia länken tar inte upp så mycket. Eller hur.
    "Vidare väntar jag på aktuella rapporter om Kristna illdåd som jag utmanade dig om." Du menar att anti-balaka inte utför illdåd? Med machete i ena handen och biblen i den andra? Kristna är snälla när dom dödar, är det så du menar? Om du inte tycker att jag följde upp din 'utmaning' med anti-balaka så vet jag inte vad du förväntar dej...

Anti-balaka anser sej själva vara en självförsvarsgrupp. Så gör även IS. Vad är skillnaden?

"Jag försvara inte det dom gör", okej, vem gör det? Men du tycker att illdål med bibeln i hand är snällare än illdåd med koranen i hand. Frågar man offren så struntar dom nog i vilken bok som användes som vapen. Det gör lika ont att dö av en muslimsk kula som av en kristen, eller judisk också för den delen.

Anser du att terrorism är okej, bara förutsättningarna är dom rätta?
  • LiIIenora
    Ogago skrev 2014-09-25 20:28:45 följande:

"Vidare väntar jag på aktuella rapporter om Kristna illdåd som jag utmanade dig om." Du menar att anti-balaka inte utför illdåd? Med machete i ena handen och biblen i den andra? Kristna är snälla när dom dödar, är det så du menar? Om du inte tycker att jag följde upp din 'utmaning' med anti-balaka så vet jag inte vad du förväntar dej...

Anti-balaka anser sej själva vara en självförsvarsgrupp. Så gör även IS. Vad är skillnaden?

"Jag försvara inte det dom gör", okej, vem gör det? Men du tycker att illdål med bibeln i hand är snällare än illdåd med koranen i hand. Frågar man offren så struntar dom nog i vilken bok som användes som vapen. Det gör lika ont att dö av en muslimsk kula som av en kristen, eller judisk också för den delen.

Anser du att terrorism är okej, bara förutsättningarna är dom rätta?

Nä, du mötte inte upp med ett "aktuellt" dåd. Du kanske inte vet vad ordet betyder men det är en "nyhet". Något som hänt de SISTA dagarna. Det lustiga i ditt försvar är att du klamrar dig fast i anti-Balaka och det gör du för det är det enda du har. Du har inget annat.

Släpper du det så står du naken. Du kan inte ens länka till en artikel där det står att man håller Bibeln i ena handen och en machete i den andra. Det påståendet är taget ur luften så det du säger gör dig mindre trovärdig. Det har aldrig hänt :)
  • LiIIenora

Men du kan titta in i länken jag postade ovan. Den går till CNN och är från igår. Ännu ett islamskt illdåd med muhamzadz värderingar i praktik.

Svar på tråden Israel vs. Islamiska Staten