Inlägg från: oOHalalOo |Visa alla inlägg
  • oOHalalOo

Israel vs. Islamiska Staten

IiIlenora skrev 2014-09-02 18:54:55 följande:
    Förutom att ISIS förföljer och mördar muslimer, vad annat är det som är så bra med dom?
    Tycker du att det är bra att ISIS förföljer och mördar specifikt muslimer? Jag tycker det är hemskt att de förföljer och mördar människor, alla människor. Men vi tänker nog rätt olika du och jag har jag märkt, så därför har jag en helt annan uppfattning än vad du har.
  • oOHalalOo
    IiIlenora skrev 2014-09-02 21:28:50 följande:
    Även om raketer skjuts in för att skrämmas så är dom dödande oavsett anledning. Och dessa riktas mot tätbebyggda områden för att döda. Så Israelerna har all rätt att bygga mur och Palestinierna skulle göra detsamma om dom hade att göra med vilddjur som Palestinierna själva. Men dom är lyckligt lottade och har Judar med högre värderingar än dom själva som grannar, därför behöver Palestinier inte bygga någon mur. Det är självtalande.

Vidare har jag bott och arbetat i Israel och den bilden du försöker ge med ord och filmklipp är långt från verkligheten. Kristna är inte alls mobbade. Faktum är att Kristna pilgrimsvandrar dit hela tiden och de här videoklippen är falsk propaganda. Judar och Kristna kommer bra överens med varandra.

Sen att Israel skjuter barn med stridsvagnar och flygplan är inte sant. Det är löjligt att ens göra antydningar på det. Möjligtvis pratar du om ISIS men inte Israel. Jag misstänker att du är en smygmuslim så skäms du för islam eftersom du måste gömma dig?
    Har du inte alls sett något av det som media har visat och hur oerhört många barn som dödats i deras 'självförsvar'? Av precisionsvapen? Antingen så har de dåliga soldater som inte kan sikta rätt, om deras avsikt inte är att döda barn, eller så är deras avsikt att döda vem som helst, bara det är en palestinier - så kan det också vara. Dvs inga som helst skrupler att gränsen för att döda andra inte borde gå till att det är ok att döda barn. Dem regering du lovordar tycker jag är en rutten fiskburk.
  • oOHalalOo
    IiIlenora skrev 2014-09-02 21:50:00 följande:
    ISIS dödar ju sina egna barn så vad menar du med att dom inte dödar barn?????

Du har helt fel angående judar, dom tänker inte på att folk är hundar. Det är något som kommer från koranen då muhammad hade sådana nedvärderande tankar på folk. Judar har mycket högre tankar om folk än de du vädrar.

???One 'tract' in the Talmud recently grabbed my attention. It seemed to leap from the page and  strike at the core of what it means to be Jewish:

"To communicate anything to a Goy about our religious relations would be equal to the killing of all Jews, for if the Goyim knew what we teach about them, they would kill us openly."  Libbre David 37

The key point is: ' If they ever find out what we are up to, they'll be enraged and will kill us.' As a Jew, I found this very disturbing. Is Judaism a religion or a conspiracy against man and God?

- See more at: http://henrymakow.com/2013/05/Jew-Rejects-Talmud-Duplicity.html#sthash.FhHHRm1j.dpuf ???

??The common theme does indeed relate to the 'dire' importance of keeping Jewish 'religious relations' out of the earshot of a goy. What affected me was the part " if they knew what we teach about them", we'd be killed out in the open.

I felt that I realized a basic truth about Judaism. It is a religion that puts man before God, and Talmud before Torah. If a religion chooses fallen mankind's word [i.e. scribes] above that of the Divine, is it a religion of God?...??

??..JEWISH SUPREMACY

The offensive nature of these tracts about Jews dealing with non -Jews are nothing less than an ideology of Jewish Supremacy.  They reveal a deep seated contempt for non-Jews known as 'goyim' or cattle. There are others which are even more tasteless. In 2010, Israel's Sephardi leader Rabbi Ovadi Yosef invoked the ire of non-Jew and Jew alike with his pronouncement, " Non-Jews exist to serve Jews. goyim were born only to serve us. Without that, they have no place in the world; only to serve the People of Israel." ???

Ja mer finns att läsa http://henrymakow.com/2013/05/Jew-Rejects-Talmud-Duplicity.html

• oOHalalOo
    Rikard skrev 2014-09-05 11:48:13 följande:
    Henry Makow är en schweiz-kanadensisk extremist som kampanjar mot homosexualitet och omhuldar olika konspirationsteorier. Knappast en pålitlig källa.

Jag vill inte förneka att det finns en klickar av vanvettig judisk extremism som är minst lika galen och farlig som kristen eller muslimsk fundamentalism, men att på detta sätt tala om "judar" som en homogen grupp är inget annat än ren och skär antisemitism!

Jag måste förresten få fråga dig oOHalalOo, var det inte du som påstod att Israel "garanterade" allt förtryck i Mellanöstern och var det inte du som spred en video där det påstods att den judiska familjen Rotschild kontrollerade alla världens banker utom Libyens?

Du borde lära dig att ifrågasätta dina källor (inklusive Koranen).
    Ok har ingen blekaste vem personen är, jag tänkte mer på vad han skrev om Talmuds syn på just goyim. Jag skulle faktiskt föredra att själv läsa, men var hittar man online 20.000 sidor Talmud att slå upp i? Kanske du vet?

Det är väl samma när andra talar om muslimer eller kristna som homogena grupper? Ser faktiskt sällan någon som reagerar över det utan då verkar det helt  ok. Annars håller jag med dig eftersom jag inte är en förespråkare för att unisont döma människor, då det helt  enkelt  inte är möjligt.

Nej det var inte jag, kan inte heller minnas vem det skulle ha varit eftersom jag inte vet vilket inlägg det är som du refererar till. Så där kan jag inte hjälpa dig dessvärre.

Ja, jag brukar faktiskt ifrågasätta och undra och kolla upp. Det är viktigt. Men det här jag hänvisade till i inlägget var inte en källa som i källa, utan mer vad en av Judendomens källor verkar säga. Sen som sagt, skulle jag själv vilja läsa innehållet i Talmud från en seriös judisk källa.
  • oOHalalOo
    IiIlenora skrev 2014-09-05 12:48:51 följande:
    De som verkligen lider är dom som inte förespråkar islam. De som förordar islam och torteras för den tro dom bekänner sig till är det inte ett dugg synd om. Dom får vad dom vill ha. Så låt de som inte vill ha islam komma hit så kan de andra muslimerna finna förtröstan hos sina syskon i ISIS.
    Vad är det som är så svårt att förstå? Att även 99 % av muslimerna är emot ISIS? Ändå så menar du att 99% ska 'finna förtröstan'' i av 1 % gör? Hur resonerar du egentligen?
  • oOHalalOo
    Halvtre skrev 2014-09-05 12:53:16 följande:
    Om det är vad dom önskar så hänger inte jag läpp för det.
    Har du sett någon muslim som önskar sig att dödas av ISIS? Hänvisa till var du i så fall har sett det.
  • oOHalalOo
    Rikard skrev 2014-09-05 13:23:03 följande:
    Ja, naturligtvis är det lika illa när andra pratar om muslimer eller kristna som homogena grupper, som när någon skriver om judar som en homogen grupp. Men den ena dumheten är väl inte ursäkt för den andra?
    Hur tänkte du?

Att döma judarna idag utifrån vad som står i judendomens källor är fullkomligt stolligt. Få judar är bokstavstroende. En mycket stor andel judar är ateister och därmed är det helt befängt att klistra ålderdomliga religiösa texter på dem.
    Jo jag tänker så här. DE judar som praktiserar sin religion och har Torah och Talmud som sitt rättesnöre, att det är DE som kan tänkas ha såna här åsikter, dvs att goyim är som kreatur exempelvis. Givetvis inte andra som inte praktiserar sin religion och inte följer sina källor. Tycker du att det är ett befängt resonemang?

Har du koll på en seriös Talmud online version eller inte?
  • oOHalalOo
    Rikard skrev 2014-09-05 13:35:33 följande:
    Med tanke på de förföljelser som sker mot judar här i Sverige och andra länder som rimligen inte har något ansvar för hur extremistiska judar i Israel agerar anser jag att ditt val av citat och sättet det presenterades på var ogenomtänkt.

Nej, jag har inte koll på någon Talmud-sida. Judiska församlingen i Stockholm har en informationssida, som kanske kan ge hjälp.
    Det må ha varit ogenomtänkt, men min utgångspunkt är däremot inte illvilja. Men jag utgår ändå från att du förstår tankesättet, att DE som gör är DE som det gäller.

Även muslimer t.ex. förföljs ju på olika sätt i Sverige, speciellt på nätet. Samma här, sällan syns protester mot hur vanliga muslimer föraktas och anklagas i samband med det, och det verkar vara enbart för det är muslimer det gäller. Det är nog dessvärre lite så att det är ok när det gäller muslimer men inte ok när det gäller judar i samma sits. Inget av dem är ok enligt min uppfattning, men samtidigt måste man kunna ifrågasätta varför jämlikhetstänkandet och värdegrunden ser så olika ut, beroende på vem det är som förföljs. Jag gör det i alla fall, 'varför är det ok att det är så olika?'
  • oOHalalOo
    Zoom skrev 2014-09-22 20:13:36 följande:
    Breivik är en förlegad ensamvarg. Kom med något nytt. Hon utmanade dig att lägga fram Kristna illdåd från de sista dagarna, kan du inte bemöta det?
    Helt off topic, men jag är supernyfiken på hur du vet att Lillenora är en 'hon'? Står inget om hon eller han i medlemsuppgifterna och du har dessutom reggat dig som ny medlem idag, men ändå vet du att det är en 'hon'?
  • oOHalalOo
    Zoom skrev 2014-09-22 21:05:21 följande:
    Jag har ingen aning faktiskt. Har jag fel?
    Jag vet inte, det har aldrig framkommit om det är en hon eller en han, inte för oss som varit här på forumet länge i alla fall, så jag undrar ju fortfarande hur du, nyreggad, kan veta att det är en hon?
  • oOHalalOo
    Biffus skrev 2014-09-22 21:21:06 följande:
    Jag hade gissat på det, eftersom att Nora vanligtvis är ett kvinnonamn. Dock finns det inget som säger att det är så, men jag hade gissat det.
    Det kan du har rätt i! Nora är ju ett vanligt muslimskt kvinnonamn också. Men jag fattar inte hur man kan bli så hatisk, det är så tragiskt.
  • oOHalalOo
    Zoom skrev 2014-09-22 22:17:07 följande:
    Du besvarar min fråga perfekt. Ha en god kväll.
    Totalt intetsägande inlägg. Bättre lycka nästa gång!
  • oOHalalOo
    Zoom skrev 2014-09-22 22:51:33 följande:
    Jag vet att du tycker så.
    Då kan du ju alltid förbättra dig, inte sant? Fick du lite tips i alla fall, glad jag kunde hjälpa till med det.
Svar på tråden Israel vs. Islamiska Staten