• stinaa

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Krisse80 skrev 2014-10-16 14:48:14 följande:
    Har ni hunnit fundera något på hur ni ska göra? Kommer ni kunna vara hemma båda två någonting? Har ganska stor erfarenhet av bebisar så även om det här är våra första så kändes EN bebis lätt som en plätt, har tom skrattat åt mannen som har varit skräckslagen över att få barn. Nu när det är två har skrattet fastnat lite i halsen kan man säga ;) Min man kan bara vara hemma 10 dagar och sen blir jag ensam hemma men det löser sig väl på något sätt.
    Vi kommer vara hemma ett halvår tillsammans till att börja med, känns underbart skönt och då kommer lilltjejen (2 år och 8 månader då) få vara hemma med oss också! :)
  • stinaa

Vi valde att inte ha den funktionen, mycket pga att man inte ska ha bebisar längre stunder i babyskydd, kan vara bra att tänka på också. Har aldrig haft något problem att flytta dottern från babyskydd till vagn dom få gånger det har behövts :)

• stinaa
    julii skrev 2014-10-22 17:26:08 följande:

Oj nu skrev jag i fel grupp :p

Men hoppar gärna in här med om jag får! Fick reda på idag att vi väntar tvillingar. Är i vecka 14. Har bf 1 maj :)

Varmt välkommen och stort grattis! :)
  • stinaa

En fundering som kanske låter knäppt. Men senaste veckan har jag bara haft put på ena sidan av magen när jag ligger ner på rygg, detta gör mig orolig och har börjat tänka massa hemska saker som att den ena tvillingen har dött och det är därför det är mest put på ena sidan, knäppt jag vet. Men kan dom liksom kura ihop sig och ligga tillsammans på ena sidan under en längre tid? Nån fler som har så?

• stinaa
    JhjärtaK skrev 2014-10-23 14:22:12 följande:
    Låter inte knäppt alls då jag har haft samma oro. Dock inte att en av dem skulle dött utan att de har utvecklat TTS och den ena håller på att få jättemycket fostervatten!

MEN, sen kom jag på att jag oroade mig för nästan samma sak när jag väntade dottern, dvs en "osymmetrisk" mage. Då var min oro att det var utomkvedes som hade satt sig fel och gjorde så att magen var större till vänster än till höger. (Såsom den är nu)

Så min slutsats är att magen växer lite skumt och inte alltid helt symmetriskt (sällan kanske tom) och den sidan som putar på dig är nog den sidan där tvillingen ligger "längst ut" mot huden och den andra sidan där ligger den andra tvillingen längre in mot ryggraden. Det kan ju dessutom vara så att de har kurat ihop sig med huvudena mot ena hållet och de är ju rätt så stora i förhållande till övriga kroppen.

När har du nästa UL? (Inte för att du behöver oroa dig alls tror jag, mest för att du kommer få en förklaring då smile1.gif )
    Åh, tack! Känner mig lite lugnare nu, känns som man hetsar upp dig över ingenting ;) Imorrn har jag UL så antar att jag får en förklaring då :)
  • stinaa
    DiddiDoo skrev 2014-10-23 17:15:08 följande:

Nu har vi äntligen varit på rul, allt så jätte bra ut och vi blev beräknade till 13/3! Då kommer en pojke och en flicka! :)

Helt sjukt kul och spännande! phprMEuTc93464.jpg

Wow, vad häftigt! Stort grattis :)
  • stinaa
    Sara___ skrev 2014-10-24 08:57:40 följande:

Ville bara tipsa om några sidor på Facebook som jag hittade igår, "tvillingmammor 2015" och "tvillingsajten" smile1.gif lite rolig läsning!

Jag är med i båda :)
  • stinaa

Vart på UL idag, vecka 19+4 och allt såg helt perfekt ut. Dom var exakt lika stora och båda hade bra med fostervatten, så nu kan man pusta ut i två veckor till! :)

• stinaa
    JhjärtaK skrev 2014-10-25 12:04:29 följande:
    Härligt! Och nu börjar risken så smått att minska för TTS också smile1.gif
    Precis, vilket känns jätteskönt! :) Jag håller tummarna för att dom fortsätter må bra därinne och att dom vill stanna där ett bra tag till! ;) När har du nästa UL?
  • stinaa
    JhjärtaK skrev 2014-10-27 06:55:35 följande:

Alltså nu har vikten fullkomligt rusat iväg! Jag har blivit så otroligt hungrig den senaste veckan och därav ätit mer och sen en helg som varit lite väl "god" på det och vågen står nu nästan på +6,5 kg i vecka 18 smile4.gif

Jag är inte orolig för att gå ner dem sen. Det gör jag säkerligen, utan att det kommer bli så otroligt tungt för kroppen! Gick upp 21 kg med dottern och mina knän började knaka mot slutet :-P

Åh, förstår din känsla men försök att inte må dåligt över det. Gick inte upp något fram till v 17 (då jag mådde illa), nu har jag på några veckor gått upp 4kg, har varit och är så extremt hungrig och äter hela tiden känns det som. Jag tänker att kroppen äter igen sig efter att ha ätit dåligt första veckorna. Försök att vara avslappnad i det, du väntar faktiskt två och stress och oro är inte bra.
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D