JhjärtaK skrev 2014-09-28 19:26:27 följande:
För familjen berättade vi i vecka 8. Vår dotter fick ha på sig en T-shirt med texten "Storasyster" på, de fattade snabbt
På jobbet berättade jag denna vecka, är i vecka 14. Så himla skönt att kunna "pösa" fritt nu, haha.
Men känner lite likadant. Sa till maken idag att vi kanske skall vänta med att köpa större bil tills de är födda och vi ser att de klarar sig. Kanske lite cyniskt att tänka så men samtidigt så skulle vi inte köpt större bil om det bara var en bebis där inne så det blir ju en väldigt onödig extra utgift i värsta fall. Samma sak med tvillingvagn. Kommer att vänta tills en bra bit efter RUL med att köpa det.
Men tänkte åka och provköra nu i veckan iaf
Någon mer från Göteborg här som vet vart man kan åka och provköra bugaboo donkey och Emmaljunga double Viking?
Vet ni om det finns några fler tvillingvagnar där man kan ha de sittande och liggande mot sig? Många vagnar är ju mer "syskonvagnar" där sittdelen enbart kan vara framåt och jag vill inte det.
En annan pryl som jag tänkte skaffa är ett gravidbilbälte från besafe då jag kör bil till och från jobbet varje dag. Sen tänkte jag faktiskt också gå och köpa två små bodies om jag hittar några supersöta (och orkar). Några tips? Jag var på Kappahl och tittade på deras newbie som har väldigt fina i vanliga fall men hittade nästan inga omlottbodies och jag vägrar att dra Bodies över huvudet på bebisarna när de är spädbarn och inte ens kan hålla nacken stadigt.
Vi ska beställa vagn nu medans babyproffsen har sitt erbjudande om 10%, försöker dessutom tänka positivt och att allt ska gå bra :)
Vi är också inne på att köpa en Emmaljunga double Viking eller bugaboo donkey, lutar faktiskt mot att vi köper Donkeyn, är ju himla bra andrahandsvärde på dom samt att den är helt underbar att köra. Det enda jag känner mig osäker på är om den funkar i rikligt med snö eftersom vi bor i Norrland.