• stinaa

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Hej! Här har du en till :) Fick reda på förra veckan att vi väntar tvillingar då vi åkte in för att jag fick en blödning. Känns sjukt kul och har nog känt alla känslor man kan känna, haha! Är i v 10 nu, har en dotter född 2012 så vi går från ett till tre barn, haha. Var in igår för att försöka se om det var enäggs eller tvåäggs men läkaren kunde inte se det, ska tillbaka om 3 veckor och då får vi förhoppningsvis veta :) Hur fick ni reda på det? Hur har du mått? Ver ni om det är enäggs eller tvåäggs? :)

• stinaa

Ja självklart! Oj vad häftigt med trillingar, hur känns det? Hur mår du? Vilken vecka är du i? Stort grattis! :)

• stinaa

Jag har mått väldigt dåligt men inte sämre än jag mådde börjar var gravid med dottern tycker jag. Mår illa konstant i princip och är otroligt trött men det ger nog med sig snart, värre med foglossningen som jag redan börjar känna av :( Jag är i v 10 enligt mig men v 11 enligt senaste ultraljudet :) Men hur blir det trillingar, då måste äggets delat sig tre gånger för man kan väl inte släppa tre ägg? Konstig fråga kanske, haha :) Hur ofta kommer du få gå på ultraljud och koll?

• stinaa

Jag har mått väldigt illa och varit extremt trött men inte värre än när jag väntade dottern dock. Däremot så plussade jag starkt på BIM-5 vilket jag antar kan vara ett tecken :) Har ingen gravidmage än heller, men det lär man väl få gott av sen :) Är i vecka 9+5 (enligt mig) 10+4 (enligt UL). Men himla spännande är det, känner mig fnittrigt mest hela tiden, haha! :)

• stinaa

Det är ju så mycket praktiskt som man ska fixa också. Hade räknat med att "bebben" skulle ärva det mesta från dottern men nu måste vi ju ändå ha två av allt. Samma med vagn, där måste man ju också tänka om. Det är ju skitroligt och pirrigt :)

• stinaa
    Joseyes skrev 2014-08-23 15:49:44 följande:

Hej!

Väntar också tvillingar, bf 25 mars. Har en pojke född 12 sen innan och det känns otroligt att vi nu ska bli 5 st i familjen.

3 st ma/mf där i mellan så vågar inte riktigt än "tro" men mår fruktansvärt dåligt och kräker som en tok, vilket jag får se som positivt :)

Ska bli roligt att följa alla här !

Stort grattis! Visst är det en häftig känsla (efter att chocken har lagt sig) :) Jag har också en dotter född 12 och känns så konstigt att hon ska bli storasyster till två, hon som fortfarande är så liten. Har du varit på många ultraljud? Vet du om det är enäggs eller tvåäggs? Det kommer nog gå bra, har du kommit såhär långt och om du framförallt sett två hjärtan picka så går det nog vägen :)
  • stinaa
    Joseyes skrev 2014-08-24 10:37:35 följande:

Tack, detsamma!

Ja det känns helt otroligt att vår lille kille ska få två småsyskon på en gång :)

Jag åkte in på ett akutultra p.g.a. smärta och oro för utomkvedskap. Var då i v. 5+5. Fick sen komma på ett till för att de ville som det "blev" något och då syntes två små pickande hjärtan. Tvåäggs sa hon :)

Har någon fått tid för RUL? Är det tidigare med tvillingar om man vet om det, eller samma vecka som vid ett foster?

Någon som är bosatt i Skåne?

Aha, typ samma här. Åkte in akut för blödningar och ont i sidan, men visade två pickande hjärtan i v 10 :) Dom vet inte om det är enäggs eller tvåäggs, har fått komma på ett till ultraljud men där kunde dom inte fastställa om det var en eller två moderkakor, dock låg dom i varsin hinna och hade skiljevägg vilket som jag förstår det är positivt och minskar massor av risker :) Har ni tvillingar i släkten? Vet inte hur det funkar med RUL men tror man får det när man skulle ha haft det i vanliga fall. Får du gå på extra UL nu?
  • stinaa

Stort grattis MammanLina, visst är det en häftig känsla? (när chocken har lagt sig.. ;)

Hur går det för er tvillingmammor? Jag var på ultraljud idag och det visade sig att det med största sannolikhet är enäggstvillingar med ganska tunn skiljevägg och delad (eller sammanväxta) moderkakor. Det räknas som en högriskgraviditet och vi kommer få UL varannan vecka vilket känns tryggt och bra :) Vet ni än om det är enäggs eller tvåäggs?

• stinaa
    Sara___ skrev 2014-09-03 20:48:14 följande:
    Hej!

Vilken vecka är du i nu? :) grattis!

Vi var på inskrivningssamtal förra veckan i vecka 9 och fick där veta att vi inte kommer få komma på ul förrän v. 18-19 nästa gång. Känns konstigt att behöva vänta så länge ifall det skulle vara enäggs med samma moderkaka.

Hur har ni andra haft det med fastställande av enäggs/2äggs, samt plan för ul?
    Men vad konstigt! Jag är i vecka 12 och har redan varit på tre UL. Tydligen är det lättast att se om dom är enäggs eller tvåäggs ju tidigare man gör UL. Ska åkomma igen om två veckor. Kanske är olika beroende på var man bor?
  • stinaa

Grattis och välkomna alla nya! Visst är det en häftig känsla! :) När är ni beräknade? Vilka vet om ni väntar enäggs eller tvåäggs?

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D