• nokla

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

JhjärtaK skrev 2014-11-28 16:12:22 följande:

Det hela gick på 10000 totalt och då ingår två liggdelar och två sittdelar. Mycket pengar helt klart men nu är det avklarat iaf och vi får den vagn som vi vill ha. Den är helt ny.

Ok får man fråga var också? Vi kollade på den också men tror det hamnade på 15000 vilket jag tycker är ganska löjligt för en barnvagn

Jo jag fattar också att man blir tvungen att dela på mammor och barn ibland för akuta vårdinsatser men jag menar hur länge har man inte känt till fördelarna med att inte separera, att både risken för förlossningsdepression och att det tar längre tid att komma igång med amningen är större när mamma och barn separeras strax efter födseln. Hur svårt kan det va att ordna rutiner för att slippa onödiga separationer egentligen?

Nä jag tycker det är för dåligt...
  • nokla

Hahaha, ja fast det går ju aldrig att veta vilket av barnen som var det planerade De får byta tröja med varann varannan dag eller nåt.

Vilken tur ni hade med rabatten. Jag är inte jättesugen på att betala så mycket för en barnvagn, håller ju på å bygga hus å det finns mycket annat på listan över saker som vi vill köpa just nu

• nokla

Är jag sist nu med att inte ha köpt nåt till barnen än? Borde jag börja få panik eller?

• nokla

Skickar jag maken å handla så kommer han väl hem med halva affären bara, det är han som gillar å shoppa å jag som bromsar

Å jag har så svårt att tänka mig att jag kommer vara jättestor så snart, men känns som magen börjat växa snabbt bara de senaste dagarna så det skjuter väl iväg nu typ å ingen aning vart det landar Spännande

Ja vi får skriva en lista.

Ang namn så gillar jag Blenda, fast det är ett ko-namn men det är mitt med så det gör inget Men att komma på ett till som vi båda gillar är värre.

• nokla

Vad skönt stinaa att allt såg så jättebra ut

Jag har också varit på mvc-kontroll. SF-måttet 26 cm (vecka 25) och tvilling 1 hade hjärtslag på 147 å tvilling 2 på 150. Om tre veckor blir ultraljud nummer 2.

• nokla

Usch det tar på krafterna sånt där när man får åka in å oroa sig, skönt att det inte verkar varit nån fara. Jag hade också som mensvärk som kom å gick tidigare i veckan och så kom det blod men inte som en helt färsk blödning så de tyckte inte jag behövde komma in för det gick snart över igen.

• nokla

jhjärtak vad vägde din dotter när hon föddes? Var hon också liten?

Mina vägde ganska exakt 3500 båda två och växte ur storlek 50 på 1-2 veckor, vi har nämligen lite diskussion här hemma om ifall man behöver köpa massa pyttestorlekar eller inte.

Min mans tvillingar vägde knappt 2500 när de föddes, men å andra sidan vägde hans barn som inte var tvilling också under 3 kg.

• nokla
    JhjärtaK skrev 2014-12-10 18:59:25 följande:

Nej hon var väl normal med sina 3460 g på 40+3 men minns att hon vid något TUL beräknades ligga -9% så man får väl ta uppskattningen med en nypa salt. Oroar mig dock för att vi de kommande gångerna har olika läkare som mäter varje gång och då ökar ju risken för diff mellan deras mätningar tyvärr.

Jaja, får väl lita på läkaren som sa att allt såg jättebra ut och inte nojja så mycket i onödan, ligger dock lite i min natur tyvärr

Jag får försöka fokusera på att vi verkar ha klarat oss från TTS iaf och det känns ju jätteskönt!

Vecka 25 idag

Det är klart du ska lita på läkaren Vi ska ju in på ultraljud nu igen snart så får väl kolla hur det ser ut då om de verkar bli stora eller små.
  • nokla

Jag har tagit ledigt alla mellandagar, brukar alltid jobba då annars så det ska bli skönt, sen i januari direkt efter ledigheten har jag fått läkartid för att diskutera eventuell deltidssjukskrivning. Tyckte det kändes konstigt att boka in det nu, mår ju bra liksom, men som bm sa så kommer jag vara i v 30 då så...

• nokla

Att det växer ja, helt galet fort. Är inte orolig för att magen är för liten längre om man säger så... Vecka 26 nu.

Har faktiskt köpt en grej. En ringsjal, kommer ju bli brist på lediga armar å händer tänker jag så nåt som man slänger på sig snabbt och kan amma smidigt i är ju en bra start

Min man vill fortfarande ha en emmaljunga viking double, å jag tycker den är för dyr Värsta snåljåpen är jag Vi får väl se om vi kommer överens nån gång i framtiden innan förlossningen

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D