julii skrev 2015-02-24 10:40:16 följande:
Vilken tur då ska jag köpa det ikväll :) en annan fråga, hur mycket kan det skilja i storlek och vikt på tvillingarna innan man bör bli orolig? Förra tul för två veckor sedan vägde ena 1050 och andra 1200, hade bra med fostervatten, hjärtana slog fint osv. Idag på ultraljudet fick jag en annan läkare som jag inte alls var bekväm med, hon talade jätte dålig svenska så var jätte svårt att kommunicera då vi knappt förstod varandra. På henne lät det först kom att tv1 knappt vuxit sedan sist och när jag fråga om jag bör vara orolig så svarade hon " nej den är inom det normala" och när jag frågade om siffrorna så sa hon "den ena ligger på plus och andra minus" men fick ingen siffra. Vart mer orolig när jag åkte därifrån än innan....
De säger till om nåt inte är ok, eller gör någon åtgärd som tätare uppföljning av nåt slag. Oroa dig inte
Och ja nötter är bra, förutom järn och bra fetter som tidigare nämnts är det bra med protein också. Jag har läst flera kostråd för gravida där nötter står med som bra mat och jag har ätit massor av nötter själv också