Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
Är det din sambo som omkom i olyckan julii?
Nu hoppas jag att du säger nej Annars, jag beklagar verkligen, hur futtigt det än låter i sammanhanget...
Är det din sambo som omkom i olyckan julii?
Nu hoppas jag att du säger nej Annars, jag beklagar verkligen, hur futtigt det än låter i sammanhanget...
Men herregud vad ledsen jag blir Jag läste precis artikeln som du var med i. Hur klarar du dig, har du nån som tar hand om dig nu?
Inlagd med förkortad tapp på 20 mm. Har fått värkhämmande dropp samt den första av två kortisonsprutor utifall att de inte kan stoppa upp det hela och att tjejerna tittar ut snart. Känns piss minst sagt
Vecka 32 nu va?
Vi var på tillväxtultraljud idag igen, nu hade de vuxit riktigt bra och ligger på -22 och -16%. Eller 1500 och 1600 gram ungefär.
Nästan samma som dina cinnamon02, men mina låg -30% på första tillväxtultraljudet. Lite hår fick vi se också som stod rakt ut från nacken
Jag pratade med läkaren igår som sa att bara de växer är det väsentliga att de är pigga å krya. De har inte sämre förutsättningar om de kommer för tidigt bara för att de är små, det tyckte iaf jag var lite lugnande.
Om de stannar av i tillväxten kan det ju hända att man väljer att plocka ut dem tidigare, så att de kan sondmatas.
Det var intressant. Hoppas inte våra bebisar måste komma ut alltför tidigt!
Ni med bebisar med minus-tillväxt, har ni fått några råd om livsstil och kost? Läkaren på spec-mvc sa att man inte kan påverka. Men barnmorskan betonade vikten av att äta ordentligt och regelbundet, inte hoppas över mål och helst vila efter maten.
Tror också som nokla skriver, svårt (om ens möjligt?) att påverka själv så länge man inte äter extremt åt något håll. Det är nog mest för din skull som din bm rekommenderar att äta regelbundet och vila. Bebisarna tar vad de behöver
På tal om det har jag glömt att ta mina järntabletter sedan i onsdags men borde verkligen äta dem igen så att mitt hb håller sig kring 120. Har fått hit tabletterna till specBB men bara inte kommit mig för än.
Om nån är ute efter bärsjal som man kan bära båda i, såg precis i facebookgruppen tandem babywearing att little frog säljer ut 2:a sortering (pga brister i typ färgning etc, inte kvalitet!) och köpte en 5,2 m vävd sjal för strax under 500 kr inklusive frakt från polen.
littlefrog.pl/eng_m_Outlet_2nd-Quality-328.html