Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
JhjärtaK: Tråkigt att bli sjuk! Hoppas du piggnar på dig snart!
Och jag säger som de andra, försök att inte bry dig. Så himla dumt! Det kommer gå bra, vi måste ju tro det och leva på den positiva energin. Herregud vad folk kan vara idioter ibland!
Vi har oxå bara fått positiva kommentarer när vi blev officiella med att jag var gravid igen och att det var två denna gång. Jag har ju min syster som fick tvillingar som sina 2:a och 3:e barn. Sen har jag två bekanta som fått tvillingar för 4 resp 6 år sen. Dom tre har bara haft bra att säga om att få två samtidigt. Dom tre sakerna jag tagit fasta på är:
Dom kommer ha så himla roligt med varann när dom växer upp. Dessutom kommer dom lära sig mycket av varandra om socialt samspel, empati och respekt. Sånt som med en enling inte alltid kommer lika självklart.
Det är mest den första korta spädistiden som är jobbig, när rutinerna inte riktigt infunnit sig och man själv är ny eller kanske ringrostig från tidigare barn. Sen när dom är lite mer nöjda med att bara vara med så är dom gärna tillsammans med varann och roar varandra rätt bra om man behöver tömma diskmaskinen eller så.
Det är ungefär lika att föda en som att föda två. Den första är samma sak som en... och sen den andra kommer ut som en tvål i en tvålkopp. Plopp bara! (Den här punkten vet jag inte om jag tror på, men väljer att ha som min sanning just nu då jag har haft lite forlossningsskräck hela livet)
Ang plats Nokia: Det är väl så att många syskon dela rum en del av tiden dom växer upp och andra gör det hela tiden. Så vad skulle vara annorlunda med två samtidigt tänker jag?
Vi bor i en liten trea som vi på sikt kommer behöva uppgradera till en fyra iallafall eftersom min sambo behöver en arbetsplats hemma (och då blir arbetsrummet även gästrum). Kanske, beroende på vad vi hittar så kör vi på en femma eller hus på en gång... men det beror ju på utbudet. Vi tänker att det är många år tills dom "måste" ha egna rum. Om det nu är ett måste? Vi får se lite :)
Måste tipsa också om ni har facebook så finns det en grupp som heter tandem babywearing. Där finns mycket inspiration hur man egentligen bär sig åt för att bära på, och vara nära, två på en gång