Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Alltså höll på att dö av skratt när jag såg denna bild väldigt "pricksäker" i vårt fall

• JhjärtaK
    nokla skrev 2014-11-29 09:03:14 följande:

Är jag sist nu med att inte ha köpt nåt till barnen än? Borde jag börja få panik eller?

Klart du inte behöver få panik . Jag fick lite eld i baken efter tvillingklubbens föräldrautbildning i tisdags bara då hon påpekade att även om de inte kommer tidigt så kommer man som mamma att vara stooor efter vecka 30 och inte orka fixa så mycket men man har ju alltid maken som kan göra det åt en
  • JhjärtaK
    julii skrev 2014-11-29 12:18:19 följande:
    Ingen som känner igen?
    Känner inte igen men det är ju svårt att beskriva hur de första rörelserna känns.
  • JhjärtaK
    justordinary skrev 2014-11-29 21:24:13 följande:

Uppdaterar lite hur jag mår och har det... Hemkommen från semestern vilket känns både bra och dåligt, hade inte varit fel med längre semester... Känner av att kroppen inte är som den brukar, blir tröttare och har inte alls orkat röra på mig/promenera som jag brukar utan att få ont. Lyckades få skitont i ligament/muskler typ i ljumsken och i nedre delen av magen under några dagar men med vila blev det klart bättre. :) Känns som att magen vuxit massor på bara 2-3 veckor nu men när jag ställde mig på vågen var det bara +0.5kg skillnad så uppenbarligen växer omfånget ändå. Blir intressant sen när de börjar mäta SF-mått...:P

Jag har hela tiden sagt att jag varit osäker på om jag känt några rörelser eller inte men nu är jag tämligen säker på att det är småttisar som sprattlar där inne. Känner att det buffar och rör sig nästan varje morgon och kväll och det känns inte längre som mina egna tarmar. ;) Kanske att jag började känna de här rörelserna men svagt nån gång i v 16 men det tog till nu att vara mer säker. :) Lite skum känsla men kul. :) Dock är den ena tvillingen så sjukt mycket svårare att känna, plus att jag undrar om jag alltid vet vem av dem det är som sprattlar. Lär väl visa sig ju starkare de blir.

Vecka 20 nu, nytt ultraljud i nästa vecka. Hoppas att allt ser bra ut då också! :)

De senaste dagarna tycker jag också att min mage har blivit betydligt större. Det är helt klart ett annat tempo på den när det är två st där inne

Och ja ligamenten, aj aj aj! Själv har jag något inflammerat muskelfäste vid revbenen på vänster sida efter att ha hostat och snutit mig och nyst i tre veckor nu! Det gör oooont och igår fick jag en sådan hostattack att jag trodde att jag skulle hosta upp mina lungor

När är ditt UL? Du och stinaa är synkade medan jag går på UL de veckorna ni inte gör det
  • JhjärtaK
    plopp76 skrev 2014-12-02 09:15:37 följande:

Är så nervös... ska på första kollen för TTS idag... har inte börjat känna några rörelser än men magen växer... Hoppas allt är bra!

Det är väldigt ovanligt att de utvecklar TTS så tidigt så allt kommer säkerligen att se bra ut lycka till!
  • JhjärtaK
    stinaa skrev 2014-12-01 13:52:20 följande:

Hjälp vad tiden går fort tjejer! Vecka 26 idag och börjar känna mig lite stressad, haha :)

Ultraljud med läkare på torsdag, känner mig lugn då allt såg så bra ut för två veckor sedan. Nu kommer vi få en uppskattad vikt på bebisarna, känns spännande :)

Känner dom hela tiden nu, iaf den ena och undrar om det är ena riktiga vildingar vi kommer få, är inte lugnt många minuter på en dag ;) Hur mår ni? Vilken vecka är ni i nu? Är jag den den som är beräknad först? Känns som så :)

Jag känner mest den ena också, eller snarare på ena sidan mest. Moderkakan ligger ju i framvägg men tror att den ligger lite åt ena hållet och det är därför jag känner mest på andra sidan.

Här karatekickas det rejält

Vi har fått viktuppskattning de senaste två-tre gångerna och förra veckan vägde de ca 410 g vardera så snart uppe i ett mjölkpaket tillsammans . Går in i vecka 24 imorn och jag tror att du är längst gången

Förutom förkylningen så mår jag rätt bra. Blir fort trött och lite foglossning men i övrigt ok. Har gått ner och jobbar 50% vilket känns jätteskönt och välbehövt!
  • JhjärtaK
    julii skrev 2014-12-01 09:24:46 följande:

En vecka kvar till rul, hoppas veckan går fort ;)

Tycker också magen växer fort, känns som den växer lite varje natt o när man går upp på morgonen har sen blivit lite större :p

Har haft lite mensvärk till och från men de kan väl vara växtvärk/ligament?

Ja det låter väl som växtvärk. För de flesta slutar den efter v 18 ca enligt min bm (oftast tidigare) men självklart finns det säkert de som har detta lite längre in i graviditeten också. Och kanske speciellt när man väntar två st
  • JhjärtaK
    Tjej 85 skrev 2014-12-03 09:13:13 följande:

Spännande värre, jag har mitt RUL imorn!!! Känns som evigheter sen sist man var hos läkaren. (5 v) Hoppas allt ser bra ut med dem, känner inget av dem än mer än att man hör bubbel i magen! V 20 på fredag!

Kul med RUL! Kunde de se såpass tidigt alltså att dina var tvåäggs? De har alltså inte kollat med UL sedan dess? Förstår att det känns som en evighet isf
  • JhjärtaK
    Tjej 85 skrev 2014-12-03 20:05:17 följande:

Jag gjorde kub i vecka 14 och då såg man tydligt att det var en skiljevägg mellan de små liven! smile1.gif Tyckte oxå det var i det senaste laget, men det brukar ju göras från v 17-20, så det är inom gränsen iaf!

Imorn vet jag kön oxå!!! smile2.gif

När ska du ha?

Jaha, trodde att senaste UL var i vecka 5

Haha, finns en hel del bebisar som gömmer könet bakom navelsträng eller kniper ihop benen så alldeles säker kan man tyvärr inte vara på att få reda på könet. Och för er är det ju två som skall vara samarbetsvilliga

De är beräknade till 31/3 men snittet lär väl planeras 1-2 veckor innan dess.
  • JhjärtaK
    plopp76 skrev 2014-12-03 17:55:14 följande:

Allt bra på kollen igår! Daterar man tvillingarna nu skiljer det ett par dagar i storlek, det är i princip lika mycket vatten hos båda (skilde sig lite grann) men läkaren sa att det är helt inom normalvärdet. Känns bra! Även om man tänker att det iallafall är en skillnad... men jag får leva på det nu i två veckor så kollar dom igen.

Mina har skiljt några dagar också, beror säkerligen mest på "felmätning". De skiljde 10% en gång för att nästa gång inte skilja alls för att nästa gång skilja 2% så du märker att det ändras en hel del och att allt forfarande är bra.

Min läkare sa att upp till 25% skillnad på tvillingar var inom normalspannet och behövde inte indikera vare sig TTS eller tillväxthämning.
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D