Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
Alltså höll på att dö av skratt när jag såg denna bild väldigt "pricksäker" i vårt fall
Alltså höll på att dö av skratt när jag såg denna bild väldigt "pricksäker" i vårt fall
Är jag sist nu med att inte ha köpt nåt till barnen än? Borde jag börja få panik eller?
Uppdaterar lite hur jag mår och har det... Hemkommen från semestern vilket känns både bra och dåligt, hade inte varit fel med längre semester... Känner av att kroppen inte är som den brukar, blir tröttare och har inte alls orkat röra på mig/promenera som jag brukar utan att få ont. Lyckades få skitont i ligament/muskler typ i ljumsken och i nedre delen av magen under några dagar men med vila blev det klart bättre. :) Känns som att magen vuxit massor på bara 2-3 veckor nu men när jag ställde mig på vågen var det bara +0.5kg skillnad så uppenbarligen växer omfånget ändå. Blir intressant sen när de börjar mäta SF-mått...:P
Jag har hela tiden sagt att jag varit osäker på om jag känt några rörelser eller inte men nu är jag tämligen säker på att det är småttisar som sprattlar där inne. Känner att det buffar och rör sig nästan varje morgon och kväll och det känns inte längre som mina egna tarmar. ;) Kanske att jag började känna de här rörelserna men svagt nån gång i v 16 men det tog till nu att vara mer säker. :) Lite skum känsla men kul. :) Dock är den ena tvillingen så sjukt mycket svårare att känna, plus att jag undrar om jag alltid vet vem av dem det är som sprattlar. Lär väl visa sig ju starkare de blir.
Vecka 20 nu, nytt ultraljud i nästa vecka. Hoppas att allt ser bra ut då också! :)
Är så nervös... ska på första kollen för TTS idag... har inte börjat känna några rörelser än men magen växer... Hoppas allt är bra!
Hjälp vad tiden går fort tjejer! Vecka 26 idag och börjar känna mig lite stressad, haha :)
Ultraljud med läkare på torsdag, känner mig lugn då allt såg så bra ut för två veckor sedan. Nu kommer vi få en uppskattad vikt på bebisarna, känns spännande :)
Känner dom hela tiden nu, iaf den ena och undrar om det är ena riktiga vildingar vi kommer få, är inte lugnt många minuter på en dag ;) Hur mår ni? Vilken vecka är ni i nu? Är jag den den som är beräknad först? Känns som så :)
En vecka kvar till rul, hoppas veckan går fort ;)
Tycker också magen växer fort, känns som den växer lite varje natt o när man går upp på morgonen har sen blivit lite större :p
Har haft lite mensvärk till och från men de kan väl vara växtvärk/ligament?
Spännande värre, jag har mitt RUL imorn!!! Känns som evigheter sen sist man var hos läkaren. (5 v) Hoppas allt ser bra ut med dem, känner inget av dem än mer än att man hör bubbel i magen! V 20 på fredag!
Jag gjorde kub i vecka 14 och då såg man tydligt att det var en skiljevägg mellan de små liven! Tyckte oxå det var i det senaste laget, men det brukar ju göras från v 17-20, så det är inom gränsen iaf!
Imorn vet jag kön oxå!!!
När ska du ha?
Allt bra på kollen igår! Daterar man tvillingarna nu skiljer det ett par dagar i storlek, det är i princip lika mycket vatten hos båda (skilde sig lite grann) men läkaren sa att det är helt inom normalvärdet. Känns bra! Även om man tänker att det iallafall är en skillnad... men jag får leva på det nu i två veckor så kollar dom igen.