Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

stinaa skrev 2014-11-27 09:18:22 följande:
    Härligt! Förstår verkligen känslan när man varit på UL och sett att allt ser bra ut :)

När är den kritiska perioden över, visst är det vecka 25+0? Jag är i vecka 24+3 nu och allt har sett jättefint ut hittills så då borde samma gälla för mig? Tycker du får lite bättre information än mig, haha :) Vi ska på UL om exakt en vecka och om allt ser bra ut då så borde jag ju verkligen kunna slappna av lite mer, är ju då i vecka 25+3.
    Jag var i vecka 22+0 när hon sa det så borde vara vecka 24+0-25+0 som är slutet på den kritiska perioden så du är ju redan där

Kommer kännas "konstigt" om/när de drar ner på UL till var tredje vecka efter vecka 30 om allt ser bra ut, haha
  • JhjärtaK
    plopp76 skrev 2014-11-27 17:55:33 följande:

Dagens mage. Vecka 17, 16+0.

Härlig mage!
  • JhjärtaK
    stinaa skrev 2014-11-27 22:54:09 följande:
    Åh vad skönt, hoppas det är så! Jasså gör dom det hos dig? Här kör dom UL varannan vecka fram tills dom är ute :)
    Ja läkaren sa att ser allt bra ut så kanske man inte kör lika "strikt" på varannan vecka från vecka 30 men sen går de ju tillbaka till varannan vecka (minst) från vecka 36 så det handlar ju om att man kanske gör ett mindre UL totalt, hehe
  • JhjärtaK

Nu har karatesparkarna börjat! :-O

Och just nu verkar de ha någon slags MMA match där inne , sitter och rycker till mest hela tiden, måste se lustigt ut

• JhjärtaK

Vagn inhandlad, whoho! Det blev en Emmaljunga Double Viking med Ecco-hjul och vitt chassi. Är så nöjd!

• JhjärtaK
    nokla skrev 2014-11-28 11:27:10 följande:
    Jaha ok. Jag försöker å inte tänka på förlossningen än, tycker det är jätteobehagligt att det är större risk att man måste snittas. Min man sa att om man snittas här i Göteborg så får man ligga på uppvak sen med alla andra som opererats, utan sina barn. Nähä sa jag som tyckte det lät helt absurt (typ 40-talet ringde å ville ha sin förlossningsvård tillbaka) men nä verkar som det är så visst.
    Jag frågade min läkare om det och han sa att om det är någorlunda lugnt på uppvaket och bebisarna mår bra så kan de få vara med men visst finns det en risk för att maken får ta bebisarna helt själv. Vi är dock "vana" då jag kördes iväg för operation när dottern var född och var borta säkert i två timmar så denna gång kanske det blir lite längre tid men då är vi iaf förberedda på det.
  • JhjärtaK
    nokla skrev 2014-11-28 12:10:13 följande:

Skönt å ha det gjort, vi ska också kolla på vagnar i affären nån dag brukar vi säga men det ska ju hinnas med också. Min man jobbar ju skift å det känns som vi aldrig är hemma samtidigt. Han är lite sugen på dagjobb men det kanske inte är helt rätt läge å byta heller å komma in i ett nytt jobb med nya barn å föräldraledighet mitt i allt smile1.gif

Får man fråga vad vagnen gick loss på, var den ny förresten?

Det hela gick på 10000 totalt och då ingår två liggdelar och två sittdelar. Mycket pengar helt klart men nu är det avklarat iaf och vi får den vagn som vi vill ha. Den är helt ny.
  • JhjärtaK
    plopp76 skrev 2014-11-28 14:45:20 följande:
    Ja det är ju helt ok! Och vad sjutton... det är väl ok hur mycket det än är tänker jag. Så länge man vet att man inte lever på socker och chips så blir det ju som det blir :)
    Här ligger jag på plus 8 kg i vecka 23 oh tycker att det känns rätt bra. Tror inte att jag ännu lagt på mig sådär jättemycket vätska än vilket är skönt men det lär ju komma lite längre fram
  • JhjärtaK
    nokla skrev 2014-11-28 17:25:54 följande:
    Ok får man fråga var också? Vi kollade på den också men tror det hamnade på 15000 vilket jag tycker är ganska löjligt för en barnvagn smile1.gif

Jo jag fattar också att man blir tvungen att dela på mammor och barn ibland för akuta vårdinsatser men jag menar hur länge har man inte känt till fördelarna med att inte separera, att både risken för förlossningsdepression och att det tar längre tid att komma igång med amningen är större när mamma och barn separeras strax efter födseln. Hur svårt kan det va att ordna rutiner för att slippa onödiga separationer egentligen?

Nä jag tycker det är för dåligt...
    Ja gud ja, det är jättedåligt! Kan bara hålla med!

Jag passade på när Babyproffsen i Kungsbacka fyllde 30 år i torsdags. Då hade de 20% på alla nybeställningar av vagnar. (Eller snarare jag ringde dem i fredags förmiddag då varken jag eller maken kunde gå på deras jippo på torsdag kväll och frågade om det var möjligt att få samma rabatt dagen efter via telefon då maken hade försökt att ringa under torsdagskvällen men de hade inte svarat och det var inga problem sa de som tur var )
  • JhjärtaK
    A82 skrev 2014-11-28 19:31:08 följande:
    Åh vad roligt! Fick ett sms för någon dag sedan att vår hade kommit till butiken. Den kom visst tidigare, för det lät som att de skulle beställa hem den till någon gång i januari. Men vi tänker låta den ligga kvar där tills det är aktuellt.

Köpte faktiskt första plaggen idag efter ultraljudet. :) Precis som vi gjorde vid förra graviditeten. Lite mysigt, även om det är många veckor av oro kvar. Men man måste försöka få vara lite glad också. 
    Grattis till lyckat RUL och till döttrarna!

Du gjorde helt rätt som köpte lite kläder, så härlig känsla! Vad blev det för något? Och kul med vagnen, vilken har ni valt?
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D