beccagranen skrev 2014-08-18 15:13:43 följande:
haha nej, men tänkte mer att det kan vara lättar att hålla om man vet att man kan fuska någon gång, bara man håller kcal intaget rätt. Ofta misslyckas jag eftersom att jag tillslut fuskar, och då känner att jag sumpat allt och lägger ner. Då kan man ju ta en fikabulle när man är ute och fikar och sedan äta en snålare middag som soppa. Då har man ju klarat sig på kcal för dagen ;)
Du kan leva på morötter, bara choklad eller dricka upp dina kalorier och gå ned i vikt, men du kommer paja hälsan. När man minskar ett intag är det viktigt att se till att kroppen får rätt näring, det är därför man tjatar om avokado och bra oljor istället för choklad även om kalorierna går plus minus noll. Du kan även fylla din mage med pappersbitar för att stilla hungern men tillslut skulle du dö.
Olika sorters proteiner, fetter och kolhydrater fungerar olika för olika personer, de gör olika saker med kroppen beroende på hur du blandar dem. Det är en vetenskap det där, mycket har med den kemiska balansen att göra, men det är väldigt intressant om man orkar läsa på lite.