pmb skrev 2014-08-24 12:45:04 följande:
Ja, när dom låg kvar i magen var det ju varken gråt eller bajs att ta hand om
Alma kan också ha ont i magen ibland, hon stånkar o har sig, hänger väl ihop med att magen är så pass ny på mat. Det blir bättre om några veckor, bara man slipper kolik...
Jag har noll koll på vikten. Väger mig troligen första gången hos bm på återbesöket. Hade för mycket från början så känns som det inte spelar så stor roll för mig 
Jag är också trött på avslag! Ibland kommer inget blod på länge o sen bara rinner det, men jag mår bra o har inte ont så antar att det är ok. Har dock tunna slemhinnor av amningen, ett tips är att ha olivolja när ni duschar, hjälper massor!
Var riktigt orolig för hur det ska gå imorgon när jag är ensam med båda barnen. Nu känns det som jag kommer klara det iaf. Han får hjälpa till att ta på äldsta kläder o sånt, men har man väl kommit över det är man ju igång för dagen så då lär det väl rulla på 
Jag var också väldigt nervös och orolig över att sambon skulle tillbaka till jobbet, han hade bara varit hemma en vecka innan han var tvungen att gå tillbaka (han bytte jobb från fast till semestervikariat med chans till förlängning i juni, och vill inte riskera att inte få förlängt genom att vara hemma två veckor) men det har gått bra

visst blir det lite bökigt med en 14-månaders som kräver sin del av uppmärksamheten genom att hitta på djävulsskap medan jag ammar, men det funkar ändå, får amma gåendes ibland haha

nu verkar det som att sambon får förlängt en lite längre period än några veckor/en månad, så då ska han be om att få ta den andra veckan också, undra hur det kommer gå för stora pojken när pappa kommer hem igen? Och sen ska tillbaka till jobbet? jaja, det kommer nog gå bra
Jag är rätt lugn även om jag har våg här hemma, jag har vägt mig två gånger sen förlossningen, och ska fortsätta som vanligt, väga mig max en gång i veckan hade jag tänkt