mammaSöt skrev 2014-08-23 11:51:51 följande:
Tänk va snabbt man vänjer sig vid att inte vara gravid och att ha de små utanför magen! Vanilja är 2,5 vecka och har en given plats i familjen. Amningen känns rutin och vardagen lunkar på med skola och förskola för de stora barnen. Känner inte av snittet nu mer än vid berörning av ärret som ömmar. Vill så gärna börja träna men ska vänta till slutet av november vilket känns avlägset! Promenader är såklart ok men hon gillar inte riktigt att åka vagn så det blir inte dagligen.
Ont i magen har hon på kvällarna ibland. Ska ta bort lök, paprika, grädde och snask ur kosten en vecka och se om det blir bättre.
Vikten är ostabil, går ner ibland och upp en annan dag. Hur har ni det med vikten efter förlossningen?
Verkar som avslaget är på väg bort. Inte blödit något senaste två dygnen men vet av erfarenhet att det kan komma tillbaka när som helst.
Ja det är ju nästan att man saknar bulan ibland

här har jag kommit in i vardagen lite mer också, sambon har jobbat i en vecka som faktiskt har funkat bra, så orolig jag var över att ha två barn hemma! Men startar jag bara Loves cd-spelare på hans rum och sätter mig i fåtöljen i hans rum och ammar så blir han nöjd

Jag kan knappt förstå att Viggo redan är 2 veckor gammal!
Jobbigt med ont i magen för de små! Här har Viggo reagerat på choklad med lite utslag på kinden och ont i magen, ska man inte ha cravings under graviditeten? Nää efter funkar ju också verkar det som

men det är ju bara att avstå så länge. Hoppas det funkar att avstå någonting för dig!
Jag står sedan en vecka tillbaka på inskrivningsvikten, men där står jag still.. det är ingenting jag klagar över, jag vet att jag är lyckligt lottad som haft en så "enkel" viktresa, men man hade ju kanske önskat en viktnedgång på ytterligare ca 10kg (är inte jättesmal sedan innan) men den resan startas kanske om ett tag? Går ut och går varje dag, dock bara 10-15 minuter då jag känner att kroppen inte riktigt mäktar med mer just nu..
Avslaget har någon konstig rutin hos mig, under morgonen (ca 03-11) är det knappt någonting i bindan alls, mellan ca 11-18 är det lite mer, men inte oroväckande mycket, men sen, mellan 18-03 kommer det ganska mycket blod i avslaget.. Jag har läst mig till att det kan bero på överansträngning av magen och tunga lyft, ja stora sonen väger ju säkert 12-13kg och han bär jag runt på ibland om eftermiddagarna när jag är ensam hemma om han slår sig, gnäller och så.. även när han ska nattas bärs han till sängen, så det är väl säkert det gissar jag på, men oj vad jag längtar efter att avslaget ska försvinna!!