• mammaSöt

Första året med våra Augusti barn!

Fortsättningstråd från BF Augusti- 10 veckor kvar

Hej!

Här kan vi som vill fortsätta dela erfarenheter, bilder, ställa frågor och bara "prata" utan inblandning från Facebook Flört

Det spelar ingen roll om det är ditt första eller åttonde barn utan alla är välkomna hit!

Börja gärna med en presentation av dig själv {#emotions_dlg.flower}
    Förslagsvis
    * Namn * Vart du bor * När babyn kom - samt en liten presentation av honom/henne
    *Eventuella syskon * Förlossningen om ni vill dela med er * Frågor ni har till andra föräldrar
  • Svar på tråden Första året med våra Augusti barn!
  • mammaSöt

Får börja med mig själv!

Heter Ida. Är 31 år och bor i Stockholm. Har nu den 5:e augusti fått mitt 5:e och sista barn. Hon heter Vanilja och är helt underbar!!!

Förlossningen gick bra då det var ett planerat kejsarsnitt i vecka 37+4. Anledningen till att snittet blev lagt så tidigt var pga min graviditetsdiabetes som jag fick sista veckorna av graviditeten och som behandlades med insulin. Vi stannade en natt på bb sthlm innan vi åkte hem till alla syskonen.

Vanilja har tre storasystrar och en storebror. Hon vägde 4156g när hon kom och var 51 cm. Hon sover väldigt mycket och skriker nästan aldrig. Nöjd mest hela tiden än så länge!

• Mossy

Vi fick en liten Miranda med planerat snitt den 28/7. Jag ville ha ett snitt pga tidigare förlossning inte slutade så bra. Jag är väldigt nöjd med denna förlossning med snitt och mår så mycket bättre denna gång än förra då jag var ihopsydd i underlivet.

Miranda är en härlig bebis som hänger med resten av familjen utan problem. Hon får ersättning att äta då jag inte har nått att ge. Vad hon kämpa stackarn och snuttade men fick inget. Hon gick ner alldeles för mkt i vikt och fick tillägg. Min mjölk kom igång men det fanns inte speciellt mycket. Är så glad att jag har en BVC-sköterska som stöder mig i att inte amma vidare då det inte funkar utan som hon säger: en glad mamma ger en glad bebis oavsett vilken mat som ges.

Ammar ni andra fullt? Tycker ni det funkar bra?

Vår familj består av mig, pappa och storebror som snart är 5 år förutom lillan då ;).

• Mossy
    Mossy skrev 2014-08-14 10:19:34 följande:

Vi fick en liten Miranda med planerat snitt den 28/7. Jag ville ha ett snitt pga tidigare förlossning inte slutade så bra. Jag är väldigt nöjd med denna förlossning med snitt och mår så mycket bättre denna gång än förra då jag var ihopsydd i underlivet.

Miranda är en härlig bebis som hänger med resten av familjen utan problem. Hon får ersättning att äta då jag inte har nått att ge. Vad hon kämpa stackarn och snuttade men fick inget. Hon gick ner alldeles för mkt i vikt och fick tillägg. Min mjölk kom igång men det fanns inte speciellt mycket. Är så glad att jag har en BVC-sköterska som stöder mig i att inte amma vidare då det inte funkar utan som hon säger: en glad mamma ger en glad bebis oavsett vilken mat som ges.

Ammar ni andra fullt? Tycker ni det funkar bra?

Vår familj består av mig, pappa och storebror som snart är 5 år förutom lillan då ;). php3UQTs568761.jpg

Glömde presentera mig själv! Jag heter Hanna och vi bor strax utanför en liten stad som heter Vänersborg.

Miranda vägde 3350 g och var 50 lång när hon föddes i vecka 38+1. Var beräknad till 9/8 egentligen.

• Nea

Jag heter Linnéa och är 28 år. Bor i Uddevalla (så inte så långt från dig Mossy) :)

Jag och min fästman fick vårt första barn den 4/8, nio dagar innan BF (13/8). Vaginal förlossning och jag tycker att allt gick bra!

Vi fick en liten kille som vi valt att ge namnet Devin :)

Hittills en lugn liten kille, vilket han var redan i magen.

Det bästa som hänt oss! <3

• Nea

Glömde skriva att han vägde 3648 g och var 48 cm lång :)

• Speakers Corner

Ni knäcker mig...........vad skulle jag in på den här tråden att göra.
    Ljuvliga, ljuvliga barn ni har. Hjärta

• mammaSöt

Jag ammar men har fått ge ersättning i flaska (första dygnet kopp) för tillmatning då hon var stor och behöver extra för att inte sjunka i blodsocker!

Nu ammar jag nästan helt blir maxi 1 flaska tillmatning då jag har fått en bra mjölkmängd i brösten! Hoppas det ska räcka men ger gärna ersättning som kompliment vid behov. hATAR ATT PUMPA UT OCH FÅR NÄSTAN ALDRIG UT NÅGOT SÅ DET TÄNKER JAG INTE ENS PRÖVA PÅ UTAN BEHÖVS FLASKA SÅ VET JAG NU ATT HON accepterar både ersättningen och flaskan vilket känns bra!

• mammaSöt

oj, ursäkta att jag råkade blanda lite stora och små bokstäver. har en glad 1,5 åring här som skrivhjälp :)

• mammaSöt

Ni med syskon, upplevt svartsjuka än? Min treåring var knäckt första två dygnen och vägrade ens titta på babyn, men älskar henne nu och det går väldigt bra! min 1,5 åring blir sotis just när jag ammar. då vill hon själv ligga och gosa och vara "liten". Gärna med en flaska välling.

Svar på tråden Första året med våra Augusti barn!