• miss85

Snälla ge mig hopp! Flera misslyckade IVF

Hej alla där ute..

Nu behöver jag stöttning och solskenshistorier.
    Jag är 29 år och min man är 30. Vi har kämpat i flera år utan att lyckas.
    Jag har käkat pergotime i flera omgångar utan att lyckas. Sedan började vi med IVF. Vi provade två ET och tre FET. Idag är jag på ruvardag 1, satte in 2 embryon igår. Blir alltså vår 6:e FET.

Jag har lyckats få fram många och fina ägg av toppkvalité, hela tiden har det enbart krävts ett ägg att tina. Vi lyckades befrukta många av äggen och allt är som sagt toppen. MEN jag har aldrig lyckats bli gravid. Inget ägg har fäst!

Vi är långt ifrån att ge upp men detta börjar kännas hopplöst och omöjligt. De senaste 2 gångerna har vi även testat med Bisolvon för att förbättra sekretet i livmodern. Jag är inte överviktig och frisk i övrigt.

Någon som har andra tips? Vad kan jag göra annorlunda? Någon som lyckats till slut efter många försök?

Hjälp mig att orka :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-21 11:03
    Inte 6:e FET utan 2 ET och 4 FET, sammanlagt 6 insättningar.

• Svar på tråden Snälla ge mig hopp! Flera misslyckade IVF
  • Anonym (i)

Miss85: jag förstår dig. Jag håller tummarna för att du lyckas. Alla metoder är inte för alla personer. För oss var det jätteskönt att gå vidare till surrogat. Jag tänker att det fortfarande finns en möjlighet för mig att bära ett syskon. Nån gång kanske vi lyckas bli gravida och att allt stämmer och vi går hela vägen. Men om det inte händer så har vi i alla fall redan fått ett barn. :) du är så ung fortfarande så du har ju ingen brådska. Förr eller senare lyckas du! Kram

• miss85

Tack för ditt stöd! Värmer :) Grattis till att ni lyckats och hoppas verkligen du får bära ett syskon!

• LisaW81

Fragmin o Trombyl har samma syfte, att förtunna blodet men Fragmin är vad jag förstår bra mycket starkare och tas med spruta i magen. Känns som att inga frågor är för känsliga att ställa i den här karusellen :) Jag vet inte min vikt, men skulle tro runt 85 och är 179 com lång. Frisk i övrigt, inga 'fel' hittade hos mig utan vårt problem har varit få och slöa spermier men trots fina embryon har de inte velat fästa förrän vår sista gång.

Nu är jag ruvare igen och det känns förvånansvärt bra, ska försöka att inte låta tankarna åka bergodalbana!! När är det dags för ert FET?

• miss85

Okej! Håller tummarna för er!
    Jag var på FET 12/8. Väntar på mens. Testade minus på dag BIM-4 och -3. Sedan har jag inte testat mer. Mensen borde kommit för två dagar sen. Tänker att den är på G närsom. Har gula tjocka flytningar och ömma bröst, precis som innan mens.
    Ska ta ett test till imorn men det känns verkligen förgäves.

• Anonym

Än är inte hoppet ute!! Vi fortsätter hoppas på plus!! Har ni fler embryon i frysen eller måste ni starta om på nytt vid eventuellt framtida försök?

• miss85

Vi har 6 blastisar i frysen. Vi hade totalt 13 befruktade. Vi har gjort 6 insättningar varav den sista två embryon. Tack för stödet. Jag har tyvärr inget hopp om denna fet men men.
    Brukar ni få tjocka gula (nästan gröna) flytningar innan mens?

• LisaW81

Ursäkta mina frågor, allt står ju i din trådstart, snurrigt värre här!

Efter min graviditet kommer mensen utan större förvarning men innan dess så hade jag nog lite brunaktiga flytningar dagen innan mens, men inget grönt.

Men det är ju riktigt skönt att ha så många i frysen, trots allt jobbigt med det hela så blir det ju lite lite 'enklare' när man slipper alla sprutor och äggplock. Om nu inte dessa fäster så har ni massa chanser ytterligare, ni kommer närmre målet för var dag, trots att det är tufft!

• olivia596

Nu såg jag att man måste aktivt klicka i om man vill stå med sin signatur eller som anonym när man skriver inlägget.

LisaW81: Intralipid är en slags fettemulsion/näringslösning som inte är avsedd för IVF-bruk från början, det används inom sjukvården. Googla gärna på det, jag är ingen superexpert.. Av en händelse har man börjat använda det i immundämpande syfte, jag tror det var i USA man upptäckte effekten och då kan man använda det istället för andra immunhämmande preparat som immunglobuliner (IG). Intralipid är både billigare och mindre risk för biverkningar än IG och som det verkar har det (lika???)bra effekt.ibland, iaf vid IVF.Intralipid har funnits i många år och givits till många patienter i näringssyfte så själva preparatet tyckte jag kändes ganska ofarligt. Men det är i droppform dvs man måste ha hjälp att ta det av någon kunnig sjuksköterska eller läkare, det är alltså inte helt enkelt att få.Men kanske inte heller något alla behöver?

Blodförtunning är inte riskfritt, det gäller både trombyl och fragmin (de verkar på olika vis men är båda blodförtunnande, inte alla tar båda preparaten).Skulle man slå sig, skära sig osv så är det förstås en komplicerande faktors..Det är inte lämpligt att ta när det är dags för förlossning tex...därför slutade jag med blodförtunning när jag tänkte att största missfallsrisken var över.

Jag är helt frisk, normalviktig, har ingen känd benägenhet för proppar, har aldrig gjort
    något test som påvisat överaktivt immunförsvar men ville som sagt dra i varje halmstrå som jag vågade.Vi hade ju misslyckats många gånger utan egentlig förklaring tyckte jag. Är dessutom mkt sällan sjuk.
    Vårt fel var samma som ert, LisaW81 alltså få och slöa spermier.

Jag hoppas att du aldrig behöver fundera mer över dessa preparat miss85 och att det är ett plus imorgon!

Svar på tråden Snälla ge mig hopp! Flera misslyckade IVF