• LisaW81

Snälla ge mig hopp! Flera misslyckade IVF

Hej! Din förtvivlan går rakt in i hjärtat på mig!

Vi misslyckades 6 ggr innan jag bad om immunnedsättande prednisolon, detta i kombination med havtorskapslat (högsta dosen), akupunktur och blodförtunnande sprutor.

Vid vårt 7e försök valde blastocysten att stanna kvar och bli världens finaste lilla grabb. På fredag gör vi FET och jag vågar inget annat än att köra samma kur igen.

Hoppas detta kan ge dig ett uns hopp om att det kan gå vägen, kan varmt rekommendera prednisolon, vanligt läkemedel utomlands vid IVF.

Stor Kram och lycka till!!!

• LisaW81

Jag går i Falun (men bor i Jönköping) och de läkarna skrev ut det där uppe och skickade ner receptet till mig. Gjorde inga tester men påtalade för läkarna att jag i princip aldrig är sjuk, får jag feber så håller det i sig en natt sen är jag frisk som en nötkärna igen :) Bra är väl det men jag tror att min kropp stöter bort embryot som en främmande bacill...!

Har du kollat din B-vitaminnivå? Läste lite om det vid vårt förra försök, kolla och se om B-vitaminer kan vara bra för dig...? Jag vet inte hur mycket det påverkar men det kan vara värt att läsa på! Precis som du skriver så är man ju beredd att testa allt!!!

• LisaW81

Miss85: vid vårt 7 försök (den gången FET) fäste embryot och fick vi behålla vår lille son som nu är 1,5 år. I morgon gör vi ett syskonförsök och denna gången kör jag samma 'kur' som när vi lyckades sist, immunnedsättande (prednisolon), blodförtunning (fragmin) och trombyl + habtornskapslar för att öka slemhinnans fuktighet.

Olivia596: Det låter som om vi gått i samma tankar kring våra behandlingar? Har ni gjort syskonförsök efter er senaste lyckade graviditet? Vilken mängd prednisolon tog du/dag? Jag har fått10mg ordinerat men tycker det låter lite?

Miss85: Ta upp allt detta med din läkare! Jag är helt överytgad om att detta har hjälpt oss bli gravida! Jag vet vilken oerhörd sorg och längtan du bär på, tvivla inte att fråga precis vad du vill! Kram!

• LisaW81

Olivia596: tack för bra input! Efter återföring ordinerades jag bara 5mg prednisolon, innan fet10mg, jag ska fråga läkaren om höjning i em. när vi är på kliniken. Vad är intralipid?

Miss85: har jag kortison över så skickar jag dem gärna till dig, jag vet hur desperat man blir! Jag ska kolla med läkaren idag hur länge de ska ätas. Vad gäller Fragmin så borde jAg få några sprutoröver så om du vågar på eget bevåg så hjälper jag dig gärna med det också... Nu känner jag mig brottslig men som sagt jag vet desperationen!!!!

Det jag absolut skulle rekommendera dig att göra är att byta klink. Förstår om det känns bökigt men får du ingen respons från din läkare så hade jag sett mig om efter annat. Numera vågar jag knappt skriva ut på fl var jag går, fick ett argt påhopp en gång av en som tyckte Falun tog för lättvindigt på läkemedel och gjorde en anmälan på dem, riktigt obehagligt! Har gjort flera 4 försök här uppe varav sisa lyckades (med stor hjälp av villiga hjälpande läkare).

• LisaW81

Fragmin o Trombyl har samma syfte, att förtunna blodet men Fragmin är vad jag förstår bra mycket starkare och tas med spruta i magen. Känns som att inga frågor är för känsliga att ställa i den här karusellen :) Jag vet inte min vikt, men skulle tro runt 85 och är 179 com lång. Frisk i övrigt, inga 'fel' hittade hos mig utan vårt problem har varit få och slöa spermier men trots fina embryon har de inte velat fästa förrän vår sista gång.

Nu är jag ruvare igen och det känns förvånansvärt bra, ska försöka att inte låta tankarna åka bergodalbana!! När är det dags för ert FET?

• LisaW81

Ursäkta mina frågor, allt står ju i din trådstart, snurrigt värre här!

Efter min graviditet kommer mensen utan större förvarning men innan dess så hade jag nog lite brunaktiga flytningar dagen innan mens, men inget grönt.

Men det är ju riktigt skönt att ha så många i frysen, trots allt jobbigt med det hela så blir det ju lite lite 'enklare' när man slipper alla sprutor och äggplock. Om nu inte dessa fäster så har ni massa chanser ytterligare, ni kommer närmre målet för var dag, trots att det är tufft!

• LisaW81

Och det var jag som skrev ovanstående :)) Ja nu ska det bli spännande att höra om du har två små som velat stanna kvar!!

• LisaW81

Miss85: Så underbart att det nu äntligen velat fästa! Visst är det en helt obeskrivlig och overklig känsla?!

Jag är inne på rd4 och har idag känns nada. .. Igår ytterst lite motvärk men det kan lika gärna varit inbillning. .. Så typiskt att förhoppningar ska springa iväg med tankarna, vill bara glömma bort att jag ruvar och komma på mig själv i lotten av nästa vecka att mensen inte dykt upp:)!

Svar på tråden Snälla ge mig hopp! Flera misslyckade IVF