• miss85

Snälla ge mig hopp! Flera misslyckade IVF

Hej alla där ute..

Nu behöver jag stöttning och solskenshistorier.
    Jag är 29 år och min man är 30. Vi har kämpat i flera år utan att lyckas.
    Jag har käkat pergotime i flera omgångar utan att lyckas. Sedan började vi med IVF. Vi provade två ET och tre FET. Idag är jag på ruvardag 1, satte in 2 embryon igår. Blir alltså vår 6:e FET.

Jag har lyckats få fram många och fina ägg av toppkvalité, hela tiden har det enbart krävts ett ägg att tina. Vi lyckades befrukta många av äggen och allt är som sagt toppen. MEN jag har aldrig lyckats bli gravid. Inget ägg har fäst!

Vi är långt ifrån att ge upp men detta börjar kännas hopplöst och omöjligt. De senaste 2 gångerna har vi även testat med Bisolvon för att förbättra sekretet i livmodern. Jag är inte överviktig och frisk i övrigt.

Någon som har andra tips? Vad kan jag göra annorlunda? Någon som lyckats till slut efter många försök?

Hjälp mig att orka :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-21 11:03
    Inte 6:e FET utan 2 ET och 4 FET, sammanlagt 6 insättningar.

• Svar på tråden Snälla ge mig hopp! Flera misslyckade IVF
  • miss85

Tog ett test igår morse.. Ruvardag 5 med blasto.. Negativt såklart! Mensen kommer väl om några dagar.. Blir så ledsen på det här. Vad ska man göra mer??? Funderar på en penicillinkur.. Kanske kan döda vad fan det nu är som spökar! :(

• misseire

Hej,
    Vi har gjort 4 ICSI och ett FET. Allt ser perfekt ut enligt kliniken, med superfina embryon och min livmoder ser väldigt hemtrevlig ut... Men inte ett plus. Aldrig ett plus - efter nästan 3,5 års aktiva försök.
    Imorgon ska vi till kliniken för koll inför långt protokoll. Har bara gjort korta innan. Har gett upp hoppet, men känner att jag måste försöka för min mans skull. Lyckas det inte på våra 2 återstående försök (betalda) så blir det nog äggdonation i nästa läge.
    Önskar nästan att de hittat ett fel - då är det ju lättare att åtgärda på nåt vis!!!

• miss85

Misserie- förstår dig precis! Det är så fruktansvärt frustrerande.. Efter våra 2 er och 4 fet så känner jag mig så misslyckad. Min man har varit så snäll och förstående under hela processen men jag tycker så synd om honom som inte kan få bli pappa.. Jag ska ha mens när som helst, tog ett test idag på ruvardag 7, negativt. Hade det lyckats så hade jag fått ett plus. Hoppet är ute även denna gång.

Var har ni gjort era behandlingar? Äggdonation, hur går man tillväga då?

• LisaW81

Hej! Din förtvivlan går rakt in i hjärtat på mig!

Vi misslyckades 6 ggr innan jag bad om immunnedsättande prednisolon, detta i kombination med havtorskapslat (högsta dosen), akupunktur och blodförtunnande sprutor.

Vid vårt 7e försök valde blastocysten att stanna kvar och bli världens finaste lilla grabb. På fredag gör vi FET och jag vågar inget annat än att köra samma kur igen.

Hoppas detta kan ge dig ett uns hopp om att det kan gå vägen, kan varmt rekommendera prednisolon, vanligt läkemedel utomlands vid IVF.

Stor Kram och lycka till!!!

• miss85

LisaW81- tack för att du delar med dig! Jag är villig att testa vad som helst! Hur fick du prednisolon utskrivet? Jag går på Carl von linne i Uppsala, tror du att de kan skriva ut det? Gjorde du ngt test som visade att du behövde immunnedsättande? Det andra kan jag fixa på egen hand.. Akupunktur och havtorn.
    Håller tummarna att ni bara behöver en Fet nu :)

• LisaW81

Jag går i Falun (men bor i Jönköping) och de läkarna skrev ut det där uppe och skickade ner receptet till mig. Gjorde inga tester men påtalade för läkarna att jag i princip aldrig är sjuk, får jag feber så håller det i sig en natt sen är jag frisk som en nötkärna igen :) Bra är väl det men jag tror att min kropp stöter bort embryot som en främmande bacill...!

Har du kollat din B-vitaminnivå? Läste lite om det vid vårt förra försök, kolla och se om B-vitaminer kan vara bra för dig...? Jag vet inte hur mycket det påverkar men det kan vara värt att läsa på! Precis som du skriver så är man ju beredd att testa allt!!!

• miss85

LisaW81- jag ska prata med min doktor och se om man kan diskutera ett sådant alternativ. Jag är också sällan sjuk..förkyld kan jag bli, ca en gång per år. Magsjuka aldrig!
    B-vitamin, ska testa det! Just nu äter jag folsyra och d-vitamin. Jobbar på en skola så Jag får i mig väldigt nyttig kost.
    Ska även be min doktor ta nya sköldkörtel prover. Känner mig nämligen kall o frusen, och trött!!
    Du har aldrig fått plus eller hur? Aldrig fäst dvs? Samma här! Aldrig!!

• Anonym

Hoppas kunna inge hopp utan att förskräcka! Vi lyckades få ett barn efter totalt 10 ICSI samt ett par FET. Satte in flera perfekta blastocyster utan resultat.Jobbigt med så många försök, det hoppas jag att ni slipper men när man väl får sitt barn är det förstås värt det. Tyvärr finns dock inga garantier.
    Det fäste två gånger men blev båda tidiga missfall innan den tredje graviditeten gick hela vägen. Det var inte förrän vi gjort väldigt många försök utan att få plus som jag prövade att på eget bevåg (har tack och lov kontakter så jag kan få det på recept) lägga till först prednisolon och trombyl, fick då ett plus som tyvärr blev missfall. Lade sedan till även fragmin (=blodförtunnande sprutor) och intralipid, vet inte om det var därför det till slut gick eller om det hade blivit ett barn i alla fall.
    Om jag tolkar din inledning rätt har ni gjort två färskförsök dvs två äggplock och resten frysåterföringar? Förhoppningsvis behövs inte så många fler.
    Stort lycka till!!

• Anonym
    Anonym skrev 2014-08-21 10:11:46 följande:

Hoppas kunna inge hopp utan att förskräcka! Vi lyckades få ett barn efter totalt 10 ICSI samt ett par FET. Satte in flera perfekta blastocyster utan resultat.Jobbigt med så många försök, det hoppas jag att ni slipper men när man väl får sitt barn är det förstås värt det. Tyvärr finns dock inga garantier.
    Det fäste två gånger men blev båda tidiga missfall innan den tredje graviditeten gick hela vägen. Det var inte förrän vi gjort väldigt många försök utan att få plus som jag prövade att på eget bevåg (har tack och lov kontakter så jag kan få det på recept) lägga till först prednisolon och trombyl, fick då ett plus som tyvärr blev missfall. Lade sedan till även fragmin (=blodförtunnande sprutor) och intralipid, vet inte om det var därför det till slut gick eller om det hade blivit ett barn i alla fall.
    Om jag tolkar din inledning rätt har ni gjort två färskförsök dvs två äggplock och resten frysåterföringar? Förhoppningsvis behövs inte så många fler.
    Stort lycka till!!

Tack för att du bryr dig! Låter som att du har "tur" som har människor i din närhet som kan skriva ut medicin.Tyvärr har inte jag den tillgången. Jag vill så gärna bli hjälpt, att någon tar sig tid och hjälpa mig att gå igenom olika alternativ,. Dessa preparat som du med flera nämner har jag aldrig hört talas om. Hur vet man att man behöver sådan? gjorde du tester som visade att du behövde dessa mediciner? 
    Vi har gjort 2 äggplock med 2 färska försök. Den ena 2-dagars och den andra en blasto. Den andra gången är jag nästan 100 på att det fäste (fick svagt svagt rött streck och det är också enda gången som jag "känt mig konstig". Mensen kom dock i tid som vanligt. Efter det har vi gjort 4 FET, den senaste gjordes för 2 veckor sedan, då sattes två emrbyon in. Jag vet att mensen kommer när som helst, den är ovanligt sen dock..borde kommit igår. Tog ett test på ruvardag 5 och 6 men inget plus. Har känt på tappen och den är öppen och mjuk. Bara tjockt gröngult slem som kommer (ursäkta äckelsnacket).

Efter det här senaste försöket vet jag inte vad jag ska ta mig till! Hur kan jag få tag på dessa preparat!?
  • olivia596

Det är jag som skrev inlägg 18, vet inte varför det står anonym, konstigt? Jo, jag är glad att ha kontakter så jag kunnat pröva med tilläggsläkemedel. Om man inte kan få de utskrivna vet jag att man kan köpa dem utomlands utan recept, så har jag i alla fall förstått det.I en annan tråd "Atentråden" är det flera som köpt i Grekland men det är förstås betydligt krångligare. Nä, några tester har jag inte gjort som visat att jag behövde preparaten (blodförtunnande och immunhämmande).
    Jag har försökt läsa på så mycket som möjligt och därefter har jag  självmedicinerat. Efter att vi misslyckats så många gånger trots att det "borde ha gått (fina embryon)" ville jag pröva något nytt vilket få IVF-kliniker verkar vara intresserade av om det gäller immunhämmande behandling.
    Det är förstås vid självmedicinering väldigt viktigt att veta och inse hur potenta en del läkemedel är och ha respekt för dem, biverkningar vill man ju undvika. Bla prednisolon som ju är kortison skall man ta det lite lugnt med.

Svar på tråden Snälla ge mig hopp! Flera misslyckade IVF