Inlägg från: Feona |Visa alla inlägg
  • Feona

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Mira: Hoppas hoppas att du får ett starkt fint plus snart. Jag va helt säker på att mensen skulle komma när jag fick mitt plus. Hade precis samma känsla som vid mensvärk, först strax efter ÄL sedan uppehåll några dagar och sedan kom värken tillbaka innan BIM. Tror inte jag skulle kunna kunna skilja på värken som varit de månader jag varit gravid och de månader jag inte plussat. Håller tummarna:)

• Feona

Hoppas ni mår bra allihop, får läsa ikapp lite då vi haft gäster hemma sedan i fredags har jag inte hunnit kika in som vanligt. Så skönt att få slappa idag! Igår hade jag sådan kraftig kramp i magen att jag blev orolig ett tag, tänk om det inte står rätt till i magen? Fick säga till gästerna att jag fått urinvägsinfektion då jag knappt kunde stå och gå vissa stunder. Så skönt att jag skall till Barnmorskan imorgon! Har molande värk i magen som tom krampar och kniper ibland, stundvis gick set över i ryggen och jag fick svårt att stå upprätt. Vad kan det vara? Min första oro va missfall, sedan tänkte jag att jag hade gaser i magen, förstoppning eller kan det vara foglossning? Ååhhhh så oroande men idag har det lättat lite och det endast är lite ömt. Hoppas ni får en fin söndag allihop, kram

• Feona

Välkommen, så spännande! Det närmar sig för dig :)

asaand skrev 2014-10-12 16:38:31 följande:

Hej

Kul att hitta denna tråd :)

Är 42 väntar första barnet är i vecka 32.

Tack å hej från mig :)

• Feona

Nellan02: jag fick samma symtom som vid mens, kanske lite starkare värk än vanligt. Natten till BIM sprang jag på toaletten flera gånger och brösten började ömma, då testade jag plus på morgonen.

CinnamonGirl: har du testat? Hur gick det? Jag tror min pluslinje kom smygandes fram, hade inga avancerade test dock så jag vet inte hur de nya fungerar. Testa igen imorgon annars, har hört flera som plussat sent.

• Feona

Idag va jag på inskrivning och fick även ta blodproverna inför KUB. Mina kramper i helgen va inget att oroa sig för utan fullt normalt enligt barnmorskan. Mycket vanligt som omföderska, beror på växtvärk men kan även bero på att tarmarna arbetar långsammare och då är gaser och förstoppningar vanligt. Det kändes ju skönt att höra men kan inte låta bli att undra hur andra klarat av att fungera normalt med sådan här kramp och tarmvred :/

Glädjande fick jag höra att i området jag bor va det flera äldre mammor som väntade barn och många av dom 71or som jag :)

Hoppas nu på flera plus i tråden snart!

Kram kram

• Feona
    Freje skrev 2014-10-07 18:04:43 följande:

Nåväl, återstår att se på måndag nästa vecka. Då är det dags för KUB.

Hur har det gått Freje, har hållet tummarna hela dagen för dig! Kram
  • Feona

Men Freje vilken rysare till lördag du måste ha haft, blir tårögd av att läsa det du skriver men så glad jag blir att allt gick bra idag!

Stor kram och njut nu av denna känsla!

Freje skrev 2014-10-13 18:19:30 följande:

Tror aldrig jag varit så nervös förut som nu inför KUB. Började blöda i lördags och genast deppade jag ihop, då det var precis likadant i våras och som slutade i MA. Också dagarna innan KUB. Men blödningen avtog och jag kände lite hopp igen. Inatt när jag låg sömnlös så kände jag lite fladder, rätt säker på att det inte var tarmarna den här gången.

Så idag på KUB så fick vi se ett litet pyre som snurrade runt, ömsom satt och ömsom "stod" upp. BM hade jättesvårt att fånga den lill* rackaren på bild. Så härligt att se att det var sån fart på vårt lilla pyre. Vi fick också väldigt fina siffror och mycket låg sannolikhet för DS.

Så nu är vi sååå lyckliga!

• Feona

Ååhhh så härligt, går själv in i v13 idag och skall på KUB om en vecka. Är jättenervös och vill få tiden att gå fort nu. Har inte lika många symptom nu och det är givetvis oroande, hoppas hoppas nu allt går bra. Min mage växte snabbt i början och kan nu endast ha viss blusar och tunikor så det inte syns på jobbet. Mådde ju ganska illa de första 10 veckorna så jag åt nog lite extra men jag har normalt ganska tighta kläder så det behövdes inte mycket för att det skulle synas ;) hoppas kunna hålla det hemligt ett tag till dock.

Freje skrev 2014-10-24 09:46:28 följande:

Feona, hur går det för dig? Är det dags för KUB snart?

• Feona
    Nr 3 på G skrev 2014-10-24 11:46:05 följande:

Enligt ÄL-testet hade jag stegring dag 13-14 så JA det är jättetidigt att ta grav test men eftersom jag har hemma och har kort cykel så chansade jag, tror egentligen att mensen kommer den 28/10 (dag 26) så borde ju gå att skymta nåt på söndag kanske om det nu är positivt

Håller tummarna stenhårt för dig nu! Jag fick ju oxå mensvärk ca 4dagar efter ÄL och ända fram till BIM då jag plussade trotts att jag va övertygad mensen skulle komma.
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)