Inlägg från: Feona |Visa alla inlägg
  • Feona

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Oj, nu hade det hänt mycket lovande saker i tråden. Länge leve munkpeppar och rosenrot, hejja er som kör kombon :)

Håller tummarna nu för de där plussen som vi väntar på!

Hoppas hoppas, mera plus åt folket :)

• Feona

Ååhhhh, nu håller jag tummarna :)

CinnamonGirl skrev 2014-10-01 13:13:33 följande:

Har värsta mensvärken av och till nu. Antar att det beror på att jag (äntligen) fått ÄL...

• Feona

Attans oxå! hoppas du har fel, det hade ju jag när jag va säker på att det va mensvärk ;)

Har skrivit i presentationstråden men det blev en massa stora mellanslag!? Men men det är läsbart :)

Nr 3 på G skrev 2014-09-30 20:24:06 följande:

Mer och mer säker på att mensen kommer vilken dag som nu 

• Feona

Ja, ofta har det varit en lång väntan utan hopp då plussen uteblev. Dock har jag haft tur och sluppit missfall och hoppas det får förbli så även framöver.

Nu till din fråga! När jag träffade min akupunktör sa hon att min livmoder är kall och att om ett ägg skall fästa och kunna växa i mig måste jag få en varm livmoder, mera blod och cirkulation. Hon pratade mycket lite svenska så en del saker hann jag aldrig riktigt uppfatta. Men det stora hela gick ut på blutsaft (öka blod), kanel va bra för njurar, äggstock eller livmoder...kommer inte ihåg men hon va väldigt noga med att jag måste dricka det. Köpte ett färdigt te på Ica men gjorde även min egen genom att koka två kanelstänger och en liten bit ingefära som jag sedan förvarade i kylen. Blandade den i den köpte teet när det va kokhett så blev det snabbt drickbart. Därför fick det även bli varm mat och dryck rakt igenom, hon tittade var gång på min tunga och kände på min puls och första gångerna såg hon direkt att jag inte följt hennes råd så efter det körde jag "all in" ;)

Nr 3 på G skrev 2014-10-01 13:56:26 följande:

Har läst din presentation nu, vilken lång resa ni har gjort håller alla tummar för att det går vägen nu   Men en fråga vad gör kanel och ingefära för nytta?

Känns helt klart som att mensen kommer vilken sekund som nu, men tycker min cykel börjar bli väl kort nu...är på dag 23 idag 

• Feona

Tack för att ni tog er tid att läsa och jag håller med det är verkligen kul att få läsa era och andras presentationer :)

Jamtlandstaus: jag förstår, det är lätt att tappa hoppet men de två gångerna jag verkligen själv gjort det så kom mina plus. Så det är helt ok att göra det! Men jag tror ändå att du får ditt plus snart :) hoppas operationen snart är över!

Nr3 på G: hur går det? Tänker på dig!

• Feona

Hur går det Sawgni? Har förkylningen lättat?

Sawgni skrev 2014-09-30 06:17:15 följande:

Tack så mycket! Har en otrolig molvärk och fortfarande överförjäkligt förkyld... Inte så kul :/ hade heller aldrig hört talas om munkpeppar, rosenrot har jag ätit i omgångar under höstar för jag blir så trött då. Åt ju bara kombinationen i ca 12 dagar så märkte inga bieffekter, pigg blev jag förvisso och just nu önskar jag att jag kunde äta en burk av varje så trött och slut är jag... Somnade 19.45 igår och hostat/ feber hela natten. 2 ton snor i huvudet! Nu ska jag sluta gnälla :p

• Feona

Kul att höra ifrån dig men så jobbigt att du inte känner symptomen längre. Förstår att du blir nojig, är själv så glad över mitt illamående och molande mens värk! Ibland på dagen får jag för mig att något avtar och försvinner, spänner inte brösten längre eller att magen känns tom. Men så på kvällen kommer det tillbaka tack och lov :)

Du borde väl vara i v 11 eller 12? Läste precis att symptomen kan försvinna då så det verkar oxå vara helt OK att dom gör det för dig nu! Tänker på dig imorgon och håller mina tummar så allt ser fint ut för dig och din lilla. Skall själv på VUL på måndag och kan inte riktigt fokusera på något annat nu.

Kram

Freje skrev 2014-10-02 13:09:23 följande:

Hej på er alla tappra kämpar

Har haft fullt upp med jobb och sonen som varit sjuk. I söndags försvann alla mina symtom. Förmodar att det är de sk spökveckorna. Man är ju lite knasig annars som glädjer sig åt sina symtom som trötthet och illamående.

Imorgon ska jag på UL och håller tummarna allt jag kan, att jag får se ett litet knyte som vinkar. 

Feona, jag är verkligen imponerad av din beslutsamhet att gå all-in. Och fantastiskt kul att det gett resultat.

Håller tummarna att operationen går bra för dig Jämtlandstaus och du får ditt plus.

Det gäller också er andra oavsett var i cykeln ni är.  

• Feona

Godmorgon! Så underbart att läsa om dig och din lilla krabat. Jag är så glad för er skull och hoppas kunna ge lika fina besked själv på måndag. Sen är det ju KUB som du säger. Har du berättat för någon i din omgivning eller syns det på dig ännu, att du är gravid? Jag försöker hålla ut till efter KUB med förutsättning att allt går bra vill säga. Kram

Freje skrev 2014-10-03 10:05:25 följande:

Hej, här kommer en liten uppdatering. Imorse på UL så fick vi se en pigg liten krabat slå volter. Hjärtat tickade på så fint. Oj va mycket spänningar som släppte och tårarna rann av glädje. Hen hade växt på bra och var 45,5 mm och jag beräknas till 11+2. Vilket stämmer med mina uträkningar.

Nu hoppas jag på fina siffror på KUB om två veckor.

Oj, vad glad jag är. Svävar på små moln.

Styrkekramar till er där tant röd har kommit på besök. Ni som är runt ÄL, se till att ligga i

• Feona

Bra beslut tycker jag! Ibland kanske det är bra och fokusera på annat såsom studier och då kanske plusset överraskar en på vägen ;)

Nr 3 på G skrev 2014-10-03 22:10:01 följande:

Ska börja läsa in Ma 2 på distans på måndag och räknar med att bli klar i vår nån gång så då får jag se om jag är gravid eller om jag slänger iväg en ansökan till högskolan...har bearbetat besvikelsen lite nu och pratat med gubben och han vill verkligen ha en liten till så vi kämpar ett tag till. 

Får försöka släppa på kontrollbehovet lite och se vad som händer och sker, känns som att det är mer bråttom med bebis än skola men tiden springer fort.

• Feona

Tjoho vilken underbar morgon :)

Stort grattis, äntligen mera plus åt folket!

Jeanette 818 skrev 2014-10-04 08:00:29 följande:

Jag är gravid, kan knappt förstå att det är sant!! Efter ett års försök kommer äntligen ett plus! Har väntat på mensen hela veckan och haft alla symptom på det. Men igår hade jag ingen aptit och kände mig lite illamående så då började tankarna rusa runt. Och idag har jag testat med positivt resultat!! Måste vara alla andra pluss i denna tråd som smittat av sig

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)