Inlägg från: Feona |Visa alla inlägg
  • Feona

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Välkommen till tråden, kul att ha dig med :)

Jeanette 818 skrev 2014-09-16 22:06:28 följande:

Hej!Har följt tråden sen starten och hoppar nu in och gör er sällskap! Är 42 år och mamma till en liten tjej på två år! Längtar oerhört mycket efter fler barn och ett syskon till vår flicka. Har kämpat i snart 1 år utan plus... Ägglossning denna vecka så nu försöker vi igen!

• Feona

Tjejer, nu gick det inte att missa kryssa i sitt namn eller anonym :)

• Feona

Jämtlandsstatus: jag är på samma sida jag alltid varit och nu gick det inte att missa att kryssa i sitt namn :)

Freje: jag hållet med dig. Är jätte glad över alla symtom! Hade inte det när jag väntade sonen som är 3 och inte heller då jag fick MA. Så visst är man nervös inför VUL, UL och KUB.

Så underbart ändå att få ha skrivit in sig. Jag tror ändå på att våga njuta under vägen, bättre hormoner! Händer något så händer det oavsett man njutit eller ej på resans gång.

Vi får hålla tummarna att det betyder bra att vi har starka symtom men gladeligen tar emot det.

Idag var jag tvungen att börja äta antibiotika pga en inflammation jag fick i handen av ett sår. Handen svullnade upp under dagen och läkaren sa att man helst skulle undvika antibiotika om man va gravid men jag va tvungen att äta dom!?

Dock trodde han inte att det skulle påverka graviditeten. Räcker det inte med alla annan oro, måste jag gå och behöva äta antibiotika idag då jag inte gjort det på 10 år.

Nej, får helt enkelt lita på att det inte påverkar graviditeten, annars blir man ju tokig :/

• Feona

Nu har vi varit på VUL, det första vi såg va ett litet hjärta som slog :)

Vilken lättnad, han sa även att det inte va någon fara alls med antibiotikan!

Går in i v 8 imorgon, så nu längtar man att få se samma hjärta slå om ca 2veckor då jag fick tid till återbesök.

Kram kram alla i tråden, nu väntar vi på flera små mirakel plus!

• Feona

Nr3 på G: Go Girl, håller tummarna!

Nellan02: Jag har ingen kunskap om bukväggsbrock så jag kan inte råda men som tidigare skrev. Vill ni så kanske ni ändå skall köra. Jag tycker att det borde finnas strikta direktiv om det är så att man avråder helt, men det verkar ju inte som om du fått det heller. Hoppas du kommer fram till vad som är rätt för dig/er i detta fallet.

CinnamonGirl: Håll ut, snart snart hoppas vi ;)

Gammal mamma: Bra tänkt :) fostret mår säkert bättre av glada hormoner än oroliga. Håller tummarna att du får göra det snart.

• Feona

Hoppas du får rätt svar ;) håller tummarna vilket du än önskar!

TheElfa skrev 2014-09-20 16:38:13 följande:

Har testat negativt, men ja vi får se vad som händer framöver...Har ju inte mens förrän om 1 ½ vecka. Kan vara inbillning oxå...Jaja...tids nog får jag nog ett riktigt svar...;)

• Feona

Weeme: om jag inte minns fel så hade jag en månad utan utslag på ÄL efter mitt MA sist. Det är säkert det som ställer till det för dig.

Nellan02: bry dig inte om vad andra säger/tycker. Sträck på dig och va stolt när du får ditt plus. Idag träffade jag en kvinna som va 46år när hon fick sin senaste. Efter flera års försök blev hon spontangraviditet efter en operation :)

Jamtlandstaus: bra att du fick snabb tid till operation och skönt att du låg inom normalvärde.

Det går säkert snabbt och smidigt som det brukar göra!

Nr3på G: ingen erfarenhet av glidmedel men har hört att tvål är No No. Vi blev även rekommenderade att inte dricka CocaCola för det kan ta död på spermier. Själv drack jag ju inte men mitt plus kom ju andra cykeln efter min man slutade dricka ;)

• Feona

Bra initiativ med länkarna, skall skriva där i helgen. Har idag varit på stort event med jobbet och skall hålla föredrag imorgon så jag borde förbereda mig istället för att sitta här ;) håller med dig om att gå på nålar, vill ju att kub skall gå bra och är tom orolig nu när jag har lite mer att göra på mitt jobb. Tänk om mitt späckade schema inte är bra för graviditeten?

Men det borde väl inte vara någon fara om jag sköter kosten, inte lyfter tunga saker eller annat utmanande. Positiv stress är väl OK!? Men visst undrar jag ibland, borde jag säga nej till event och föredrag och driva möten mm...

Nr 3 på G skrev 2014-09-25 12:28:04 följande:

Jag är redan supernervös för att få ett plus samtidigt som jag längtar ihjäl mig, kommer att gå på nålar tills jag varit på KUB, vill ju så gärna ha en liten 4:a men fasar för nya blodbad eller sjukhusbesök där dom inte hittar något liv :(

• Feona

Lycka till all ni som inväntar ÄL och BIM inom kort, håller tummarna för flera plus till tråden!

• Feona

Ååhhhh , Grattis Sawgni! Det ser absolut ut som ett plus:)

Så mysigt, roligt och underbart med flera plus i tråden. Kram kram

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)