Inlägg från: Feona |Visa alla inlägg
  • Feona

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej Jamtlandstaus och andra som är med i tråden

Jag är 71:a och fick en son 2011 efter många års försök.

Syskonförsök har det varit sedan dess men när jag väl lyckades få ett plus blev det ett MA.

Kämpar nu för det där plusset igen :)

• Feona

Ååhhhh så spännande, håller tummarna att du kan ge din man en fin födelsedagspresent. Själv har jag BIM först 29aug, har nu haft en rejäl förkylning, ont i öron och hals samt åkt in till tandläkaren idag då min visdomstand krånglat. Jag som nästan aldrig är sjuk råkar ut för allt nu! Inga större förhoppningar inför BIM men så underbart det vore att få ett plus:)

Freje skrev 2014-08-18 11:15:37 följande:

Välkomna alla nya! Kul att vi börjar bli några stycken.

Ibland är det skönt att kunna dela tankar och frågor med likasinnade.

Jag inväntar BIM på lördag, tänkte testa på fredag för då fyller maken år. Vore fantastiskt om han fick en liten extra överraskning på födelsedagen

Har inte så mycket symtom, bara sånt som lika gärna kan vara PMS, men har en känsla i kroppen att det är något där.

• Feona

Oj och jaha, så man måste kryssa i där ja!?

Det är bara jag som skev nyss och får läsa ikapp då det verkar ha hänt massor i tråden på någon dag :)

• Feona

Ja just det, det va den där bocken igen. Det va bara jag som svarade dig LinneaSvea!

• Feona

Freje: Håller tummarna att allt går fint och fler i tråden kan få njuta av en graviditet snart.

Jamtlandsstatus: måste nog kolla upp min Moon Connection tid, tokigt men har inget att förlora;)

Just nu känns det som den längsta väntan ever! Har haft mens värk i över 1,5 vecka nu så den borde komma vilken dag som helst. BIM på fre och vill nu bara få det överstökat så jag kan börja om igen. Vänta, vänta, vänta och blir påmind var dag om att mensen är påväg. Pust!

• Feona

Godmorgon tjejer, jag tror att vi lyckades få till det bra denna månaden!

Fick precis ett fint plus på stickan imorse :)

Har varit vaken sedan tre inatt och känt illamående och brännande/ömma bröst, men jag har ju haft mensvärk (kändes som riktig mensvärk) i snart veckor så ni hade rätt om att det va tidiga graviditetssymtom.

Känns så overkligt, nu har vi haft syskonförsök i över 2,5 år inkl flertalet ivf och FET och så kommer det på en såhär naturligt när man minst anar och tror det. Fyller 43 i höst.

Hoppas nu att detta går hela vägen, har en MA bakom mig men det svåraste för oss har varit att få ägget att fästa, vid ivf har jag fått fina och flera ägg.

Kram och välkomna alla nya

• Feona

Hej igen, det är jag Feona som råkade bli anonym i inlägg 126!

Jag tar 1/4 dels tablett var morgon med vatten . Började i juli så det är första hela cykeln jag testat detta. Jag har läst att några tar det efter ÄL endast men jag råkade oxå läsa att någon tog det hela cykeln. Ville testa och Nu måste jag finna ut när/hur jag skall sluta:/

Tack igen för alla fina gratulationer, det känns fortfarande overkligt men jag blir påmind hela tiden då brösten blir ömmare och molande värken i magen envisas att stanna kvar. Men jag tänker inte klaga för jag tar gärna det och mycket annat så länge allt går bra.

Jamtlandstaus skrev 2014-08-31 17:49:20 följande:

Hur använder du albyl minor, varje dag?

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)