Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Feona skrev 2014-12-09 17:00:29 följande:

Jamtlandstaus: Vilken otur eller rent slarv av posten! Kanske är det så att dom sällan håller det dom lovar då jag hört flera som råkat ut för liknande. Stå på dig så ingen annan gör det! Jag hejar på dig och hoppas du ändå får ditt svar innan jul. Kram

Förbaskat dåligt skött av posten! För expresspaket finns heller inget alternativ till posten så konkurrensen är obefintlig o då är dom heller inte tvungna att skärpa sig...

Men fick veta att Hongkong arbetar varje dag även våra helgdagar så svar kan komma i helgerna bara hon på biocenter i Gbg kollar sin mail. (y)
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-12-09 21:32:02 följande:

En liten lättnadens suck på vägen, var på ett tidsbestämmande VUL idag inför KUB-testet och fick se ett litet knytte på 30 mm med ett tickande hjärta och blev daterad till att vara i v 10 (9+6 idag) så nästa vecka ska blodprov tas och förhoppningsvis blir det UL innan jul :)
    Hoppas på bra siffror så jag slipper FVP (fast funderar på att ta det oavsett, vet inte riktigt hur vi vill göra). 
    Fick även Lergigan utskrivet så idag har jag inte mått konstant illa så underbart att kunna äta och njuta eller låta bli att äta och ändå må bra men varit desto tröttare istället ;)

Härligt med ett litet pickande hjärta!!

Trist med sånt illamående så att du behöver medicin, men bra att den hjälper!

Själv mår jag oxå illa men det är inte så illa på långa vägar! Mot mitt illamående hjälper det att småäta tyvärr men allra bäst är sömn som tyvärr är en bristvara.

I morgon gör jag min NUPP, hoppas på levande friskt liv där inne!
  • Jamtlandstaus
    Feona skrev 2014-12-10 14:25:38 följande:

Så har man väntat på RUL i evigheter, kommer dit och det har blivit felbokat! Sitter nu och väntar på att få en ny tid???? kunde inte hålla mig utan bad åtminstone att få höra att/om det finns hjärtljud då jag varit osäker på om jag verkligen känt någon rörelse. Fick höra ett stabilt och piggt hjärta slå och några sparkar rörelser emellanåt ???? bara det kan kag leva på ett tag till iallafall, hoppas på ny tid snart!

Nej men fy så frustrerande, vilken tur att du fick höra livstecken iaf. Hoppas nu du får en ny tid SNART!

Jag fick oxå livstecken då jag var på nackuppklarning, härligt att se det lilla livet ligga där o veva med armarna!
  • Jamtlandstaus
    Feona skrev 2014-12-10 14:25:38 följande:

Så har man väntat på RUL i evigheter, kommer dit och det har blivit felbokat! Sitter nu och väntar på att få en ny tid???? kunde inte hålla mig utan bad åtminstone att få höra att/om det finns hjärtljud då jag varit osäker på om jag verkligen känt någon rörelse. Fick höra ett stabilt och piggt hjärta slå och några sparkar rörelser emellanåt ???? bara det kan kag leva på ett tag till iallafall, hoppas på ny tid snart!

Nej men fy så frustrerande, vilken tur att du fick höra livstecken iaf. Hoppas nu du får en ny tid SNART!

Jag fick oxå livstecken då jag var på nackuppklarning, härligt att se det lilla livet ligga där o veva med armarna!
  • Jamtlandstaus
    Jeanette 818 skrev 2014-12-12 13:49:31 följande:

Efter några veckors paus från Familjeliv efter mitt missfall i början av november så är jag på banan igen. Många tårar i några dagar men nu känner jag mig i balans. Det tog ett par veckor innan blödningen avtog men sen har vi "umgåtts" igen, jag och min sambo smile1.gif Men nu är jag förvirrad! Fick inget ordentligt utslag denna månad på digitala ägglossningstest och jag började testa ett par dagar efter att jag slutat blöda. Sen kom det häromdagen en droppe blod följt av rosa flytningar och sen ingenting? Var helt säker på att mensen var på gång, men icke! Nu funderar jag på om det är lönt att köpa ett gravidtest? Någon som vet hur länge efter ett missfall som det kan ge ett falskt positivt svar? Eller någon som blivit gravid direkt efter missfall utan en mens emellan? Hade ett missfall två månader innan min dotter blev till och funderar på om min kropp funkar så, alltså missfall och sedan graviditet igen??

Visst kan du ha blivit gravid direkt men det kan oxå vara så att du inte haft ÄL. Graviditeter påverkar ju cykeln.

Efter mitt missfall i våras hoppade ÄL över två månader, var orolig för att den aldrig skulle komma tillbaka men min läkare lugnande mig o sa att cykeln lätt blir störd efter en graviditet o att ÄL skulle komma åter. Å det gjorde den ju
  • Jamtlandstaus
    Katt12 skrev 2014-12-14 09:25:29 följande:

Hej alla, grattis t er som lyckats bli gravida, det är ju väldigt många i den här tråden, hoppfullt!! Jag har två skolbarn o har länge försökt bli gravid m en trea utan framgång. Vi har fortsatt försöka eftersom FSH o AMH varit på hyfsad nivå, men inget har som sagt hänt. Fick nu reda på häromdagen att jag har lågt östrogenvärde och håller nu på att deppa ihop totalt över detta. Finns det ngn i tråden som lyckats bli gravid trots lågt östrogen eller vet ngt om hur man kan få upp nivån..?

Kan du inte få utskrivet östrogen som tillskott/medicin då ,om de vet vad som kan vara orsaken?
  • Jamtlandstaus
    Förvirradtillmax skrev 2014-12-15 13:08:19 följande:

Hej får jag vara med? Är 41 år och plussade i lördags. Har tre juveler sedan innan. Hade ett mf i v 6 i september och hoppas hoppas hoppas nu som en tok att det är min tur!

Grattis och välkommen till tråden!!

Vi håller tummarna med dig att allt går bra!!

Hur mår du då?
  • Jamtlandstaus
    Emma70 skrev 2014-12-16 09:15:17 följande:

Jaha, då kom mensen, 2 dagar innan BIM. Nu verkar cykeln ligga mellan 26-29 dagar, kanske inte så oregelbundet men det verkar ju inte bli någon ÄL, eller det tar sig i alla fall inteRynkar på näsan. Börjar kännas tröstlöst... hoppas på att få prova Pergotime i januari, känns som sista chansen...

Nämen fan då!

Har du pratat med någon om att få prova med Pergotime? Låter som en bra idé om övriga värden ligger bra!
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-12-19 23:13:09 följande:

Jagar tid för ett UL över halva Sverige känns det som, har gjort tidsbestämmande VUL och tagit blodprovet för KUB men får ingen UL-tid, fullbokat överallt så den sista sköterskan jag pratade med tyckte jag skulle söka på en privatklinik i Sthlm men hur kul är det att behöva betala för något som egentligen är gratis i vårt landsting bara för att dom inte skaffar en vikarie för en långtidssjukskriven UL-sköterska. Sen bensin och restid på det, det är ju "bara" 40-45 mil t o r.
    Så less just nu :( ska jag behöva vänta flera veckor för att istället göra FVP med ganska hög MF-risk + att man inte får besked förrän man antagligen känt bebisen röra sig om något skulle vara fel och man vill göra abort, arbetskamrater, släkt, vänner, alla vet att man är gravid så måste man kanske avsluta den.

Ursäkta rörigt inlägg men är bara så arg och ledsen just nu :(

Men säger inte vårdgarantin att ditt landsting ska betala UL i annat landsting, då det som du säger erbjuds i programmet för gravida i ditt landsting?

Det finns väl kliniker/sjukhus i Falun, Västerås, Enköping, Gävle, Uppsala som borde vara närmare? Vet inte exakt vart du bor bara Gästrikland.

Förstår att du är arg, utnyttja ilskan! Klart du ska ha ditt UL!
  • Jamtlandstaus

Dom prioriterade mitt NIPT och har nyss fått svar. Vi väntar en frisk lite flicka!!! Underbart!! Svårt att ta in bara. Bara allt går bra blir det väl lättare att ta in om ett par veckor när jag känner rörelserna.

Verkar vara en riktigt turdag idag, vann dessutom ett hotellövernattning med SPA på Facebook idag! (y)

Tillvaron har rosa kanter idag! Kram på er alla! <3

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)