Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

DreamBear skrev 2014-10-29 09:19:10 följande:

Ni som är i denna tråd; har ni barn sedan tidigare? Hur gamla är de?

Jag har två godingar födda 2011 och 2013 :)

Jag har en -97 och en -12
  • Jamtlandstaus
    Freje skrev 2014-10-29 09:56:45 följande:

Jamtlandstaus håller tummarna för att blödningen upphört och att det bara berodde på något fullt naturligt som känsliga slemhinnor.

Just nu känner jag av att mina blodkärl vidgas, får passa mig när jag snyter mig annars börjar jag lätt blöda näsblod. Maken klagar på att jag har börjat snarka också. Ha, kan han gott ha. Har levt med hans snarkningar så många år smile5.gif

Inget mer än så nu hoppas jag det håller sig lugnt!

Snyt dig försiktigt!
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-10-29 17:10:56 följande:
    Hoppas hoppas, ta det lite extra lugnt ett tag för säkerhets skull
    Tack, tack för omsorgen! Tror inte jag kan påverka om det sker eller inte men jag gör inga större utsvängningar nu ändå.
  • Jamtlandstaus

Tröttare å tröttare, knyter mig samtidigt som lilltösen.

Håller nu lite extra hårt i tummarna för dig i morgon Nr 3 på G att det är en nr4 på G!!

• Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-10-30 09:31:28 följande:
    YIIHAAA!!!!! Ett  Plus svagt men tydligt :) så lycklig . Men nu börjar väl oron snart för ett nytt MF men jag ska försöka släppa den och glädjas så länge det varar
    Tjohoooo!! Grattis, grattis!!  Klart du kommer att oroa dig, men även om du gör det så hjälper det inte! Men nu kan vi oroa oss tillsammans
  • Jamtlandstaus
    Videli skrev 2014-10-30 09:19:02 följande:
    Ååå er behöver jag känner jag nu. Jag är 42 år och plussade starkt i lördags (7 dagar innan (IBM) Barnet är planerat men jag börjar få "falla fötter".
    Helt plötsligt känner jag mig för gammal ???? vet inte om det är hormonerna.
    Ge det lite tid, det är vad man behöver vid så stora händelser. Jag kände likadant med min dotter som föddes -12 då jag var 41år. Eller egentligen kände jag så med barnet som inte blev av (missfall) några månader innan hon blev till och då tog det några veckor att landa in i beslutet.
    Prata med din partner och stöt och blöt era känslor, förväntningar och farhågor inför detta så kommer ni nog komma fram till vad ni vill.
    För gammal kan man vara för vissa saker men för att få barn har ju din kropp visat dig att du inte är

Plussa starkt 7 dagar innan BIM är väldigt ovanligt, har du regelbunden cykel?

Hur som helst, lycka till och välkommen till oss!

Ps. smajlisar från mobilen kan man inte använda utan du behöver använda kolon, bindestreck, slutparentes om du vill göra en glad smajlis från ex mobilen, sitter du vid en dator går du in under den lilla glada smajlisen uppetill där du skriver inlägget.
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-10-30 14:34:36 följande:

Vissa saker är bara så typiskt...har stått i kö för att börja rida igen och nu ska dom start en ny grupp på samma dag som äldsta dottern rider, perfekt med andra ord men tror inte att jag vågar börja rida nu :( Red ju till jag var i 6 mån med nr 3 men med tanke på alla MF jag har haft så vet jag helt enkelt inte vilket ben jag ska stå på, ena halvan säger att "om bebisen i magen är frisk så är det ingen fara att rida" men andra halvan säger "riskera inget" GAAAHH vet ärligt inte vilket jag ska

Hur tänker ni om träning och graviditet? Vad hade ni gjort?

Jag tränar på som vanligt men jag tränarnas cirkelträning, simning o promenader. Det är jobbigare nu men jag kommer fortsätta så länge det går.

Ridning är ju lite speciell sport som man inte rekommenderar så långt in i graviditeten som jag förstår. Mina fördomar säger oxå att det är ganska dyr sport? Kanske skulle jag avstå om det var jag då jag inte vet hur länge jag skulle orka o valuta för pengarna vill man ju ha!
  • Jamtlandstaus
    Videli skrev 2014-10-30 17:44:44 följande:

Tack snälla alla!

Det var planerat och gick på första försöket vilket kom som en chock för mig, min man är överlycklig och blir ledsen att jag inte kan vara lika glad... men jag kanske bara behöver smälta det.

Jag fick tvillingar när jag var 22 år och fick min 7 åring när jag var 35 år. Efter det sa jag aldrig mer, men nu när de stora killarna har flyttat känns det som om min yngsta son är så ensam, vilket är jättemysigt oxå då jag första gången blev tvillingmamma.

Många tankar är det...

Ja jag har rätt regelbunden mens 21-23 dagar emellan och tror jag har tidig ägglossning.

Funderar på att beställa ett tidigt VUL och se hur många hjärtan som slår smile3.gif

Vet ni hur man gör med NUPP/KUB och fostervattensprov i vår ålder?

Det är olika regler i olika landsting. I Jämtland får alla som vill KUB från 35år. Får man siffror som är över 1/200 får man inte FVP då KUB är ett sannolikhetstest. Men man kan välja att gå direkt på FVP om man vill veta. Inget MKP erbjuds utom om man har kromosomavvikelser i närmaste släkten. Ultraljud får man bara vid rutinultraljudet i v19-20.

Så kolla hur det är i ert landsting.
  • Jamtlandstaus
    DreamBear skrev 2014-10-30 13:25:24 följande:

Ledsen. Är 38 år gammal och har ju två barn födda 2011 och 2013. Sen i starten enligt utomstående men problem att bli gravid var anledningen. I alla fall så funderar vi nu på en trea men inget vi nämnt utåt pga att vi ej vet om det går och vill slippa kommentarer.

Svärmor var hit igår och hon berättade att hon drömt att vi skulle ha ett till barn och la till "men så dumma är ni väl ändå inte" samt att hon sa "ni kanske inte ens lever när xxxxxx fyller 20 år ju". Hon vet inget om vår kamp men ändå; så säger man väl inte??? Mannen sa nått till henne om olämpligheten i hennes uttalande, jag ursäkta mig och låste in mig på toa och grät.

Jag VET att jag blev mamma sent. Jag VET att jag kanske inte lever när xxxxxx fyller 20 år MEN vem vet när livet tar slut? Finns väl de som blir mamma tidigt och ändå dör innan barnet fyllt 20 år.

Usch. Känner mig så ledsen.

Så jädra dumt sagt av henne!! Skönt att din man sa ifrån! 38år är ingen ålder! Du har alla chanser i världen att leva om 20 år, 58 år är väl ingen vanlig ålder att dö!!

Jag är 43 o gravid med min 3:a o min plan är definitivt att leva om 20 år

Vi vet aldrig när våra dagar är räknade.

Kram, stå på dig o låt andra trångsynta människor få sina fiskar heta!!
  • Jamtlandstaus
    Feona skrev 2014-10-30 21:54:37 följande:

Oj så mycket det hänt här idag, får läsa ikapp nu när jag äntligen satt mig i soffan.

Idag har jag varit på KUB test och jag va jättenervös när vi kom dit. Vågade knappt titta på skärmen då alla mina symtom försvann för någon vecka sedan. Men så sa fick vi se en livlig "liten" en som vinkade, sög på tummen, sträckte på sig, snurrade runt och tränade på alla möjliga saker. Vi kunde tom räkna tårna när båda fötterna exemplariskt sträcktes fram :)

Videli: Jag trodde oxå att man automatiskt får hög sannolikhet dvs sämre resultat på testet för att jag är 42. Men jag fick fantastiskt fint resultat som kunde mäta sig med en 22 årings. Vi väljer därför att inte att gå vidare med moderkaksprov eller fostervattenprov, även barnmorskans råd till oss idag.

Nu vågar jag njuta lite extra och ser fram emot den växande magen, är nu i v14 enligt barnmorskans beräkning.

Kram kram

Härligt med ännu fler goda nyheter!!

Får man fråga hur en 22-årings resultat kan se ut?

Har själv aldrig gjort KUB o undrar just hur bra man kan få
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)