Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jag rev köket i onsdags o har sedan dess varit tung-andad. Det dammade rejält när jag knackade bort kaklet.

Men jag kan ändå inte låta bli att fundera idag... då monitorn lade av o jag köpte "fristående" ÄL-test som skall tolkas...tänk om jag ändå hade ÄL o jag missade att tolka rätt?? Är beräknad att ha mens på tisdag o jag har inte en tillstymmelse till spottings...mådde lite illa igår kväll...jag har köpt en "ny" monitor o jag har inte haft en tanke på att jag skulle kunnat bli gravid ens denna månad (förrän idag)... Var tung-andad vid mina senaste graviditeter.

Då operationen är planerad till tisdag så får jag nog ändå lov att ta ett test innan dess om utifall att...

• Jamtlandstaus

Om jag skulle vara det skulle dom hålla uppsikt över den sa doktorn.

Nu vaknar jag upp med molvärk så spottings kör väl igång idag o sedan mens i morrn... Var väl önsketänkande

• Jamtlandstaus

Tack!! Väldigt tidigt ännu!!

Sawgni, har ni flyttat för visst var det Dalarna du kom ifrån eller känner du någon annan som ska ha barn i Jämtland?

• Jamtlandstaus
    asaand skrev 2014-10-12 16:38:31 följande:

Hej

Kul att hitta denna tråd :)

Är 42 väntar första barnet är i vecka 32.

Tack å hej från mig :)

Välkommen hit till oss!! Kul att du hittade oss!
  • Jamtlandstaus
    Feona skrev 2014-10-12 11:51:07 följande:

Hoppas ni mår bra allihop, får läsa ikapp lite då vi haft gäster hemma sedan i fredags har jag inte hunnit kika in som vanligt. Så skönt att få slappa idag! Igår hade jag sådan kraftig kramp i magen att jag blev orolig ett tag, tänk om det inte står rätt till i magen? Fick säga till gästerna att jag fått urinvägsinfektion då jag knappt kunde stå och gå vissa stunder. Så skönt att jag skall till Barnmorskan imorgon! Har molande värk i magen som tom krampar och kniper ibland, stundvis gick set över i ryggen och jag fick svårt att stå upprätt. Vad kan det vara? Min första oro va missfall, sedan tänkte jag att jag hade gaser i magen, förstoppning eller kan det vara foglossning? Ååhhhh så oroande men idag har det lättat lite och det endast är lite ömt. Hoppas ni får en fin söndag allihop, kram

Oj missade ditt inlägg.

Skönt att smärtan lagt sig. Visst kan väl ligamenten göra rejält ont under graviditeten? Ibland kan man även ha vätskefyllda cystor som brister o det kan göra jävulusiskt ont! Hoppas det är helt ofarligt ont!
  • Jamtlandstaus
    Feona skrev 2014-10-13 17:12:14 följande:

Idag va jag på inskrivning och fick även ta blodproverna inför KUB. Mina kramper i helgen va inget att oroa sig för utan fullt normalt enligt barnmorskan. Mycket vanligt som omföderska, beror på växtvärk men kan även bero på att tarmarna arbetar långsammare och då är gaser och förstoppningar vanligt. Det kändes ju skönt att höra men kan inte låta bli att undra hur andra klarat av att fungera normalt med sådan här kramp och tarmvred :/

Glädjande fick jag höra att i området jag bor va det flera äldre mammor som väntade barn och många av dom 71or som jag :)

Hoppas nu på flera plus i tråden snart!

Kram kram

Vad skönt med lugnande besked!

Kul att det finns fler lite äldre mammor i ditt område!
  • Jamtlandstaus
    CinnamonGirl skrev 2014-10-13 17:20:04 följande:
    Det var negativt, men testar igen på onsdag. Om inte mensen dyker upp... :-S
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva... smile5.gif
    Hoppas tanten håller sig borta o att plusset träder fram i stället!!
  • Jamtlandstaus
    Freje skrev 2014-10-13 18:19:30 följande:
    Tror aldrig jag varit så nervös förut som nu inför KUB. Började blöda i lördags och genast deppade jag ihop, då det var precis likadant i våras och som slutade i MA. Också dagarna innan KUB. Men blödningen avtog och jag kände lite hopp igen. Inatt när jag låg sömnlös så kände jag lite fladder, rätt säker på att det inte var tarmarna den här gången.

Så idag på KUB så fick vi se ett litet pyre som snurrade runt, ömsom satt och ömsom "stod" upp. BM hade jättesvårt att fånga den lill* rackaren på bild. Så härligt att se att det var sån fart på vårt lilla pyre. Vi fick också väldigt fina siffror och mycket låg sannolikhet för DS.

Så nu är vi sååå lyckliga!
    Så mycket goda nyheter i tråden!

Vilken lättnad att ni fick se er lilla sprattelgubbe!

Att du redan känt fladder är ju häftigt! Vilken vecka är du i? Jag har känt min barn som tidigast i v15.
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)