Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jag väntar fortfarande på ÄL. Verkar som förra månadens tidiga ÄL var tillfällig.

Detta är dagen då jag brukar få ÄL så jag kan ju inte låta bli å undra om den inte kommer alls...

• Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-09-28 09:32:32 följande:

Kom precis på att detta är vårt 9:e försök att få en 4:a (har ju försökt i 16 månader men en del månader har ju gått bort pga av graviditeter och MF) och siffran 9 finns i alla 3 barnens födelsenr (0709, 0908, 1209) och vårt hus har nr 9 så visst borde det vara vår tur nu :D

Meeen vad händer med våra kroppar??? Vilken dag är du på nu?
    Bara 13 men ändå...
  • Jamtlandstaus
    CinnamonGirl skrev 2014-09-28 11:16:40 följande:

Är på dag 22 idag, och fick fullt ös på fertilitetsmonitorn... en trea med ett ägg! smile1.gif Lite kul, har aldrig fått en trea på den. Har ju kört med munkpeppar sedan mensen kom och trodde först den var verkningslös... har ju läst så mycket här på FL att den ska göra att cykeln blir kortare. Det har den ju inte blivit men nu har jag, efter över ett års testande med fertilitetsmonitorn, förr fullt utslag. smile2.gif

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva... smile5.gif
    Härligt! Då håller vi tummarna lite extra nu då!
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-09-28 20:13:06 följande:

Tät i näsan, vaga illamåendekänslor och somnade i soffan i eftermiddags, kan det vara dax nu eller bara inbillning igen

Nu hoppas vi att det är skarpa symtom!
  • Jamtlandstaus
    Familjen Knasboll skrev 2014-09-28 21:33:26 följande:

Hej alla!
    ....här kommer jag... efter att ha tjuvläst alla 40+trådar om och om igen haha.
    Om bara nån månad blir jag just 40 (hurra!) och det enda som känns jobbigt med att bli äldre, det är att jag är rädd för att inte kunna få fler barn.

Är i startgroparna att börja försöka få en till liten Raring för min kropp har ÄNTLIGEN kommit igång efter senaste förlossningen. Min Minsta är 17 månader snart, så det var på tiden haha.

Fick dock ägglossningskänningar redan på dag 8 (!!!) nu efter första mensen sedan augusti 2012 (då jag blev gravid med Fyran), men kanske det tar ett tag innan kroppen riktigt fattat galoppen... Hade inte hunnit få hem några ägglossningstester så jag kollade aldrig av med dem, men min kropp var rätt så tydlig.
    Jaja, trots att jag är ivrig så kanske det är bäst att stilla min längtan ännu någon månad. Det är inte helt billigt eller smidigt att försöka få Barn som ensamstående. Många dyra resor ner till Danmark blir det minsann...

Ha det gott alla!

Enastående ensamstående Fyrbarnsmamma
    Kul att det fortsätter trilla in nya, välkommen!!

Fyra barn ensamstående det är imponerande!

Inseminering vet jag inte mycket om men kan tro att det inte är helt billigt eller lätt då kroppen inte alltid gör som man vill Vi håller dock alla tummar för dig här inne!
  • Jamtlandstaus
    Jeanette 818 skrev 2014-09-30 20:18:25 följande:

Var man köper munkpeppar menar jag...

Munkpeppar eller agnus castus son det oxå heter hittar du företrädelsevis i nätbutiker. De finns i droppform eller tabletter. Googla så hittar du nog flera. Jag köper mina på vitaminbutiken.se.

Vissa fysiska välsorterade hälsokostbutiker har dom men har själv aldrig hittat dom i min lilla stad.
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-09-30 20:24:06 följande:

Mer och mer säker på att mensen kommer vilken dag som nu Gråter

Jobbigt att du känner så!

Hoppas du har fel!!
  • Jamtlandstaus

Feona, vad kul att läsa om dig!! Du har verkligen legat i o glad är jag för att dina ansträngningar nu gett utdelning!!

Du är ju verkligen disciplinerad!

• Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-10-01 13:56:26 följande:
    Har läst din presentation nu, vilken lång resa ni har gjort håller alla tummar för att det går vägen nu Gravid  Men en fråga vad gör kanel och ingefära för nytta?

Känns helt klart som att mensen kommer vilken sekund som nu, men tycker min cykel börjar bli väl kort nu...är på dag 23 idag Obestämd
    Är du bara på dag 23 så skulle jag tro att det är annat än mensvärk...!

Har du kvar dina knepiga symtom?
  • Jamtlandstaus

Hoppet lever så länge tanten håller sig borta!

Själv är jag på dag 16 och ingen ÄL... Kanske lika bra så att operationen kan genomföras enligt plan :-/ Kan inte låta bli att drabbas av pessimism o känna att det blir nog inga fler barn *suck*

Vi har dock ännu inte gett upp o sex varannan dag blir det iaf

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)