Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

piglet15 skrev 2015-07-03 13:21:21 följande:

Förstår dina funderingar, havsblomman, men precis som andra kommenterat tycker jag du ska satsa på bebis när du nu känner för det! Jobb finns möjlighet att byta, medan bebisklockan tyvärr bara går åt ett håll! Jag själv flyttar inom kort till ny stad och börjar nytt jobb i augusti, samtidigt som vi bestämt oss för att supersatsa på att bli gravida smile1.gif Känns både läskigt och spännande! För övrigt går jag omkring ivrigt väntande på mensen(brukar man ju inte göra direkt!), är så taggad att komma igång med ÄL-stavar och munkpeppar. Angående "pepparn", har jag fattat rätt att ni som testat tagit den från mens till ÄL?

Japp, så tog jag munkpepparn
  • Jamtlandstaus
    RockyKiwa skrev 2015-07-04 03:50:06 följande:

Vad har Munkpepparn för effekt?????

Munkpepparn fungerar hormonstabiliserande.
    Jag kommer fortsätta med munkpepparn sen när mensen kommer åter (även då detta var mitt sista barn) då min PMS o mina spottings i stort försvann.

Frågetecken blir det om du försöker använda mobilens smajlisar, FL-appen kan bara förstå vissa smajlisar och då skrivna med tecken exempelvis kolon bindestreck slutparentes (glad gubbe)
  • Jamtlandstaus

För mig kom ÄL lite tidigare när jag började med munkpepparn. En månad kom den redan på dag 9...
    En lärdom jag mer gjorde när jag började kolla min ÄL var att ÄL-sekretet kom efter ÄL så jag blev lite förvånad då jag trodde att det var när jag hade ÄL...
    Att ta tempen varje dag innan uppstigning kan oxå hjälpa en hålla koll, finns även en app för de som tejpar

• Jamtlandstaus
    piglet15 skrev 2015-07-09 22:46:41 följande:

Har ju också haft funderingar över munkpepparn eftersom min mens är väldigt regebunden, men har för mig att det var så även för dig jamtlandstaus? Tänker hursomhelst testa, tack för tipsen, intressant det där med sekretet, trodde precis som du att det kom vid själva ÄL. En hel vetenskap det här! smile1.gif

Oj, ja det är verkligen ett under varje barn som lyckas bli till
    Jag hade oxå väldigt regelbunden cykel, även de få månaderna som jag inte hade hade någon ÄL... hade några sådana efter ett MA.
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2015-07-09 23:42:05 följande:

BF idag men ingen bebis i sikte :( hoppas jag iaf slipper gå över 11 dagar som jag gjorde med nr 2, ska in till förlossningen på fredag (+8) för ev igångsättning om han inte kommit till dess men hoppas  jag slipper det

Inga föraningar alls? Slempropp, förvärkar...?
    Hur har du fått dina andra tre?
    Hur mår du nu på sluttampen?

Vårt lilla underverk är tre veckor idag o nu har hon äntligen fått sitt namn; Ester <3
  • Jamtlandstaus
    Jamtlandstaus skrev 2015-07-10 23:11:46 följande:
    Inga föraningar alls? Slempropp, förvärkar...? smile1.gif
    Hur har du fått dina andra tre?
    Hur mår du nu på sluttampen?

Vårt lilla underverk är tre veckor idag o nu har hon äntligen fått sitt namn; Ester <3
    Såg nu att jag redan frågat när syskonen kom
    Hoppas du slipper vänta, det är ju så drygt!!
  • Jamtlandstaus
    adam2011 skrev 2015-07-13 15:26:34 följande:

En liten fråga till er här inne - hur många försök tog det för er innan ni blev gravida och hur gamla var ni då ni lyckades (behöver lite peppande..4 försöket för oss nu denna månad) Obestämd

26år - 3 mån kanske (minns inte då det var så länge sedan)
    40år - 7mån inkl ett MA
    43år - 8mån inkl ett MA
    Så inga första-försök här inte Men tyckte det gick ganska fort ändå
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2015-07-17 22:40:52 följande:

Lillebror är här <3 Onsd 15/7 kl 02:57 föddes han 3860 g och 52 lång, gick undan när han väl bestämt sig, kom till förlossningen vid 00:10 :) 

Vi mår bara bra båda två och nu njuter vi av vår nya familjemedlem :)

Åh vad roligt!! Grattis till lillpojken! <3 Är ni hemma nu?
  • Jamtlandstaus

Här var många plus, grattis ALLA! Och helt förståeligt mycket oro men det kan ju gå jättebra och i vår kan ni gulla med era bebisar <3 det är inte kört bara för att ni fyllt 40 eller fått en blödning!
    Är det missfall kan man tyvärr inget göra något åt det i tidig graviditet så man kan bara "åka med"...
    Själv har jag fått 2 barn efter 40 (är nu 44) men oxå haft 2 MA under denna tid.
    Min rekommendation är munkpeppar och att hålla koll på ÄL, själv använde jag Clearblues fertilitetsmonitor.
    Kram till er alla fantastiska kvinnor!!

• Jamtlandstaus
    Poohbaby skrev 2015-10-10 16:45:04 följande:

7 oktober kom lillebror Torbjörn. 3575g och 50 cm. Kom med sugklocka. Inte riktigt landat än men ville uppdatera lite iallafall. Vi är kvar på BB.

Stort grattis!! Verkar som om ni haft det tufft, hoppas nu att lugnet kan få infinna sig!
    Kram
  • Jamtlandstaus
    Anonym (Mini) skrev 2015-10-07 20:33:37 följande:
    Tack så mycket! :) Har som sagt precis haft äl så är inne i den svängen. Någon mer som är på samma plats? Så man kan diskutera symptom mm  Har inga stora förhoppningar, lika bra det så man slipper bli besviken. Borde vara i äl +4 nu.Typ. ;)

En annan sak. Har den här sidan som favorit men kommer inte upp som ny händelse när någon skriver. Någon som vet hur man fixar till det? 
    Välkommen tillbaka Mini, hoppas det blir plus på stickan snart igen!!
    Teknik verkar inte vara något prioriterat område för Familjeliv Är det appen eller dator som du menar?
  • Jamtlandstaus
    Freje skrev 2015-10-08 11:32:52 följande:
    Ha ha, tänkte samma sak igår. Är ju jättenöjd med två, och lillan är snart 6 månader. Men ändå så finns en liten längtan där.
    Så känner jag oxå det ibland o ibland inte... :) när vet man att man är klar haha?
  • Jamtlandstaus
    Anonym (Mini) skrev 2015-10-18 11:49:48 följande:

Ops skulle citera inlägget du skrev Jämtlandsstatus men tekniken spelade mig ett spratt igen

Tack så mycket!

Jag menade på datorn framför allt, om man går på favoriter står det under "avprenumerera" el något, man kan ha kommit åt det men hur får man tillbaka så det kommer upp som händelser? Står ju fortf att det är favorit. ????

Har du provat att byta webbläsare, det kan hjälpa.?
  • Jamtlandstaus
    havsblomman skrev 2015-10-17 15:56:00 följande:

Kan det vara så att jag kommit i klimakteriet istället för att vara gravid? Det kan det förstås. Magen är svullen, har haft mensvärk och idag, när mensen nästan är en vecka sen, testade jag... jag var nästan säker på att plussa.. men nej, ett väldigt tydligt negativt svar blev det. Rynkar på näsan 

Det kan oxå vara så att du är låghormonare och inte visar plus förrän hormonerna ökat mer :) Jag håller tummarna för det!
  • Jamtlandstaus
    Anonym (Mini) skrev 2015-11-20 20:04:31 följande:

Tack Anonym Maria för ditt svar!! Gick inte citera? Nåja mensen kom ju tre dagar sen men bestämt! Men nu är jag inne på äl vilken dag som helst igen. Bara orolig jag inte får äl :-/ någon i min ålder och försöker? 43.. Hört det finns en gräns vid 42 sen dalar oddsen rejält. Skulle vara roligt och peppande höra om någon/några lyckats efter 42? Kram t alla

Jag har hört att risken för Downs ökar mer markant (4%) vid just 42år men fertiliteten är väl väldigt individuell...?
    Jag fick 2:an vid 41år och 3:an vid 44år. Både grav kom med ett MA innan.
    Det kan gå alldeles utmärkt för dig!
    Jag håller tummarna!
  • Jamtlandstaus

Tror inte jag sagt grattis till er Poohbaby o Helenisen STORT GRATTIS!! <3
    En hel del dramatik som jag hoppas håller sig borta nu!

Min tös är nu 5mån och jag är så glad lver att det kan gå "lätt"
    Amningen funkar och hon sover på nätterna.

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)