Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Mestis skrev 2015-03-24 03:25:17 följande:
    Underbara nyheter för er! ??

Vad är NIPT test?
    Ursäkta att svar dröjt.

NIPT står för non invasive prenatal testing. Det består i ett blodprov från mamman där DNA analyseras. Kan göras från v10 o visar med hög säkerhet de vanligaste trisomierna o lite mer.
  • Jamtlandstaus
    Freje skrev 2015-04-17 09:37:55 följande:
    Hej tjejer, kul att se att är liv i tråden. Jag önskar er alla lycka till.

Själv sitter jag med mitt lilla mirakel i famnen. Hon föddes igår, sju dagar innan BF. 48 cm lång o 3095 gram tung o alldeles perfekt.

Jag njuter av att hålla en liten igen och är så tacksam att allt gått bra den här gången.

Kram till er alla!

Grattis Freje! Solig Vi hör gärna en förlossningsberättelse när du har tid och om du vill!
  • Jamtlandstaus
    Feona skrev 2015-04-17 14:45:50 följande:
    Har idag fått reda på att bebisen sitter (sätesbjudning) vilket jag även hade med mitt första barn, skall på vändningsförsök nästa vecka. Jag har även fått träffa Aurorakliniken då jag har känt oro inför förlossning just pga hur allt blev sist så jag tar hjärna emot lite peppning om positiva förlossningshistorier.
    Läser på om allas kämpande och håller extra tummar för ett "plusregn" i tråden :)
    Kram till er alla!
    Jag födde mitt första barn i sätesbjudning. De tog reda på innan om jag var stor nog att föda i säte och det var jag tydligen... Förlossningen som följde var dock mardrömslik; en störtförlossning som gick mycket fort (2,5h), utan bedövning. Inga andhämtningar alls mellan värkarna och jättemycket folk i salen...jag var i chock.Foten i munnen
    Har dock hört att de flesta verkar förlösa sätesbjudningar med kjejsarsnitt nu om inte vändningsförsök lyckas. Födde du med kjejsarsnitt?

Mitt andra barn föddes dock åt rätt håll och förlossningen var "enligt boken". Jag hade oxå kontakt med Aurora-BM och det kändes jättebra. Fick ett personligt studiebesök på förlossningen samt att vi skrev in i journalen innan hur jag ville att det skulle gå till. Bla ville jag vara säker på att få komma in tidigt och få bedövning lagd med en gång så att det säkert skulle hinnas med, så skedde oxå! Positiv upplevelse!
  • Jamtlandstaus
    Feona skrev 2015-04-17 15:32:07 följande:
    Tack, vet inte hur jag skall tänka eller känna för jag vill ju bara få en bra förlossningsupplevelse. Vi fick planerat kejsarsnitt sist men lillkillen ville ut tidigare och snabbare så det blev akut pga att allt satte igång snabbt hos mig. Då hade jag gått profylax kurs och när jag kom in sa en syster att jag minsann inte skulle föda än för hon har sett dom som skall föda inom kort och det såg inte så ut på mig :/ då va bebis på väg ut men hade kilat sig fast! Denna gången tänker jag inte bita ihop och inte heller tveka utan lampa utanför förlossning tills dom tar emot mig. Superwoman lämnade jag kvar på jobbet ;) akuta kejsarsnittet gick dock bra men är livrädd att hamna i den upplevelse som du fick första gången. På tisdag skall jag till Aurora samt få träffa förlossningsavd och på ons blir det vändningsförsök. Vet inte vad jag önskar och undrar faktiskt om vilket som är bästa alternativet. Kejsarsnitt eller vanlig förlossning?
    En första bra start tror jag är just Aurora.

Om det skulle hända mig igen så skulle jag välja vändningsförsök då en operation känns väldigt olustigt. Jag har aldrig opererats men tror att det är jobbigt med läkandet efter. Efter mina vaginala förlossningar så har kroppen återhämtat sig väldigt fort.

Men viktigast tror jag ändå är att sinnet får ro och att man känner trygghet innan så följ vad som känns ok!
  • Jamtlandstaus
    lilla mamsen skrev 2015-04-25 11:26:12 följande:

Tack snälla för alla värmande ord! <3 Man vill ju verkligen inte ge upp och som sagt så överger ju inte hoppet en i första taget!

Och till dig @Feona vill jag skicka lycka till kramar! Snart har ni er älskade bebis hos er! smile1.gif

Skönt att det är bestämt och klart, det blir ju toppen med en liten ny solstråle att fira in våren med!

Låter oxå fint med en hjärtformad livmoder, passande!! <3
  • Jamtlandstaus
    Jamtlandstaus skrev 2015-04-26 14:13:28 följande:
    Skönt att det är bestämt och klart, det blir ju toppen med en liten ny solstråle att fira in våren med!

Låter oxå fint med en hjärtformad livmoder, passande!! smile1.gif <3
    Oj, citatet hamnade lite fel, var riktat till dig Feona.

Å inte desto mindre; håller med tidigare talare lilla mamsen; ge inte upp redan! Du har många potentiella mammaår framför dig!
  • Jamtlandstaus

GRATTIS Feona!! Vad skönt att allt gått bra! Kom hon beräknat eller?

Läser gärna din förlossningsberättelse om du vill berätta!

Samlar på sådana nu när det är ca 1,5 månad kvar

Kram <3

• Jamtlandstaus
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-02 22:13:48 följande:

GRATTIS Feona!! Vad skönt att allt gått bra! Kom hon beräknat eller?

Läser gärna din förlossningsberättelse om du vill berätta!

Samlar på sådana nu när det är ca 1,5 månad kvar smile1.gif

Kram <3

Förlåt min virrpanna...blandar ihop alla namn. Du hade ju hennes födelsedag planerad! Men om du vill får du gärna berätta om hur ett planerat snitt går till o hur det var för dig, man vet ju aldrig vad som sker
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2015-05-15 16:55:41 följande:

55 dagar kvar till BF nu :) Längtar och väntar, har ont mest överallt så han får gärna komma 10-15 dagar för tidigt <3

Nära nu Hur har dina andra barn kommit till världen, före eller efter BF?

Själv har jag 34dgr kvar o jag känner mig ganska stressad över att så lite är fixat o klart inför hennes ankomst så bara därför får hon gärna vänta tiden ut eller längre...
  • Jamtlandstaus
    DaniellaCal skrev 2015-05-17 13:00:15 följande:

Jag plussa idag!!!??? Är i chock!! Omtumlad..massor av känslor! Min älskade mamma har precis gått bort i cancer och jag är så himla lessen:( Och i samma veva blir jag gravid fast vi bestämde att ta en paus i från allt skaffa-barn stress !!!!

Bf 20/1 om allt går som det ska:) Men oj vad jag känner mig förvirrad:/

Men grattis!!! När man minst anar...

Beklagar även din sorg! <3
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)