Feona skrev 2015-04-17 14:45:50 följande:
Har idag fått reda på att bebisen sitter (sätesbjudning) vilket jag även hade med mitt första barn, skall på vändningsförsök nästa vecka. Jag har även fått träffa Aurorakliniken då jag har känt oro inför förlossning just pga hur allt blev sist så jag tar hjärna emot lite peppning om positiva förlossningshistorier.
Läser på om allas kämpande och håller extra tummar för ett "plusregn" i tråden :)
Kram till er alla!
Jag födde mitt första barn i sätesbjudning. De tog reda på innan om jag var stor nog att föda i säte och det var jag tydligen... Förlossningen som följde var dock mardrömslik; en störtförlossning som gick mycket fort (2,5h), utan bedövning. Inga andhämtningar alls mellan värkarna och jättemycket folk i salen...jag var i chock.
Har dock hört att de flesta verkar förlösa sätesbjudningar med kjejsarsnitt nu om inte vändningsförsök lyckas. Födde du med kjejsarsnitt?
Mitt andra barn föddes dock åt rätt håll och förlossningen var "enligt boken". Jag hade oxå kontakt med Aurora-BM och det kändes jättebra. Fick ett personligt studiebesök på förlossningen samt att vi skrev in i journalen innan hur jag ville att det skulle gå till. Bla ville jag vara säker på att få komma in tidigt och få bedövning lagd med en gång så att det säkert skulle hinnas med, så skedde oxå!
Positiv upplevelse!