Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jeanette 818 skrev 2015-01-15 19:00:23 följande:

Hej alla! Jag är inte så aktiv skriftligt, men läser allt ni skriver????

Här väntar jag på mens eller hellre ett pluss i helgen... Min kropp verkar vara i fas igen så nu tänds hoppet om en ny graviditet. Hade fullt och starkt utslag för knappt två veckor sedan på digitalt ägglossningstest och då fick mannen ställa upp (han gör det så gärna)!!???? Går runt och tänker på att min dotter blev till på andra ägglossningen efter ett missfall och hoppas så på samma sak igen. Någon som har erfarenhet av att bli gravid snabbt efter missfall?

Min dotter blev oxå till två månader efter missfall
  • Jamtlandstaus

3 nya på mindre än en timme kul! Välkomna, klart ni ska hänga på denna tråd där vi alla har samma längtan men lite olika förutsättningar o erfarenheter!!

• Jamtlandstaus
    DaniellaCal skrev 2015-01-19 07:13:57 följande:

BIM idag men ett - på testet :(

Nu blir jag stressad för det är helt omöjligt att pricka in ÄL är man bara träffas ca varannan helg!

Ni får planera in ledig tid vid ÄL-tid. Du har många fertila år kvar så stressa inte redan! Lättare sagt än gjort kanske...
  • Jamtlandstaus
    Sawgni skrev 2015-01-21 11:48:48 följande:

Hej, nu var det längsen jag skrev här. Har läst igenom och vad kul med så många :) Jag är nu i v. 21 och på RUL såg allt jättebra ut, det blir en lite sladdistjej! Storebröder hinner bli 15 och 10 :)

Jag mår i det stora hela bra, vikten har ökat lite för mycket redan bara :( Har en del sammandragningar, men jobbar på och vilar mycket på kvällar och helger, funkar än så länge iaf

Härligt att höra att allt är bra med dig! Kul med en liten tjej för dig oxå!

Hur trivs du på din nya ort?
  • Jamtlandstaus
    Sawgni skrev 2015-01-22 09:52:29 följande:
    Trivs jättebra norr om Sveg där jag bor, och jobbet på Härjedalens gymnasium är otroligt kul och stimulerande :) bra kollegor och fantastiska elever så har inte ett dugg lust att vara hemma på heltid i höst... Har börjat ta diskussionen med mannen om att dela på veckorna, han är med på det, men det gäller att hans chef också är det... Får hoppas att det löser sig för jag vill gärna jobba 50-60 %! Har ju trots allt ett sommarlov att vara hemma heltid på ;)

Hur går det för dig med de proven du skulle göra?
    Härligt att du trivs!

Jag har väl oxå funderat på min jobbsituation då maken precis blivit arbetslös. Tänk om han inte fått jobb innan bebis kommer då behöver jag jobba för ekonomins skull. Vi genomför ju precis en mycket dyr renovering o utbyggnad av vårt hus... :-/

Alla prover visar på en frisk flicka så det känns fint!! Vi har tid för RUL i morrn men maken har fått ett infomöte för ett jobb precis då så antingen får jag gå själv eller så lyckas vi få ny tid snart.
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2015-01-22 09:42:51 följande:

Phuuu en lång lättad suck, fick svar på FVP igår och det visar inga kromosomförändringar utan vi väntar en liten frisk pojke i början/mitten av juli :)
    Nu ska jag verkligen försöka sluta oroa mig och njuta av tiden som är kvar, går in i v 17 idag och den 5/2 har vi RUL men går väl knappast att dölja det längre nu utan blir väl till att komma ut på jobbet nu

Åh vad skönt besked för er!!

Nu kan du bli offentlig o vara gravid öppet o jämt!

Kram
  • Jamtlandstaus

Åh vad jag hoppas vi snart har nya plus i tråden!!

Ingen RUL blev gjord för oss igår. Maken blev kallad till ett infomöte på ett jobb han sökt så vi lyckades få tiden ombokad.

Nu har han fått tillfälligt jobb på annan ort när nästa tid är så jag hoppas att det går att boka om igen! :-/ Kommer vara i v20+ då vi båda kan o hoppas att det finns tid samt inte är försent.

Vill ogärna gå själv!

• Jamtlandstaus
    Emma70 skrev 2015-01-25 10:48:31 följande:

Glad gubbe idagGlad nu får vi ligga i Flört

(y) härligt! Trevlig dag/kväll!

Vi håller tummarna!
  • Jamtlandstaus

Här har både maken o jag blivit sjuka så inget jobba på annan ort för honom så idag går vi kraxande tillsammans på RUL

Har vi några hoppfulla symtom på plus i tråden det är väl några BIM på väg snart?

Nr på G, ovanligt men inte konstigt... jag gillar Folke o även Magne

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)