Inlägg från: tillklaras |Visa alla inlägg
  • tillklaras

BIM September 2014

Ååh nej:(. Jag minns att jsg blev så glad när du blev gravid, att ni hade försökt lika länge som oss ungefär.. Skickar massa värme, kramar, styrka. Du är välkommen hit!!

FruA78 skrev 2015-02-10 16:50:53 följande:

Nej så säger man inte, är ju jättehemskt att säga så. Är ingen tröst eller stötande utan bara elakt. Förstår att du är ledsen.

Snart är det eran tur, fortsätt att kämpa.

Själv så gick det inte vägen den här gången heller :( Skulle vara i vecka 8 idag men syntes bara en hinnsäck och inget foster. Ska vänta i 10 dagar och sedan tillbaka för att få tabletter om missfallet inte kommer igång av sig själv. Så himla ledsen. Först tog det ett år att bli gravid med första graviditeten som också slutade i missfall men i vecka 10. Snart hållt på 1,5 år och ingen bebis. Trodde aldrig att det skulle vara så här jobbigt och svårt.

• tillklaras

Dig känner jag också igen!:)

Alltså dessa fert. Utredningar... Det kan ta hiskelig tid! Jag tycker att ni ska ligga på dem allt vad ni orkar! Det var vi tvugna till, och tjatade till oss en kortare utredningstid!

Jag förstår att detta är jobbigt-jag har varit exakt där du är! Vi hade (med första) försökt i 1,5 år

JOLI skrev 2015-02-10 19:32:23 följande:

Många som håller igång denna tråden fortfarande, så roligt... Önskar alla som plussat grattis och lycka till, och till er andra kämparna, jag håller tummarna för er. Kanske inte så många som minns mig, var ett bra tag sedan jag var inne. Det går inte så bra för oss. Vi försöker fortfarande, sedan ett och ett halvt år tillbaka, men vårt första barn.

Påbörjade utredning för några månader sedan, blev lovade svar om mannens simmare i slutet av november men har fortfarande inte hört något. Legat på och ringt men fått till svar att dom hör av sig, så jag behöver inte ringa fler gånger. Lite trist när man får ett datum då besked ska ges, och det istället hinner gå ytterligare tre månader med försök, besvikelse och gråt. Nu har mannen lyckats tjata till sig telefontid med läkaren vi får hjälp av imorgon förmiddag, aldrig varit nervösare. 

Hoppet är väl i stort sett borta, vardagen blir mer och mer deppig, Tankarna ligger vid bebis hela tiden. Men för att få lite glädje i vardagen surfade jag mig in här för att iallafall få läsa om alla som faktiskt lyckas, är så himla glad för er skull.

Det finns ingen önskan i världen som är större än vår önskan om en liten bebis.

Tänk, tänk, tänk om vi någon dag kommer få vara med om den lyckan. Tänk den dagen då det dyker upp det där efterlängtade plusset på stickan. Tänk den dagen då jag inte kommer gråta pga att vi inte lyckas.Tänk den dagen då jag kommer få kämpa som en galning med förlossningen. Tänk den dagen då jag får upp vårt alldeles egna, nyfödda barn på bröstet. Åh som jag längtar!! Men sen kommer mitt "tänk om jag aldrig kommer få uppleva det". Och där kommer tårarna igen. Ja drömma får man iallafall göra.

• tillklaras

Hej alla!

SecretlyMe, jag hör dig! Jsg skriver så sällan eftersom jag har så lite att säga mellan äl och mens. Och jag har ingen dator, så om jag uppdaterar listan pajar jag den:/

Om någon uppdaterar listan kan de gärna ändra mig också! Detta blir första riktiga försöket på bebis nr 3. Året som gått med försök var ju ovetandes förgäves..

Äl +10 idag, och inte mycket hopp om denna månad faktiskt.

Vill skicka en jättekram till er alla!<3

• tillklaras

Vi försökte i ett år, och i dec hittades något som läkarna glömt kvar efter kejsarsnittet inuti min livmoder. De hade legat där i 12 månader och fungerat som ett p-piller sa de. Ett instrument, skalpelektrod. Jsg opererade ut det för några veckor sedan och det har blivit en massa rabalder kring det. Lex Maria anmälningar som sjukhuset gjort mot dem själva etc. Sjukt jobbigt då vår son dog strax efter detta kejsarsnitt där de glömde kvar objektet, så det har varit ett rätt tufft år för oss.

Missyk skrev 2015-02-15 12:18:19 följande:

Tillklaras varför var året till gäves?

Secretlyme, så tråkigt att läsa att du är nere i en neråtperiod. Orden kanske inte är mkt till välden, men efter regn kommer det alltid solsken! När man minst anar det. Tycker du är fantastisk som kämpar så bra!

Har du fått något hjälp på traven än? Skickar en styrkekram!

Pyret86, grattis till bröllop! Det kanske är skönt att få något annat att fokusera på lite!

• tillklaras

Tack<3

Det kommer att gå bra för oss alla, på ett eller annat sätt:). Du tar verkligen inte all plats. Jag läser allt ni skriver men är dålig på att skriva själv, men jag försöker hoppa in då jag tänker att det behövs. Ni alla ger mig så mycket stöd kring detta och det är ett nöje att gå in här varje dag och läsa.

SecretlyMe skrev 2015-02-15 12:30:31 följande:

Jag försöker att inte skriva allt för mycket då jag tycker att alla ska få synas och höras lika mycket som jag fått göra då jag tvivlade på vår relation och fick mycket peppar bland er allihop. Jag kände att jag tog all fokus och försökte med att inkludera andra och hjälpa andra som har det tungt. Men ibland känns det hopplöst att försöka då en del skriver av sig och när de får lite stöttning så försvinner de lika snabbt igen. Då känner jag att jag ger energi men får inget tillbaka.

Det ska nog gå bra för dig nu. Du verkar inte ha problem med att bli gravid och nu när felet är åtgärdat känner jag mig säker att 2015 kommer resultera i en bebis i magen. Kram på dig <3

• tillklaras

Ahmen jobbigt. Rosa på pappret idag på äl+12. Men hade jag gissat något annat ett par veckor efter op? Konstigt nog är hoppet det sista att lämna mig:)

Jag gissar mens inom 2 dagar, precis som den brukar. Nästa Bim blir ca 19:e mars, och jag hoppas innerligt att jag inte möter någon av er vid det datumet:)

Idag kom ännu ett gravidbesked och snart orkar jag inte mer. Inte att missunna någon, jag är bara så trött på att vänta, att ha tålamod. Att vara förstående och lugn.

Att tro att snart kommer detta även till oss.

Kramar till er alla, jag är här varje dag och läser vad ni skriver!<3

• tillklaras

Välkommen! <3

Jag känner igen ditt namn..beklagar ma..Jag hoppas att ni får ett plus nu, och ett frö som stannar hos er!

knaappeen skrev 2015-02-18 18:02:35 följande:

Hoppar tillbaka till denna tråd igen om det är ok. bim på fredag 20/2

Andra försöket efter MA . dock försökte vi inte så aktivt denna gång. Tog dagarna som de kom liksom.

Haft smågrejer som lika gärna skulle.kunna vara grav symptom eller allmänt kroppen som.spökar.

• tillklaras

Tack!<3

Ja, alltså..det är inte alls lätt att glädjas åt andra hela tiden känner jag. Det känns fint och tryggt att vi blir några till i mars! Jag längtar redan dit :)

SecretlyMe: nu jäklar! Go go go;) jag håller tummarna för er!!

Lizzie09 skrev 2015-02-18 16:59:05 följande:

Om det är mensen som börjar dyka upp nu så håller jag tummarna stenhårt vid nästa ÄL! :) Jag kommer definitivt vara här den 19 mars iallafall, hoppas att det blir något plus här i tråden tills dess :)

Förstår precis hur du känner, man vill så otroligt gärna bli gravid själv så det är svårt att glädjas fullt ut för någon annan som blir det :/ Kram!

• tillklaras

Skitdag!

Mens idag och nästa Bim blir 19:e mars ungefär<3

Ska bara samla ihop mig och börja om nu..;)

Kram till er!

• tillklaras

Jag har! Vi har Tuva som är tre, och vår änglason som blev 1 i dec

Nostalgity skrev 2015-02-19 22:10:34 följande:

Oj...är det någon här, som har barn sen tidigare?

Svar på tråden BIM September 2014