Inlägg från: tillklaras |Visa alla inlägg
  • tillklaras

BIM September 2014

Får jag hoppa in här?:)

Mensen kom såklart idag, så detta blir försök nummer 7!

Den här månaden har jag fått pergotime på prov, vi får se om det hjälper.

Alltså, tillklaras 35år, 7:e försöket 3:e barnet Bim 13:e sept

Kan någon snälla lägga till mig? :)

• tillklaras
    carolinheiner skrev 2014-08-24 22:12:02 följande:

Rent juridiskt räknas de som missfall tom v 22+6.. Blev också chockad när ja såg läkarintyget.. Med tanke på att han levde när han kom ut å fick ett fullständigt personnr.. Men men så e de.. Rent juridiskt spontant missfall men man säger väl inte de som en normal människa.. Utan att vi har förlorat ett barn..

Har börjat ifrågasätta vad ja vill jobba med nu.. Är nyutbildad kock men just nu efter förlusten är de inget jobb ja vill jobba med :( sista veckan på sjukskrivningen.. Kanske dags att fundera på vad ja vill med mitt liv :/

lnzmra skrev 2014-08-24 22:16:19 följande:

Beklagar!!

Jag och min sambo fick på rul veta att vår son hade hjärt fel så vi tog beslutet att avbryta var då i vecka 21+5.

Kom tillbaka till jobbet för två veckor sedan och det har varit så hemskt jobbigt att komma tillbaka. Jobbar som barnskötare.

Jag känner med er, och beklagar er sorg:(

Vi förlorade vår son i december förra året (v 39+3 föddes han). Det finns inget som är så tungt som att förlora ett barn.

Mitt råd är att höra av sig till spädbarnsfonden, de har mycket hjälp att få.

Kramar till er!<3
  • tillklaras

Men!?

Jag ville testa, för skojs skull om jag fick något utslag på äl test. Och jag fick fast glad gubbe. 9 dagar efter mensstart, alltså dag 9 i cykeln! Hur är det möjligt? Jag brukar ha äl ca dag 14-17 någonting.

Jag fick ju prova Pergotime för att se om det hjälpte (är på försök 7). Är det pergotime som får mig att ägglossa så tidigt..?

Och, om jag nu har äl tidigare, blir ju mitt Bim tidigare också, eller hur var det nu.?

Förvirring!

Men skönt med äl nu. Vi gifter oss på lördag (då hade jag beräknad äl:) och på tors åker jag bort från maken ett gäng dar.

Hoppas det blir frö av denna gång!:)

• tillklaras

Ja men eller hur?! Tack! Gud vad jag blev förvirrad.

NILE90 skrev 2014-08-27 14:08:41 följande:

Om du har ÄL tidigare så har du förmodligen BIM tidigare också. För dig borde det då vara 5-8 dagar tidigare om du innan fick ÄL på dag 14-17. 

• tillklaras

Tack! Jag läste att man kan få blinkande gubbe med pergo, men inte fast (som jag fick) samt att jag fått äl flytningar nu. Men, jag känner inte av äl värk som jag brukar.. Jag ska på ul ons nästa vecka för koll!

Vet inte riktigt hur vi bör tänka.. Kanske bäst att bara ligga på!;)

Det vackraste skrev 2014-08-27 15:37:37 följande:

Du kan inte anv ältest när du tar pergo. De ger utslag hela tiden då.

Man brukar ta blodprov på prog en vecka efter förväntad äl för att veta om man haft det.

Du får gå på symtom när du tror äl är. Men älflyt kan minska eller försvinna med pergo.

• tillklaras

Haha! Det är helt fantastiskt att få följa en sånna här tråd! Varje morgon är som en rysare, någon plussar och en hel livsresa börjar för dem:)

Grattis till plus!!

Själv fick jag blinkande gubbe på äl test i morse (hade fast gubbe för tre dagar sen, men det måste berott på pergotime jag åt. Förhoppningsvis äl innan helgen är slut.

Det hade varit fint med äl idag, och sen plus-för idag ska vi gifta oss!:)

Men, ett plus senare i månaden funkar precis lika bra;)

• tillklaras

Men det där sträcken ser jag!!:)

mrshellstrom skrev 2014-09-09 00:33:25 följande:

Såhär ser mitt test ut när det torkat iaf.

Vet att man inte ska lita på det men hoppet är ändå där. :)

• tillklaras

Fyra dagar ungefär:)

Zora skrev 2014-09-09 07:59:23 följande:

Jag ser tyvärr inget, men det kanske är så svagt att det inte fastnar på bild? Hur långt har du till Bim?

Svar på tråden BIM September 2014