• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • MiaIa90
    josephiine skrev 2014-08-20 22:08:15 följande:

Jättefina namn! Själv har vi dessa:

Pojke: Benjamin, Casper. Adam, Maximillian

Tjej: Elvira, Miranda, Sigrid, Fanny :)

carolinheiner skrev 2014-08-20 22:14:40 följande:
    Vi har pojknamn : Conrad,Samuel
    Flicknamn: Freja, Tilde :)
    Jätte fina namn:).
    De finns så mycket olika namn:). Svårt kommer de vara att välja sen när de har kommit en bebbe.

• Milie
    joss82 skrev 2014-08-20 21:56:32 följande:
    Hur kommer det sig att du ska ha sockerfri lutealfas? Har du läst något om det? Blir nyfiken!
    Mjo, jag har hittat lite små undersökningar här och där. Tyvärr hittar jag dem inte nu så jag kan inte länka. Hur som helst så är jag inte så svårövertygad när det kommer till saker som jag spontant känner själv borde vara vettigt. Såsom att ducka supersnabba kolhydrater. Det finns ju inget i kroppen som inte mår bättre av det.

Summan av det hela var hur som helst att man börjat se samband mellan sämre fertilitet och större intag av väldigt snabba kolhydrater men än så länge kan man inte säga att där finns en faktiskt samband.

Det var hur som helst good enough for me. Jag testar! Egentligen borde jag sluta med socker helt, men jag vet att det inte går bara sådär från en dag till en annan. Därför begränsar jag till typ 2-3 dagar innan ÄL och lutealfasen ut. Tänker att då borde hela min kropp vara mindre sockrig då spermierna ska simma runt och sen då ett förhoppningsvis befruktat ägg ska hitta lämplig plats att slå läger.
  • Emilix

Hej tjejer skulle behöva lite hjälp från er :)

Jag slutade med p-piller den 18 juli, fick piller mensen som beräknat den 23 har haft regelbunden menscykel på 28 dagar när jag år pillren.

Hade Äl den 6/8 hade sånna trådiga ÄL flytningar då. Räknade att jag skulle ha BIM den 20/8 men nu kom mensen den 18/8 alltså 2 dagar tidigt.

Så den här cykeln blev 26 dagar med 12 dagars lutealfas.

Nu till min fråga jag behöver hjälp med, för att veta när jag har ÄL denna månad ska jag räkna att jag har en cykel på 26 dagar med 12 dagars lutealfas?

Hur hade ni gjort?

Tacksam för lite hjälp.

Är bara vårat andra försök så jag har inte full koll på allt sånt här än haha :)

• Milie
    Emilix skrev 2014-08-20 22:58:20 följande:

Hej tjejer skulle behöva lite hjälp från er :)

Jag slutade med p-piller den 18 juli, fick piller mensen som beräknat den 23 har haft regelbunden menscykel på 28 dagar när jag år pillren.

Hade Äl den 6/8 hade sånna trådiga ÄL flytningar då. Räknade att jag skulle ha BIM den 20/8 men nu kom mensen den 18/8 alltså 2 dagar tidigt.

Så den här cykeln blev 26 dagar med 12 dagars lutealfas.

Nu till min fråga jag behöver hjälp med, för att veta när jag har ÄL denna månad ska jag räkna att jag har en cykel på 26 dagar med 12 dagars lutealfas?

Hur hade ni gjort?

Tacksam för lite hjälp.

Är bara vårat andra försök så jag har inte full koll på allt sånt här än haha :)

Än så länge skulle jag ha utgått från den senaste, d.v.s. 26 dagar med 12 dagars lutealfas. Cyklerna med pillren är ju styrda med pillren så de säger inget alls om hur lång din naturliga cykel är.
  • JOLI

Jaha, efter 14e försöker gjorde vi ikväll clearblues spermietest och fick därmed veta att min älskade sambos spermier inte är speciellt många, det blev ett negativt test så nu har vi svaret på varför. Tomma på känslor just nu. Vår största dröm rasar samman just nu

• MiaIa90
    JOLI skrev 2014-08-20 23:06:13 följande:
    Jaha, efter 14e försöker gjorde vi ikväll clearblues spermietest och fick därmed veta att min älskade sambos spermier inte är speciellt många, det blev ett negativt test så nu har vi svaret på varför. Tomma på känslor just nu. Vår största dröm rasar samman just nu
    Nej vännen tänk inte så de bästa är att ni går till gyn och fåt testa er där.
    Hur länge sen var de ni ahde sex för när man gör test hos gyn ska amn inte ha sex på 7 hälst 10 dagar innan testets görs. 
    De finns alltid hjälp att få och ni har föröskt i över ett år då ska ni få hjälp.
  • Milie
    JOLI skrev 2014-08-20 23:06:13 följande:

Jag beklagar. Verkligen. Vet inte riktigt vad jag ska säga, det mesta låter klumpigt. Att inte svara alls känns dock otänkbart. Det kan ju vara så att han ligger precis under "normalstrecket" även om det kanske är en klen tröst.. Jag antar att ni ska kolla upp antalet? Jag håller tummarna och hoppas att simmarna inte är alltför få och att de som finns är pigga!
  • Emilix
    Milie skrev 2014-08-20 23:03:31 följande:

Än så länge skulle jag ha utgått från den senaste, d.v.s. 26 dagar med 12 dagars lutealfas. Cyklerna med pillren är ju styrda med pillren så de säger inget alls om hur lång din naturliga cykel är.

Tack då har jag tänkt rätt :)

Ska föra dagbok eller vad man ska kalla det så jag har lite koll på hur långa cyklerna är. Har ätit p-piller sen jag va 16 så jag har ingen koll alls på hur min naturliga cykel är.

Kan väl bli lite hur som helst nu i början också fter piller stopp antar jag.
  • Emilix

Om nån har lust får ni gärna lägga till mig i listan :)

26 år, 1:a barnet 2:a försöket

• Stokke

Börjar bli orolig,
    Dag 10 idag och fortfarande låg fertilitet enligt monitorn.
    Borde ligga på hög nu anser jag. Har testar med stickor i 3 dagar.
    Hoppas på hög i morgon. Ska ha äl på lördag, förra månaden hade jag hög i 3 dagar, Max i 2 dagar och ytterligare 1 dag på hög.

Svar på tråden BIM September 2014