Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Fyfan vad orättvist! :( finns inga ord som kan trösta känner jag.. Men jag tänker på dig. Kram

TigerEmmlis skrev 2014-09-18 10:13:22 följande:

Någon får gärna ta bort mig från + listan! Mf idag!! Min cykel är konstig efter ma;t i augusti.

Bim blir i slutet på oktober igen skulle jag tro!? Om vi orkar igen.......

• SecretlyMe

Fick idag beskedet att min bästa vän är gravid. Är så glad för hennes skull men bröt ihop senare.. De hade inte heller försökt speciellt länge..

• SecretlyMe

Låter mysigt med middag ute. Skönt med nåt annat ibland. Hoppas ni får det trevligt :)

Jag har nog äl idag kanske. Positivt test igår, tempen imorse var låg så ingen äl skedde igår iallafall. Får väl bara hoppas nu..

Milie skrev 2014-09-18 15:54:12 följande:

Cykeldag 7, BIM-18 och tiden går låååångsamt. Heh. Men jag mår förhållandevis bra. Håller dock på ha slut på idéer för att göra försöken annorlunda. Funderar lite på att endast ha sex varannan dag den här cykeln. Få väl se hur cool vi vågar vara då det väl kommer till det positiva ägglossningstestet, men det är det enda jag kan komma på som vi kan göra annorlunda. Det samt att skära ner på socker fr.o.m. på söndag. Positivt ägglossningstest lär komma på onsdag.

Något jag ser fram emot, för att vara lite positiv, är morgondagen. När jag och sambon satt och gjorde veckoplanering i söndags och bl.a. planerade upp middagarna så sa han bara att på fredag ska vi äta ute. Frågade liksom inte eller så, meddelade bara hur läget var. Hehe. Ska bli mysigt.

Hur går det för dig då?

• SecretlyMe

Tempen går upp efter äl.. Vill veta mer exakt då vi aldrig lyckas nån jävla gång.. Tänker inte dra ner nån med min bittra attityd just nu, är bara så ledsen efter dagens besked..

Milie skrev 2014-09-18 16:57:20 följande:

Ah. Jag har funderat lite på det där med positivt ägglossningstest och när ägglossningen faktiskt sker. Hur exakt kan man veta genom att tempa? För enkelhetens skull säger jag att jag har ägglossning samma dag som testet blir positivt. Brukar tyckas känna av det inom samma dygn. Men det där med att gå på ägglossningssmärta kan ju vara lite si så där. Det behöver ju inte kännas som mest just vid ägglossningen.

• SecretlyMe

Kram tillbaka <3

Jag har så med tappen. Som en jojjo efter äl.

SRMmamma87 skrev 2014-09-18 17:29:16 följande:

Någon annan vars livmodertapp verkar hoppa fram och tillbaka lite som den vill och inte verkar följa den sagda rytmen??

• SecretlyMe

Tack Pyret <3

Pyret 85 skrev 2014-09-18 17:37:24 följande:

skickar en stor kram <3

• SecretlyMe

Lucka till under älperioden!

Vi pratade om att vara gravida samtidigt nästan varje gång vi sågs. Hur kul det skulle vara. Att hon längtade men att det kanske inte var rätt ÄN. Och nu berättar hon att de väntar barn.. Det var planerat och efterlängtat.

Just nu känns det som att vad än vi gör kommer vi inte få barn, inte på naturlig väg iallafall.. Funkar det inte denna gång drar jag mig ur FL och bebisverkstan igen ett tag..

NILE90 skrev 2014-09-18 17:44:45 följande:

Usch, jag förstår dig verkligen. Min bästa vän fick barn redan innan vi började försöka men om hon skulle komma och säga att hon är gravid igen innan jag blivit det så hade jag tagit det ganska hårt jag också.

Men man får bryta ihop, snart är det eran tur också! <3

• SecretlyMe

Lycka* haha..

SecretlyMe skrev 2014-09-18 17:49:35 följande:

Lucka till under älperioden!

Vi pratade om att vara gravida samtidigt nästan varje gång vi sågs. Hur kul det skulle vara. Att hon längtade men att det kanske inte var rätt ÄN. Och nu berättar hon att de väntar barn.. Det var planerat och efterlängtat.

Just nu känns det som att vad än vi gör kommer vi inte få barn, inte på naturlig väg iallafall.. Funkar det inte denna gång drar jag mig ur FL och bebisverkstan igen ett tag..

• SecretlyMe

Nej det är det inte :)

SRMmamma87 skrev 2014-09-18 17:48:13 följande:

Jag har så både före och efter äl. Hoppas det inte är något som kan skapa problem med att bli gravid.

• SecretlyMe

Ja ikväll har varit tung och gråtit en hel del.. Ledsen för att du gått igenom samma :/

joss82 skrev 2014-09-18 18:24:44 följande:

Samma sak hände mig, min vän som jag pratat massor med om att vara gravida samtidigt blev gravid på första försöket. Nu är hon väl i fjärde månaden eller så och här sitter jag hur ogravid som helst. Grät en del efter det beskedet också.

Svar på tråden BIM September 2014