BIM September 2014
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Okej :) tjohoo, håller tummarna! Min karl tar inga tillskott, däremot har även han slutat röka. Har ett väldigt aktivt jobb samt att han äter bra och allsidig kost. Däremot är vi båda överens om att eventuellt testa honom om vi inte lyckas inom ett år.
Vet att clearblue har spermietest; något nån provat?
Den innehåller 200mikrogram per tablett och man ska ta två tabletter dagligen. Så det blir 200% av RDI. :) fick även min sambo att börja äta zink-tabletter idag så nu ska vi minsann plussa! Började även med min bisolvon-kur idag igen, äter 3 tabletter dagligen fram till ÄL :)
Fjällsippa: förstabarnet eller har du barn innan?
Vi har inte provat, men hört mycket gott om den :) Lite svårt för oss då vi är särbo just nu.
Första barnet. Tänkte prova SMEP den här månaden, någon som testat?
Fjällsippa: förstabarnet eller har du barn innan?
Gullan83: Du får gärna skriva hur gammal du är, om det är första barnet eller om du har barn innan, samt hur många månader ni försökt bli gravida dvs. vilket försök du är på.
Lika bra att skriva in mig här med en gång eftersom jag vet att vi missade ÄL den här gången. Antar att ingen hört talas om att spermier överlevt nio dagar i livmodern? Nej, inte mycket att hoppas på där. Men den här gången vill jag så himla gärna att det ska vara vår tur! Har två kompisar som nyss blivit gravida och jag vill liksom inget hellre än att haka på dem! Ska hämta ut bidrottninggelé på posten i morgon, hoppas det kan ha effekt! Någon här som har erfarenhet?
Mm, killar är väldigt känsliga vad gäller det där.. Min är likadan. Men som sagt, vi ger det ett år av riktiga försök, efter det har han lovat att kolla.
Var i landet bor ni? :)
Min sambo vill inte göra ett spermietest. Det kanske blir aktuellt om det går över ett år och inget händer. :P
Hej! :)
Förstår att du längtar lite extra när kompisarna väntar smått. Min äldre syster är.i v 34 med sin tredje nu..
Jag har inte provat bidrottninggele, är det i tablettform?
Lika bra att skriva in mig här med en gång eftersom jag vet att vi missade ÄL den här gången. Antar att ingen hört talas om att spermier överlevt nio dagar i livmodern? Nej, inte mycket att hoppas på där. Men den här gången vill jag så himla gärna att det ska vara vår tur! Har två kompisar som nyss blivit gravida och jag vill liksom inget hellre än att haka på dem! Ska hämta ut bidrottninggelé på posten i morgon, hoppas det kan ha effekt! Någon här som har erfarenhet?