Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Igår kom jag att tänka på ett helt nytt bebisnamn. Mina tidigare förslag gick inte hem hos killen.. Så jag frågade honom vad han tyckte om det pojknamnet jag tänkte på - så nu har vi ett som båda gillar ^^ Det pirrade ordentligt i magen när han gillade det..

• SecretlyMe

Han är rätt lugn i det hela, men jag hör ju besvikelsen. Och den känslan är hans egen och den kan och ska jag inte styra över. Det tar tid helt enkelt, allt handlar om tur när en enda spermie ska nå fram till ägget :)

Min temp funkar extremt bra har jag märkt för att indikera mensen. Sjunker tempen under 37.1 för mig är mens på G. Mitt numera egna och gratis gravtest :)

NILE90 skrev 2014-09-04 15:47:25 följande:

Jag försöker förklara för sambon att inte ha för stora förhoppningar och ta för givet att jag är gravid varje månad. Självklart ska vi hoppas på det bästa och verkligen hålla tummarna för att det finns något frö där inne, men för mycket tror jag inte blir bra. 

Som tur är har vi fullt upp med dop, kräftskiva*2 och massa husplanering nu hela september. Ska dessutom försöka ta mig ut på några joggingrundor också bara för att få skingra tankarna och få igång träningen ordentligt igen. :) 

CB och Pre-Seed är de två jag läste bra saker om idag, så jag beställde CB från billiga-tester. Har även börjat tempa lite smått, mest för att jag tycker det är intressant och se hur tempen kan ändras beroende på var man är i cykeln. 

• SecretlyMe

Jag tempar ca en vecka innan bim och är inte jättehaj på temp för äl osv. Jag vet bara när den indikerar för mens :) började tempa förra året, lite då och då. Men nu har jag gjort den kontinuerligt och sett ett tydligt mönster så nu tänker jag inte slösa på fler gravtest ^^

Haha, vad kul! :D

NILE90 skrev 2014-09-04 20:11:04 följande:

Min sambo hade väl räknat med att det tar sig 1:a eller 2:a gången så han är lite orolig över att det är något som är galet med han. Men jag förklarade att 80% plussar inom ett halvår så vi har ju fortfarande procenten på vår sida. :)

Har du tempat länge? :) jag har lyckats fynda billiga grav-test (testlagret) på tradera från folk som redan plussat och inte behöver dom. Så nu kan jag testa i princip hur mycket som helst när BIM närmar sig. Haha.

• SecretlyMe

Jag har en vanlig muntemp, inget avancerat här ^^

Andra som tempar kör dock på ordentliga grejer som tar med decimaler eller vad det är..

Glädje skrev 2014-09-04 21:55:19 följande:

Ja jag har faktiskt tänkt att om mensen kommer nu så ska jag köpa en bra termometer och börja tempa nästa cykel, kör du mun eller rumpa eller i öra, tips på bra termometer?

• SecretlyMe

Det här med tappen stämmer inte alls för mig så som alvolina beskriver :( den pendlar mellan mjuk och hård hela tiden. Sägs att den ska vara hög efter äl men det är den inte för mig.. Tur att tempen funkar iaf :)

• SecretlyMe

Åh, skickar en styrkekram till Hummingbirden och tummar till er som närmar sig bim.

Idag beställde jag nya ältester och fick med Folsyra gratis :) även en gratis gravsticka. Så nu håller vi tummarna för att vi lyckas denna gång istället :)

• SecretlyMe

Det är min andra gång med äl-tester och jag köper från billigatester.se :) Så jag är oxå rätt ny på det här ^^ Jag tycker iallafall att dessa test fungerade bra.

Denna gång ska jag testa lite senare i cykeln så att jag förhoppningsvis kan få bättre aningar om när ägget släppt. Sist hade jag positivt i två dagar men hade slut på tester, så räknade med att äl skedde dagen efter senaste positiva utslag. :)

FiiaN skrev 2014-09-07 15:48:36 följande:

Har du tips på några bra ÄL-tester och vart man beställer du ifrån? Har aldrig testat förut, så vet inte vilka som är bra och mindre bra :)

• SecretlyMe

Jag känner igen mig så väl i din känsla. Men det är vår tur snart. Vi försöker njuta på vägen, annars blir det lätt deppigt och jobbigt att försöka få barn. Men det kommer stunder då det känns jävligt värdelöst, då är det bra att stötta och trösta varandra och finna tröst med andra i samma situation, som i detta forum :)

ronja111 skrev 2014-09-07 16:36:05 följande:

Tack!! Den behövs verkligen

Har liksom inte så många som jag kan tala med detta om, därför är detta forum så viktigt!

Längtan efter ett barn som aldrig kommer...det är smärtsamt att leva med

Håller tummarna för dig också!

Kram

• SecretlyMe

Härligt, såg att du beställt nu, hoppas den sidan är bra och har bra tester :) vad kostade det?

Jag är glad att jag provade ältest, trodde min äl var tidigare men tydligen är den senare! Har en lutealfas på "bara" 12 dagar.

Lycka till du med!

FiiaN skrev 2014-09-07 16:46:37 följande:

Ahaa se där :) Men tack för tipset! Sitter och kollar lite olika sidor nu ;)

Ne det är ju inte lätt att veta när ägglossningen sker direkt, typiskt att dom tog slut... Min cykel är bara på 21 dagar, så vet inte alls när jag har ÄL... Den som testar får svar :) Lycka till!

• SecretlyMe

Hummingbirden, jag hoppas för dig.. Det är vidrigt att du ska behöva gå igenom detta :( kramar

Svar på tråden BIM September 2014