BIM September 2014
Faktiskt mer våta flytningar Hoppas brobyggarsekreter är på g i morgon. Har aldrig haft superstarkt äggvitesekret du?
Faktiskt mer våta flytningar Hoppas brobyggarsekreter är på g i morgon. Har aldrig haft superstarkt äggvitesekret du?
4dec ska jag spruta in kontrast i mina äggledarna. Är det de ni kallar spolning Eller gör man en spolning efter när man sett att det är något stopp tex?
Är så ledsen
Det känns som om det ena efter det andra hindrar oss från att ha ett samliv. Först låg mannens pappa på sjukhus och då var han inte riktigt på humör, nästa månad var vi tvungna att avstå pga mediciner, denna månad... tja... mannen ligger i badrummet och spyr pga. ätit en kyckling som inte var riktigt tillagad. Det kanske inte är menat att vi ska få en chans ens att bli föräldrar. Känns som pergotime och alla biverkningar verkligen varit förgäves. Vill skrika och kasta saker och gråta, men gör ingeting. Säger ingenting. Får ondare och ondare i själen. Jag hatar det här så jävla mycket. Är arg på min man, fast det inte är hans fel. Är arg på hela grejen. Så fruktansvärt uppgiven och ledsen. Nu går jag nog sönder snart.
Precis. Jag ska spruta in kontrast flr att se om det är något stopp någonstans. Men alla här inne pratat om spolning, kallar dem det för spolning när de får kontrast i sig. Eller får man spola sig för att sedan försöka få bort stoppet?
Jag ska iaf få kontrast. Men tycker själv att det verkar mest logiskt att man först tar kontrast o ser man ett stopp så då går man vidare med koksaltlösning. Men alla gör väl olika. Tänker inte fråga dig hur det känns, fy jag bävar för den dagen :(
Då man försökt bli gravid i ca 14 månader o varken fått missfall eller liknade är jag så glad över att igår tog progesteron spruta på vårdcentralen för att kolla hormonet i min kropp (mellan äl o bim). Så får se varför äggen bara rinner rakt igenom mig... Kanske har det med hormonet att göra, kanske inte? Har nämligen läst att har man för lite eller låg dos så sätter sig inte ägget.
Hej tjejer . Enligt era erfarenheter... brukar äl varit, är lr skall komma..när man får sådär ont och molande runt äggstockarna?
Fick även en vit flytning i samband med det.. men det var igår. Har lite ont på höger sida nu ikväll... dock inget sex än =)
Är precis hemkommen från vårt första möte i vår utredning. Fick lämna blodprover, göra ett vul av äggstockarna och mannen fick med sig en burk för spermaprov hem. Blev dock lite smått orolig vid undersökningen.. Vid ena äggstocken var det en stor "bubbla", eller vad man ska säga, och hon kunde inte säga om det var en cysta eller om det var en blödning som uppstått pga av att jag hade ÄL i helgen. Är den en blödning så är det ingen fara, kroppen suger tydligen upp det själv. Men är det en cysta så kan det ju vara lite värre.. Ska ta nästa blodprov när jag har mens och sen kommer vi nog inte kunna ha nästa möte förrän efter jul..
Det var skönt att höra, tack! :) Hon gissade på att det var en blödning efter ägglossningen, men vi tog ett blodprov som visar om man har tecken på tumör ändå. Hon tog även bild och utskrift på äggstocken så att vi kan jämföra nästa gång vi ska dit, känns jätteskönt att hon är så noga!
Hur kommer det sig att ni har väntat med spermaprovet? Du kan inte ringa till mottagningen och fråga om dom inte kan ge dig provsvaren redan nu? :)
Ja det känns väldigt skönt att det gått så fort! Tror det gör stor skillnad att vi går till en privat gynmottagning (med en expert inom fertilitet) istället för att gå till landstinget. Tror det tar längre tid genom dem..
Vår läkare var likadan. Vi tog prover i juni och fick svar först i september.