Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

SRMmamma87 skrev 2015-11-24 13:02:31 följande:

Ännu kan du få plus, du har ju inte BIM förrän fredag. Själv vägrar jag test innan jag passerat BIM numera. Orkar inte se minus.

Jag har oxå slutat med test. Mensen är så pass regelbunden samt att jag tempat, så det är ett perfekt och hygieniskt (samt gratis ;)) "test". Jag tog mitt senaste gravtest i april.
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-11-27 17:51:45 följande:

Fick mens idag. Nytt bim 24/12:(

Ni andra som har berättat för er familj. Känner att ni har ett bra stöd av familjen? Min mamma och jag talade idag om att det inte funkade igen och att det går trögt. Då sa hon att jag kanske är i klimakteriet, även fast jag har berättat att mina prover såg bra ut. Blir så less känns som det inte finns någon förståelse och att hon tror att det är mitt fel att vi inte lyckas få barn. Hon vet att jag var livrädd att mina prover skulle vara dåliga pga min ålder.

Så nu är jag jätteledsen och besviken. Just nu känns det inte som jag vill tala med henne mer om att det här. Hon har inte lyssnat vad jag har sagt. Tur att jag har min man som är stöttande.

Min mamma vet, men har oxå rätt dålig förståelse kring infertilitet. Att ALLA i min släkt har ju blivit gravida så då "borde jag oxå bli det". Att "vi alla har varit överviktiga men blivit gravida" och "kanske är det killen din som det är fel på". Jag förstår att mamma vill trösta mig och säga att det har gått för andra och att det kommer gå för mig, men i denna infertila värld känns det som att hon talar om att det måste vara fel på mig som inte kan när alla andra kan.

Jag har tyvärr inte mycket till stöd heller. Min f d närmsta vän sa bara ord som "usch då. Jobbigt. Trist. Tråkigt" och "men om man tänker 18 försök så är det inte så mycket. 18 månader låter länge men säger man 18 försök så är ju det ingenting" - nej, jag förstår att du tycker det som lyckades på försök ETT..

Sambon stöttar så gott han kan oxå. Därför är det skönt med dessa trådar. Jag hänger mycket i "Tempar/Fertility Friend"-tråden nu, så vill ni börja tempa och hänga med ett gäng supergoa tjejer får ni gärna kika dit :)

För mig närmar sig mensen sitt slut, 20e försöket kommer misslyckas då vi ska lämna spermieprovet strax efter min ägglossning så ingen graviditet 2015 heller.

Kram på er härinne!
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-12-02 20:27:05 följande:

Är på äl+11 idag, på äl+9 fick jag ett långdraget hugg i livmodern följt av en liten ljusbrun flytning. Idag har mycket tryck, tyngd och drag i livmodern som påminner väldigt mycket om när jag var gravid sist. Börjar faktiskt hoppas lite grann, även fast jag inte vill hoppas eftersom jag kommer bli så besviken om mensen kommer på lördag..

Hoppas det var en liten nidblödning, håller hoppet uppe med dig och håller tummarna :)
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-12-02 21:58:38 följande:

Tack så mycket! <3 Hur går det för er? Har ni börjat försöka något igen?

Ja vi har 20 misslyckade försök och pågående utredning. Pausar nu och väntar in svar från utredningen :)
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-12-03 17:31:50 följande:

Missade ditt inlägg. Såg det nu. Bra att du har stöd av din sambo och trådarna här. Jag tror att de som aldrig har haft problem att få barn kan aldrig förstå vad vi går igenom. Din kompis menade säkert inget illa utan ville peppa dig att det inte är så lång tid. Men vi som har svårt att få barn vet att är 18 månader är väldigt lång tid. Längtan är så stark och att ständigt leva med denna berg och dalbanan är jobbigt, att slitas mellan hopp och förtvivlan.

Måste säga att jag beundrar er alla här inne och tänk vad otroligt starka vi är som tar oss igenom det här och kämpar vidare. Stor kram till er alla och fortsätt att kämpa på, snart har vi alla vår bebis. <3

Jag tycker det är okänsligt och nonchalant av någon av säga så som hon gjorde. Jag har påtalat flera ggr hur jobbigt det är, hur det känns att gå igenom detta. Tyvärr så är det som att det inte är någon big deal i hennes ögon och då får det vara så. Vi pratar knappt och umgås allt mer sällan och det känns helt okej för mig :)

Vilka härliga och peppande ord <3 kram
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-12-03 15:04:18 följande:

Negativt test precis, blöööh.. Fortfarande massa spänningar och tryck i livmodern, så det är väl säkert förberedelser inför en hejdundrande mens istället :(

Ta inte ut något i förskott förrän mensen dyker upp :)
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-12-03 17:23:21 följande:

Känns så jävla deprimerande att ett helt år har gått O ingen graviditet

Jupp, hela 2015 åt helvete
  • SecretlyMe

Pyret - hur mår du?! Hänger du kvar här?

Lycka till FruA! Hoppas på julklapp!

Önskar såklart er andra lycka till oxå, hoppas det nya året för med sig ny kraft och fler bebisar

• SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-12-14 15:02:11 följande:

Tack så mycket!

Hur går det för er?

Utredningen står still och detta var försök 20. Väntar in det nya året
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2015-12-14 16:27:21 följande:

Jag hänger kvar. Är i v.39 nu och har haft mkt förvärkar de senaste veckorna. Idag är smärtan nästan olidlig så vi får väl se om förlossningen startar eller kroppen bara luras. Tackar som frågar <3 Hoppas ni mår bra allihop här inne. Och jag håller tummarna så hårt jag kan för er alla <3

Åh, lycka till inför förlossningen! Hoppas det går bra för dig! <'3
Svar på tråden BIM September 2014