Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

eagle87 skrev 2015-10-25 21:25:57 följande:

Fortf inga kramper men blöder fortf. Har blödit typ en halv binda. Klar rött med pytte små klumpar. Vad tror ni???

Händer det så är det för att embryot inte är friskt och inte kunnat överleva. Det låter hemskt och orättvist, men kroppen är bra på så vis att den vet vad den ska göra. Jag hoppas så för dig hjärtat att det är en blödning som är pga sköra slemhinnor. Prova ta ett test om några dagar och se vad som händer. Klumpar är levrat blod, men jag hoppas att det inte är någon fara. Det låter ju tyvärr inte positivt men hoppas att jag har fel! <3
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-10-26 18:08:18 följande:

Hejsan!  beklagar om det är så att det gått åt pipan, men det sägs ju att under graviditetens första början så går hormonerna upp och ner... kan vara en sådan dipp? hoppet är det som lämnar en sist! 

Jag behöver er tjejers hjälp med en grej. ... om någon är sugen att tänka åt mig? och som läst och följt min historia med graviditeten som jag fick göra en abort med pga mediciner, rätt nyss. Någon? 

Är rätt mycket tänk sådär för mig.. så jag vet inte vart jag ska börja tankarna lr sluta.. tänkte om jag får en utifrån som kan reda ut det lr ge sina tankar så kanske allt klarnar..

Du kan alltid skriva till mig, så får vi se om jag kan hjälpa dig på något sätt :) <3
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-10-26 17:17:58 följande:

Ja vet att jag griper halmstrån nu men finns de fortf en chans att allt är ok?

Jag vet faktiskt inte.. Det låter inte så när testen börjar bli blanka.. Det enda jag kan råda dig till är att vänta tills blödningen är över och ta ett nytt test då. <3
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-10-26 18:22:49 följande:

Ååh, vad gulligt utav dig!

Tänkte att det hänt lite saker härinne på forumet, så ska vi ta det på meddelanden eller här i tråden? =) 

Välj det som känns bäst för dig :)
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-10-27 08:17:32 följande:

Är antagligen gravid på nytt! plussade igår. Efter en del spekulerande så måste jag blivit gravid runt den 11.e okt. Bf blir då den 2a Juli.... dagen efter min 27års dag! 

Denna gång utan mediciner och vi får behålla det!! =D 

Ska dock ringa barnmorskan som får göra ett ul och konstatera att detta är en ny graviditet. 

<3
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-11-01 21:15:53 följande:

Nu kom mensen :(

Jävla skit :'( Och beklagar sorgen och förlusten, att behöva ta bort en familjemedlem är hemskt. Hoppas vovven har det bättre där hen är nu. Kram <3 <3
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-11-03 15:03:29 följande:

Ni som är under utredning, vad händer vid det första mötet?

Mest frågor, tex om vi röker, hur ofta vi dricker alkohol, hur länge vi försökt, sjukdomar/mediciner och vikt. Jag fick även göra vul, inte så jättekul när det var oförberett och sambon satt alldeles framför där jag skulle fläka upp benen xD Han tittade bort och blev alldeles röd i ansiktet, haha!
  • SecretlyMe

Gjorde spolning av äggledarna idag. Det spände rätt mycket när de "öppnade" livmodertappen för att föra in katetern. När hon spolade in koksaltlösningen kändes det som extrem mensvärk. Värst blev det i bilen påvägen hem, men hanterbart. Man ska inte lyssna på skräckhistorier om hur ont det gör, jag tror det är väldigt individuellt! Jag blödde lite när jag kom hem och hade ont då och då men nu är det värsta över :) Har fri passage i båda äggledarna.

Fick veta av läkaren att det ska slutas göra äggledarspolning och enbart användas i speciella fall i framtiden. Hade jag inte fått denna tid hade jag inte fått göra någon spolning alls.

• SecretlyMe
    miamarina84 skrev 2015-11-05 19:19:40 följande:

Låter som om när jag stoppa in spiralen. Blev blek så de fick badda mig i pannan haha. Av all gyn osv nu så blir jag svimfärdig en liten stund efter så måste alltid sätta mig ner när jag kommit ut från rummet. What jag vill ju göra en spolning. Ska den 12 november få våra svar från våra blodprover vi gjort. Så nästa steg är ju i så fall spolning om inte proverna säger något..... O spolas vill jag ju givetvis då..

Ser vul bra ut vill de inte göra spolning, samt om prover inte visar på något onormalt. Och jag förstår varför!
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-11-05 20:16:25 följande:

Vi fick spolning fast vårt VUL såg bra ut och allt var normalt. De kan inte se om äggledarna är blockerade med vanligt VUL, dock kan de se chokladcystor och sånt. Vår doktor sa ingenting om att det var påväg bort eller så. Vi behövde heller inte fråga efter spolning utan fick det som del av utredningen. Konstigt att det är så olika.

Jag fick oxå spolning som en del av utredningen men de ska som sagt sluta med detta framöver.
Svar på tråden BIM September 2014