Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Lizzie09 skrev 2015-12-30 13:55:56 följande:

Hade testet inne i sovrummet :/ Ja det här var skit verkligen.. <3

Då vill jag påstå att det inte är spökstreck, spökstreck är gråa i tonen. Ditt var blått och jag förmodar att testet legat plant. Kanske var det något som släppte Vill ju såklart inte göra dig ledsen men det är inte så troligt att testet igår var spök, alldeles för tydligt för det.. Kram på dig!
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2016-01-08 07:20:44 följande:

Tack för du uppdaterar listan :) Nytt bim 23/1 fick positivt på ältest imorse. Samt att det inte blir insemination utan vi får försöka på egen hand igen. Oj vad segt det har känts mellan bim och äl, när vi inte är i behandling längre.

Den 18/1 ska vi får svar om vi kommer att ställas i ivf-kö nu eller behöver vänta ytterligare. Skönt att få reda på hur planeringen ser ut framöver. Har ställt in mig att det snart blir ivf, det känns bra men också nervöst.

Hur går det för er andra? Kram

Hur känns det att försöka själv denna gång tycker du? Hur gör ni för att relationen ska hållas levande under tiden? Jag fortsätter hoppas för er, ni har hunnit gå igenom mycket och jag hoppas att 2016 får bli ert år

Vi är på försök 21, nyligen haft ägglossning (förhoppningsvis) och bim 21/1. Sambon har spermieprov den 12/1.
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2016-01-08 17:00:39 följande:

Tack för dina fina ord. Håller tummarna för er med att ni snart lyckas. Hoppas att provet ser bra ut.

Precis efter jag fick min senaste mens kände jag mig väldigt otålig och ville börja med ifv på en gång. Nu ca en vecka efter känns det rätt så skönt att försöka igen själva. Mest skönt att slippa minus på flexen vilket var stressande eftersom det bliv många timmar minus under behandling. Annars så känner jag att vår relation har blivit ännu bättre nu under behandling, känner mig inte lika ensam i situationen. Min man har varit med på alla möten och tagit sprutan på mig så det känns bra. Trodde inte jag skulle känna mig hoppfull nu när vi försöker på egen hand men det gör jag. Annars är det svårt att motivera att försöka fortsätta. Jag mår alltid bättre av att känna mig hoppfull än uppgiven. Tar hellre smällen när mensen kommer.

Vilken ro det verkar kännas för er. Vad skönt att ni har varandra nära och att det här är något som ni verkligen gör tillsammans. Kram
  • SecretlyMe

Haha. Hamnade jag på listan nu oxå.. har bim den 22a, så lite tokigt där. Men ingen mening att ta med mig på listan, för mensen kommer vilken dag som helst nu.

• SecretlyMe

Srmmamma, du kan ta bort mig från listan

Nostalgity - ältest ger utslag hela cykeln, men blir positivt vid ägglossning. Vissa får positivt ältest nära bim vid graviditet men även nära mensen. Så svagt utslag en vecka innan bim betyder inget, tyvärr.. :-/

• SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2016-02-01 19:29:11 följande:

Hejsan. Jag får alltid helt blanka test förutom vid äl. Så detta med svagt streck är något Nytt? Borde de dessutom ge utslag så långt ifrån bim? Grav testerna kommer imorgon så vi får se hehe

Fick nytt jobb idag också och har skrivit kontrakt etc så det är blandade känslor här.

Jobbar som lastbilschaufför så en graviditet vore nog inte så lämplig. Men blir det så blir det.

Ältest är så, helt enkelt Så länge de inte är positiva betyder det inte så mycket.

Hur kommer det sig att ni försökt om du inte vill bli gravid? Har ni ändrat er?
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2016-02-01 22:52:00 följande:

Vi vill ju...har alltid velat. Vill nu med, men är grymt sugen på detta jobb! Väntat 11 år på detta jobb. Så jag vet inte om vi ska skjuta upp bebisbakandet ett tag. Får se imorgon och onsdag vad testerna säger

Oavsett önskar jag dig stort lycka till oavsett resultat!
  • SecretlyMe

Fun vad arg jag är.

Läkaren ringde äntligen. Hon menade på att "alla prover var bra". Jag ville veta vad som kommer hända nu. "Nu får försöka själva ett år till". Anledningen var min vikt. Sedan frågade jag över provresultaten. "Allt normalt". Sa att jag vill ha allt hemskickat på papper. DÅ FÖRST nämner hon att jag har för högt testosteron!!!

Aja. Ett år till får vi försöka själva. Jävla patrask.

• SecretlyMe

Vi har inte råd med privatklinik, tyvärr. Så jag får helt enkelt banta och vi får fortsätta försöka på egen hand..

• SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2016-02-04 09:58:10 följande:

Ah okej.. I vårt landsting kostar det precis lika mycket hos privat som på sjukhuset, synd att det inte är så överallt :/ Är det mycket du behöver gå ner?

Vi får se, kanske kollar upp det. Vad jag hört är det ju dyrt med privat. Hittills har vi bara betalat 400:- allt som allt efter alla prover och möte o telefonmöte.

För att ha bmi 30 behöver jag gå ner 6kg. Är ju ingenting, egentligen. Men lättare sagt än gjort är jag rädd för. Men ska verkligen ta tag i det nu, har blivit som halvhjärtat senaste halvåret. Men gått ner 7kg iallafall från det att vi började utredningen.
  • SecretlyMe
    Emmissara skrev 2016-03-03 19:43:39 följande:

Har inte varit inne här på ett tag, men ett stort grattis till dig. Vi försöker fortfarande, vi har första mötet den 14 för utredning så hoppas på att få hjälp nu. 

Vi försöker oxp fortfarande, uppe i två års försök nästa gång. Vi får ingen hjälp efter utredningen.
  • SecretlyMe
    Emmissara skrev 2016-03-07 08:04:37 följande:

Jag plussade igår, en vecka innan första mötet för utredning. Det känns overkligt efter såhär lång tid med försök. Vill inte trampa någon på tårna, men hoppas på att någon kanske kan få lite energi av det. Vi tänkte inte alls försöka nu, så som min kompis sa "när du minst anar händer det". hatade det uttrycket innan men nu kan jag inget annat än att le åt det. 

Hoppas att ni andra som fortfarande kämpar får ert efterlängtade plus snart <3 Håller alla tummar och tår jag har.

Grattis

Efter 2 år av spontana försök minskat chanserna att lyckas på egen hand. Så det uttrycket hjälper inte de som faktiskt har problem att bli gravida.

Lycka till under graviditeten.
  • SecretlyMe
    SecretlyMe skrev 2016-03-07 08:35:22 följande:

Grattis

Efter 2 år av spontana försök minskat chanserna att lyckas på egen hand. Så det uttrycket hjälper inte de som faktiskt har problem att bli gravida.

Lycka till under graviditeten.

Med spontana menar jag givetvis egna, naturliga försök att bli gravid
  • SecretlyMe
    NILE90 skrev 2016-05-16 20:59:11 följande:

Hej,

Både kul och inte att tråden fortfarande är aktiv, flera bekanta ansikten ser jag här nu. Håller tummarna för att ni får era efterlängtade plus snart.

Vi plussade i okt 2014 efter 6 försök, fick en son i juli 2015. Nu har jag plussat igen (!!) efter bara ett försök. Så vi väntar på ett syskon i januari 2017.

Önskar verkligen att ni alla får uppleva plus, graviditet, förlossning och allt som hör till. Grattis till alla som plussat sen jag lämnade tråden för lääänge sen.

Grattis!

Vi har försökt i över två år nu utan plus. Vi får heller ingen hjälp från vården. Vissa är lyckligt lottade I guess
  • SecretlyMe
    NILE90 skrev 2016-05-17 18:17:55 följande:

Så dåligt av vården att inte hjälpa.

Men snart kommer erat plus också.

Inte utan hjälp, men det får vi ju inte. Men tack ändå för försök till pepp
  • SecretlyMe

Har mest blivit en gravidtråd detta så håller mig härifrån. Vi har fortfarande inte blivit gravida och är nekade IVF. Maj 2014 började vi försöka och inte lyckats en enda gång. Enligt utredning finns inga fel.

Svar på tråden BIM September 2014