• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

carrolinea skrev 2014-08-29 18:41:17 följande:

När nu vart gravida, hur har det gått för er att träna då?

Åkte hem från träningen tidigare i veckan och trodde att jg skulle spy på bussen. Och veckan innan slutade jag spela för att jag mådde illa, men det borde ju inte vara så om det inte är så att jag fick en liten blödning bara denna månad. Har fortfarande inte gjort ngt test. Men hela förra veckan började jag typ gråta för ingenting men denna har varit bättre typ eller så har jag inte utsatt mig för lika känsliga situationer.

Funderade på vägen hem från jobbet idag om jag borde köpt ett test, har ven fått massa finnar helt fel tidpunkt osv.

Hur går det för er som har bim nästa vecka?

Köp ett test! :) nu blir jag ju väldigt nyfiken! :)

Det går segt. Men har riktigt ont i brösten. Inte när man tar på dom utan mer inuti. Det liksom bränner och sticker! Hoppas att det är ett gott tecken! :)
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-29 19:25:46 följande:

Åh va sur jag blir... Min äl va förra veckan, trodde jag.. Hade lite flytningar som jag brukar ha vid äl, testade med äl stickor och två dagar va strecket lite starkare. Men nu idag fick jag en flytning som va exakt som en del beskriver, (ursäkta!) äggvita å trådiga.. Vad är detta nu då.. Dröjde min ägglossning tills nu?? Någon som varit med om samma? Sitter och väntar på bim men nu verkar det som man får "ligga i" ytterligare. Känns hopplöst då senast vi sexa va för tre dagar sen.. Och stackars sambon jobbar eftermiddag med ond rygg.. 

Hm, konstigt! Flytningar man man ju ha ändå. Men kör på för att försäkra er att ni inte missar nåt, men testa nästa vecka ändå.

Är man gravid kan man ju få mer flytningar, dock har jag ingen aning om när det börjar!
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-29 23:04:54 följande:

Jo jag vet men det va så konstigt, va exakt som en äl flytning men nu har det övergått till mer (ursäkta mig igen) vit gegga.. Aldrig varit med om att det ändrats sig så fort! Vi kör på sen är det ju bara vänta å se vad som händer. :)

Jag har också haft konstiga och äckliga flytningar efter ÄL.

Idag har jag haft typ mensvärk. Men det är mkt på jobbet och man får springa runt som en yr höna. :) hoppas inte att det är mensen som förbereder sig. :/ sticker och bränner fortfarande nåt fruktansvärt i brösten! :)

Har du några med symtom? :)
  • Ozzy09
    Anonym skrev 2014-08-30 17:42:48 följande:

Köp ett test idag! Att du kan hålla dig?! :)

Det råkade visst bli anonymt. :)
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-30 14:09:19 följande:

Okej, hoppas det bara va någon konstig flytning jag hade då för idag har det inte varit nåt! 

Får verkligen hoppas att det inte är mensen som är på väg, mensen gör sig bäst om den inte kommer alls från och med nu och några månader framåt! ;) 

Men symptomen i brösten är ju positivt :) 

Jag har lite lite molvärk till och från, fruktansvärd halsbränna (men det kan ju bero på nåt annat), väldigt bubblig? i magen/tjejmagen. Väldigt kissnödig ofta, men det kan bero på att det har börjat bli kallare ute, brukar behöva springa på toa oftare när det är kallt ute (speciellt vintern) men det kanske dragit igång redan haha :) 

Och vi som "inte skulle tänka så mkt" haha! ;)

Ska vi ta ett första test på måndag? :)
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-30 18:22:59 följande:

Gör det! :) 

Jaaa, det tycker jag med! På måndag kör vi!! :)
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-30 18:50:02 följande:

Helst ska det vara morgonurin såhär tidigt va? 

KUL det vore om alla testa positivt!!

Jag har alltid haft starkast på kvällen, så jag kör nog mer framåt kvällen. :)

Ja, tänk om vi alla fick plus, hur kul hade inte det varit?!??? :)
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-30 20:12:21 följande:

Har ni några roliga idéer om hur man kan tala om för familjemedlemmar att man väntar barn? Skulle vilja hitta på något kul när det blir dags!

Såg ett program igår där ett par skulle tala om för tjejens mamma, då sa dom: "Nånstans i köket finns en present".  Och hon leta å leta i skåp osv. Men när hon öppna ugnen låg det en bulle där i som hon tog upp och frågade: "en bulle?"

Då sa dom: "ja vart låg bullen?"

"I ugnen, en bulle i ugnen" sa hon och då fatta hon! Tyckte det va ett väldigt roligt sätt 

Det var en kul grej! :) vi ska inte göra så stor sak av det denna gång. Kanske bara ge dom ul bilden. Vi är då nojiga att samma sak händer igen som förra gången så vi kommer inte hoppas för mkt innan jag fått motsatsen bevisad, :)
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-30 20:14:27 följande:

Fick ett sms av min storebror för 1 v sen med deras ulbild och skrev faster och mitt namn. Det tyckte jag var ganska gulligt

Jag fick också reda på förra veckan att jag skulle bli faster! Så himla kul! :)
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-30 20:55:45 följande:

Hade varit riktigt roligt. Var det ngn av er som bodde i Stockholm?

Jag bor utanför Borås! Långt ifrån er båda..
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!