• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

maalle skrev 2014-08-12 17:36:45 följande:

Jag hoppar också in här :) så skönt att läsa om andra som är i samma situation även om det är helt förjävligt!

Jag genomgick en skrapning den 8/7 efter konstaterat MA i ca v. 12-13. Fostret dog i ca. v. 8-10 :(. Jag har knappt blött någonting sen dess, kommer bara någon droppe brunaktigt så jag hoppas det slutar snart! Vi fick rådet att vänta tills blödningen är slut eller i 2 veckor. Behöver ej vänta på någon mer mens innan vi börjar försöka igen. Enda anledningen att vänta på mens är för att lättare beräkna en ev. ny graviditet vilket ändå kan göras med ul :)

Så snart kör vi igång igen, önskar alla lycka till och hoppas vi snart får plus igen :)

Ja det är skönt att prata av sig med dem som varit med om samma.

Det är hemskt, och skit jobbigt. Jag har min närmsta vän och min svägerska dom är gravida.

Man blir ständigt påmind om att man "egentligen också skulle varit i det härliga gravidbubblan". Men jag är sååå glad för dom ändå.

Nu denna veckan är det dags för ÄL om det kommer någon. Kanske mer framåt helgen.

Så nu ska vi köra på igen!!! :)

Tog ett gravtest idag som visade ett nästan osynligt plus. Så min hcg nivå borde vara väldigt låg. :)

Jag hoppas för oss alla att det tar dig snabbt!

Någon som har testat än?? :)
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-12 18:48:09 följande:

Testade i söndags då var det ett plus som knappt syntes på kvällen men hade hållt mig länge. Sen testade igen igår men hade kissat typ ngn timme innan så det var toknegativt, eg skulle jag testat idag på morgonen men ska vänta tills helgen, hade jag inte fått mf så hade bim vart på tor-fre men har skrivit fram det till nästa vecka men kändes som jag hade äl så att bim borde vara på fredag. Och i fredags fick jag lite blod på papperet så kan ju alltid hoppas att det ville fästa den här gången. Haft tokigt ont i ländryggen sedan mån förra veckan ont i hela ena bröstet (i vanliga fall bara utsidan av det bröstet) samt att jag vaknat under natten av ont i det andra bröstet för jag la mig på det. Ahh vi får väl se.

Oj nu blev det långt men var tvungen att skriva av mig lite. Funderar på testet i söndags om det verkligen kunde visa rätt om ägget fäste i fredags eller liknande. Ngn teori?

Det är ju hör du ska skriva av dig när du känner att du behöver. :)

Lägg upp en bild på ditt test. Men vänta så länge du "kan"!

Man kan ju få en blödning när ägget fäster. Men hur längesen var det du hade mf?

Kan det finnas någon chans att det är det som spökar än?

Hoppas att det är ett "riktigt" plus för dig!! :)
  • Ozzy09
    Alvisen76 skrev 2014-08-12 19:12:11 följande:

Min mens kommer efter missfallet 12/7 kommer aldrig riktigt i gång Känns som om det kommer att ta lång tid för mig att nå ett nytt plus. Ett par droppar blod varje dag sedan förra veckan. Någon riktig mens kommer ej. Ägglossning kan då inte ens varit innan. Jag som hade mens var 28:e dag innan regelbundet precis. Inne på dag 31 i menscykeln utan riktig mens. Depp..depp...

( någon graviditet är det inte. )

Tråkigt när det inte kommer när man går och väntar på det!! :(

Men det kan väl ta ett tag innan mensen blir som innan igen?
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-12 20:33:17 följande:

21-22 juli var det så är ett tag sen nu och har gjort ett test efter som var negativt och det var samma märke som i söndags. Men jag tror att det är för tidigt, ska testa i helgen igen.

Jo man kan ju de, så jag hoppas på det men vågar inte. Pratade med en kompis idag om detta lite inte exakt. Men vi får väl se hur det går.

Men då kan det ju säkert vara något! :) håll dig till helgen så borde det ju visa mkt starkare isåfall. :)
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-13 07:35:29 följande:

Var lite sugen på att köpa ett nytt test idag. Men ska nog vänta till helgen.

Börje jobba idag efter semestern så ska bli skönt lite annat och tänka på, typ planering för hela året :).

Jag vet, det är skit jobbigt att behöva vänta! :) men håll ut, så slipper du kanske få fler minus. :) det är inte många dagar kvar till lördag morgon. :)

Jag har nog ÄL i helgen. Ska ta ett digitalt gravtest imorgon och hoppas att det visar "inte gravid". Gjorde ett vanligt igår och det var jätte svagt. Så jag HOPPAS verkligen att jag har ÄL denna månaden. :))
  • Ozzy09
    Alvisen76 skrev 2014-08-13 09:24:28 följande:

Jag har haft två missfall innan och det tog cirka tre månader efteråt båda de gångerna innan mensen började bli sig lik. Men det blir så mkt svårare att räkna ut ägglossning nu. Om det ens blir normal ägglossning förräns dess...Nåja, har iaf 100 ägglossningstester på väg hem via post snart.

Då klarar du dig ett tag iallafall. :)

Det är bara att "köra" och hoppas på det bästa! :) från typ imorgon till tisdag som jag isåfall har ÄL någon gång. Hoppas iaf! :)
  • Ozzy09
    Bella06 skrev 2014-08-13 09:39:32 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här:

* Son född 2006

* Dotter född 2009

* MF Mars 2012

* MF Juni 2013

* MF December 2013

* MF Juli 2014

Samma pappa - det vill bara inte gå vägen...

Är 34 år nu - men va "bara" 32 när vi började försöka få till en 3:a

Hade ju MF så sent som förra månaden. Har BIM på fredag om allt funkat som det ska..

Men ÄL+8 fick jag typ lite älflytning med en strimma blod i - hoppades på nidis men fick samma på ÄL+9 och 10 också. Bara en endaste gång per dag, men ändå..

Mina bröst har blivit tyngre men jag använder Progesterall så jag vet inte om kroppen bara luras..

Åh, hoppas hoppas hoppas att det är en liten krabat där inne!

Det är ju vanligt med nidblödningar, håller tummarna för att det är så.

När ska du testa dig? :))
  • Ozzy09
    Bella06 skrev 2014-08-13 14:13:24 följande:

Tack! =)

Tror tyvärr inte att det blivit nåt nu heller - dels så försökte vi inte seriöst eftersom det va direkt efter mitt MF, å sen kommer det lite brunt nu så är nog kört.

Men tänker testa imorgon bitti så att jag kan sluta med Progesteronkrämen - annars skjuter jag ju upp mensen och det finns det ju ingen poäng med

Ok, men hoppas får vi ju göra ändå. :) skriv vad det visade när du testat dig imorgon. :)

Håller tummarna för dig! :)
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-13 18:57:42 följande:

Ja men verkligen! Jo ska försöka hålla mig. Men man vill ju veta nu. Men skönt att ha varit på jobbet idag och inte tänkt s mycket. Har knappt haft tid att kolla telefonen så det är skönt. Hoppas på att resten av veckan fortsätter så.

Ja, det är skönt att ha annat att tänka på! Jag sjukskrev med denna veckan.

Hade väl egentligen inte behövt det men det var gött eftersom sambon har semester med.

Och att blödningen fick slutat helt också. :)

Går man hemma har man BARA tankarna åt barnhållet. :)
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-13 20:40:00 följande:

Men kan vara bra med så att kroppen verkligen återhämtar sig! Imorgon äter jag sista penicillinet så håll tummarna att jag inte får tillbaka borrelian och behöver fortsätta äta penicillin. J-la fästingar!

Jo men verkligen skönt att tänka på annat, ligger på soffan just nu sjukt trött funderar på å gå å lägga mig, illamående och känns som jag har träningsvärk i brösten går upp och ner. Snart är det helg.

Hoppas du slutar blöda nu så ni kan köra igång igen snart.

Åh då håller jag alla tummar och tår för att du är fri från borrelian. Ja, dom där små jäklarna borde inte få finnas. :/

Ska du tillbaka på någon kontroll om ett tag för att se om dunfått tillbaka det?

Jag har slutat blöda. Har inte gjort det på två-tre dagar. Det kommer bara en ljust missfärgning på kvällen när man går på toaletten. Konstigt. :/

Men OM jag nu har någon ägglossning denna månaden så är det till helgen så vi tänker köra på och hoppas på det bästa. Funderar på att ta ett digitalt gravtest imorgon och se om det visar "inte gravid". Har tagit två tester innan där plusset blivit väldigt svagt. Igår var det nästan osynligt.

Det är skönt att veta att den mesta hcg nivån gått ur kroppen och att man kan testa igen om typ 2 veckor och lita på resultat om det är ett starkare plus. :)

Jag önskar att man kunde spola fram två veckor nu så tiden går fort fort fort!!! :)

Uppdatera oss om hur det går för dig! :)
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!