• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-03 22:35:24 följande:

Hej! Beklagar ditt missfall! :(

Jag fick missfall i vecka 15 för några veckor sedan. Så fort jag varit på återbesök ska vi försöka igen! Vill gärna följas åt! :)

Tråkigt att höra, vecka 15 är ju långt! Vad berodde det på?

Hoppas att allt ser bra ut så ni kan börja försöka igen!

Har du barn sen innan?
  • Ozzy09

Gynläkaren på akuten visste faktiskt inte heller vad det berodde på. Han såg ingenting, så det kanske var en ofostrig graviditet. Men vi har sagt att vi inte ska gräva för mkt i det som har hänt. Kroppen stöter ju ifrån det av en anledning.

Vi kommer försöka direkt när jag slutat blöda. Vissa rekommenderar att vänta cirka 3 månader så livmodern får återhämta sig. Vissa tycker man ska vänta på första mens. Men det är heller ingen fara att börja med en gång igen.

Det sägs att det är en gynnsam miljö för ett nytt ägg att plantera sig efter ett missfall.

Min längtan är för stark efter ett syskon så jag har inte tid att vänta! :)))

• Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-04 10:29:07 följande:

Hoppas det vill sig igen för dig.

Jag fick mf senast med men var "bara" i V5.

Jag har med hört som ngn som skrev här att det är som mest gynnsamt direkt efter mf eftersom hormonerna är högre.

Det kändes som jag haft äl igen precis eller s är det något annat.

Ska även till läkaren nu på eftermiddagen och får kanske penicillin eller liknande och funderar på vad det kan göra med reproduktionen.

Hmm

Hoppas det tar sig för er (oss alla) igen snart.

Ja det hoppas jag också! Jag vill så gärna ha ett syskon nu!

Ja, jag har både hört & läst att det kan vara lätt att bli gravid efter mf.

Vi kommer köra på ändå! :)

Vad sa dom hos läkaren? Vi håller tummarna för oss allihopa! :)
  • Ozzy09
    Björan skrev 2014-08-04 10:32:33 följande:

Hej,

Beklagar alla missfall!

Har en dotter född juni-12 och för ca 2 månader tog jag ut min kopparspiral. Hade antagligen ÄL vid uttaget så blev gravid direkt, tog 6 positiva test.

Tyvärr sluta det med mf för ca 1,5 V sedan.

Väntar inte utan kör på direkt. Fick missfall före min dotter också, då blev jag gravid direkt, hade ingen mens emellan så det kan nog stämma att man lättare blir gravid efter mf eller så hade vi tur då!

Ja kör också direkt! Det får bära eller brista. Jag har ingen lust att vänta.

Hoppas bara min kropp är med på samma noter! :)
  • Ozzy09

Härligt! Nu vill jag också sluta blöda så man kan köra igång igen! :)

Hur länge blödde du efter ditt missfall?

carrolinea skrev 2014-08-04 16:36:17 följande:

Hoppas verkligen de har rätt, jag tror faktiskt jag hade äl igen nu i helgen eller precis innan helgen det känns så, samt att det är på andra sidan mot förra månaden. Så hoppas på det bästa.

Jag fick "bara" Kåvepenin, trodde det skulle vara ngt starkare med tanke på varför jag fick det. Just nu älskar jag fästingar, fick min första nu i sommar.

• Ozzy09
    Alvisen76 skrev 2014-08-04 18:44:49 följande:

Jag fick missfall 12/7 och vill också bli gravid igen så snart som möjligt.  Följer tråden  

Tråkigt och höra! Men här får vi peppa varandra och analysera tester med mera! :)
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-04 20:06:50 följande:

Typ 2 dagar sen 2-3 med rosa syntes knappt på trosskyddet.

Ok, hoppas det går över lika fort för mig med! Kan knappt bärga mig!!! :))
  • Ozzy09
    Alvisen76 skrev 2014-08-04 20:54:29 följande:

Det låter bra det Jag har hopp igen   Inväntar första mensen efter mf inom kort.  Ska försöka mer på allvar att bli gravid efter första mensen. Jag blödde 18 dagar efter min skrapning och har precis slutat blöda. Jag var i vecka 13. Så jag tänkte att det kanske är bäst att jag får en mens innan vi försöker igen. Gav det lite halvhjärtat lite försök innan mensen dock, men jag tror inte det blir något av det.

Vem vet, man blir ju gravid väldigt lätt så det kanske bara krävs lite halvhjärtat sex för att det skall ta sig. När beräknar du att få din mens ungefär?

Jag köpte tester idag som jag ska testa om ett tag för att se om det är negativt.

Men det kan ju ta ett tag innan allt hcg försvinner efter ett mf.
  • Ozzy09
    Alvisen76 skrev 2014-08-04 21:50:06 följande:

Jag vet inte när jag väntar min mens. Jag har tre missfall bakom mig med detta. Jag fick tre barn, sedan två missfall, sedan ett barn och nu missfall igen. Så jag vet av erfarenhet att mina menscyklar strular efter missfall. Det kan ta 3-4 månader innan jag får mens var 28 dag igen.  Innan dess har jag fått mens på dag 25-35 beroende på månad. Sedan efter ett litet tag går det tillbaka till sin vanliga lunk. Det är först då jag har blivit gravid tidigare efter mf. Jag har inte tagit något test för att se alla hormoner är borta, men jag tror det. Jag känner inget av graviditeten längre. Jag har pms känning nu, så jag gissar att mensen kommer denna vecka. Om den ska komma enligt vanlig räkning, ska den komma i morgon cirka. Men jag kan tänka mig att jag kanske drar över ett par dagar i och med att cykeln säkert blivit rubbad.

Jag hoppas och drömmer om att bli gravid innan 2014 tar slut. Jag försöker ha tålamod. Helst skulle jag bli gravid redan i dag dock.

Har köpt folsyra och knaprar och en burk vitaminer. Tänkte öka mina odds om det bara går. Odds för att slippa fler mf om det möjligt går. Bara för att känna att jag gör något annorlunda kommande gång.

Planerar att handla ägglossningstester efter mensen och då försöka mer på allvar Jag är särbo så det krävs att veta när vi ska se till att ses extra mkt .

Jag förstår dig! Helst ville man ju blivit gravid igår! Denna väntan är såå jobbig!

Jag ska ta ett test ett par dagar efter att jag slutat blöda, enda gången man kanske hoppas på ett negativt gravtest! Börjar man då försöka med en gång sen så vet man ju om man är gravid om testet är positivt sen! :)

Jag använde ägglossningstester när vi planerade dottern! Men jag blev sååå stressad av dom och blev inte klokare på det ändå. Jag testade nog i 10 dagar vilket visade två fina steck varje dag. Men kanske en sån där clearblue fertilitetsmonitor skulle jag kunna tänka mig att testa, den är ju digital så man slipper analysera alla tester själv. Men dom är svindyra. Tror en sån ligger på 1500 kr ungefär. Men sen har clearblue ett digitalt ägglossningstest med.

Men får med 10 stickor som man byter och testar när man tror att man har ÄL.

Är det inget är det bara en rund ring i rutan, men är man vid ÄL kommer en glad gubbe upp.

En sån skulle jag nog kunna tänka mig denna gång så man vet om man har ÄL efter MF!
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!