Inlägg från: Smulan 89 |Visa alla inlägg
  • Smulan 89

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-03-14 14:22:04 följande:

Nu har lille Tage kommit till världen, 13.09 idag. 2940 g tung och precis perfekt :)

Grattis =)
  • Smulan 89
    Tussludd skrev 2015-03-14 15:24:28 följande:

Hej! Nu i morse kl 5.29 kom vår lilla tjej. Hade värkar bara var 8e minut under kvällen igår och åkte till förlossningen vid 12, för att få en sovdos och invänta bättre tider trodde vi. Vid us var jag öppen 5cm och vi fick inte alls åka hem. Badade och fick akupunktur tills dess att jag inte kände mig bekväm där längre 1-2h. Hanterade värkarna efter det med lustgas. Vattnet gick när BM tvingade mig att gå och kissa vid strax före 5. Efter 6-7 krystvärkar var hon ute. Klart att det gjorde ont och var skitjobbigt, men det gick sååå mycket bättre än väntat. Kan tänka mig att göra om det, inte i morgon kanske, men vet att det är helt görbart nu. :)

Grattis snö till er tjej! Hoppas att du också fått en positiv upplevelse!

Grattis =)
  • Smulan 89
    sommarstad skrev 2015-03-15 06:36:45 följande:

Nu är vår son här. Han kom igår vid 21-tiden. Inte förren nu har han velat somna så jag är inte bara helt slut från förlossningen utam ännu en nstt utan sömn. Ska skriva och berätta mer senare.

Grattis =)
  • Smulan 89
    linaxelsson skrev 2015-03-15 09:02:43 följande:

Den 11/3 kl 20.47 föddes vår lilla dotter, Ester Maja. Hon var 47 cm lång och 2720 gram tung. Kom drygt en vecka innan bf.

Grattis =)
  • Smulan 89
    sommarstad skrev 2015-03-15 19:26:12 följande:

Grattis alla andra som fått sina bebisar. :)

nu verkar vår lillkille äntligen kommit till ro och sovit i flera timmar och jag har fått chans att sova lite jag också. Så tänkte dela med mig av vår historia.

Igår efter jag fick andra dosen av värkstimulerande (ca 16.30, fick första vid 14.30) gick det sjukt fort. Tio minuter efter dosen stod jag och skakade av värkar. Då hade fortfarande bara rum på bb. När de kommer för att koppla in mig på antibiotika pga pga tidig vatten avgång passar jag på att fråga om smärtstillande och nämnde på att jag upplevde tryck nedåt. Fick då äntligen ett rum på förlossningen och när de undersökte mig upptäckte de att jag var öppen 9cm. De som trodde att jag skulle hinna få antibiotikan minst 2ggr (ges var 6h)

De var förvånade att det gått så fort. Fick äntligen lustgas! Levde sen som i en dimma och gjorde allt för att kämpa mot krystinpulsen eftersom han fortfarande låg för högt upp. Kl 18 fick jag klartecken om att jag äntligen fick krysta. De fick sätta in värkstimulerande drooo för krystningsvärkarna car för korta men med hjälp av det, bedövning i slidan samt ett litet klipp kom han äntligen ut 20.56.

Måste säga att det gick förvånansvärt fort och bra. Känner mig även nöjd med det stödet från personalen. Då behövde ibland både uska och bm ut och hjälpa till i andra av salarna där larmen gick ofta. De var riktigt pressade igår på förlossningen men de fick det att funka ändå.

Vår son har förövrigt fått namnet Vilgot och var 51 cm och vägde 3885g. Föddes alltså igår (41 +4) efter igångsättning pga tidig vatten avgång.

Grattis =)
  • Smulan 89

Mycket att läsa på några dagar. Var hos bm igår och nu är liten fixerad. Vi struntar i igångsättning, då risken är större för komplikationer, tex att livmodern inte drar ihop sig och större blödningar, som jag råkade ut för sist. Hoppas att det startar själv, annars blir det igångsättning ändå, men inte för "skoj skull".

• Smulan 89
    JhjärtaK skrev 2015-03-17 14:45:16 följande:
    Nej här är det labilt också så det står härliga till!

Var på inskrivning inför snittet i måndags och grät nog tre gånger under en väldigt kort tidsperiod, är som ett hormonellt vrak typ

Det är jobbigare att vara själv med barnen kvällstid än dagtid, vet inte varför egentligen men det är väl en känsla av att alla andras respektive har kommit hem och hjälper till med middag, läggning etc antar jag.
    Känner också att alla andras partner kommer hem på eftermiddagen och hjälper till med allt som ska göras. Jag har dock vant mig efter snart 2 år ensam med barnen söndag kväll-fredag eftermiddag. Ska bli spännande att se hur vardagen flyter på sen, när det är tre barn att ta hand om.
  • Smulan 89
    Mildamilda skrev 2015-03-18 07:58:44 följande:

Vi fick en pojke igår 23:53, kvart över elva kom vi in på förlossningen, så det gick ruskigt fort!

Grattis =)
  • Smulan 89
    LillLouise84 skrev 2015-03-18 09:53:04 följande:
    Min man totalvägrar sex och har nog gjort det i säkert en månad.

Min med. Fick "tjatat" till mig sex på nyårsafton. Har inte fått något efter det =(
    Innan var det 1-2 gånger/månad. Alldeles för lite det också =(

• Smulan 89
    Mimipig skrev 2015-03-18 10:34:12 följande:

Jag gjorde det - jag kände på tappen. Eller rättare sagt: jag hittade ingen tapp (och ärligt talat kändes hela kanalen som en främmande kroppsdel i nytt material). Jag har haft spiral förut, så jag vet var tappen brukar sitta och hur den känns att ta på. Nu: hittade inget där. Ni som har bättre koll - kan jag dra några slutsatser av det här? Är den utplånad om jag inte känner den? Om den är utplånad, kan man dra någon slutsats kring när förlossning drar igång eller säger det inte ett dugg om någon tidsperiod?

Har inte hittat den sen v 18-19. Som ogravid vet jag vart den sitter och hittar den lätt, men nu är den borta =P Kände någon gång i v 18-19 och sen kanske två gånger till nu på senare, men som sagt. Jag hittar den inte.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?