Inlägg från: Smulan 89 |Visa alla inlägg
  • Smulan 89

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Har följt er lite på avstånd, då jag hade bf 5:e april, fram till idag. Var på rul och nya bf är 31:e mars, så hoppade ifrån v 18+2 till 19+0 på ca 30 min =)

• Smulan 89
    JhjärtaK skrev 2014-11-06 06:31:26 följande:
    Välkommen! Nu har vi samma bf
    Ja, det har vi =)
    Tänkte faktiskt på dig när jag fick 31:e mars. "Just de, samma som hon som ska ha tvillingar" Tungan ute
  • Smulan 89
    pink76 skrev 2014-12-20 13:50:42 följande:

Jag är i vecka 28+0 i morgon, dvs vecka 29. Men när jag kollar i graviditetskalendern så står det både månad 7 o 8.

Vad svarar ni när folk frågar vilken månad ni är i?

Jag svarar vilken vecka jag är i istället. Har ingen koll på vilken månad jag är i.
  • Smulan 89
    Nixe skrev 2014-12-29 16:06:57 följande:

En fråga bara, vägs ni hos bm? Jag har nämligen inte vägt mig alls och verkar inte behöva göra det heller?

Nej, jag vill inte väga mig hos henne. Jag väger mig hemma, naken på morgonen varje ny grav-vecka. Hon får vikten när jag kommer dit.
  • Smulan 89
    Lejonhierta skrev 2015-01-21 11:32:04 följande:

I förrgår kom vår dotter till världen i v.33. Hon mår bra men jag desto sämre, tappade åtta liter blöd och opererades i fem timmar. En livmoder fattigare för att kunna rädda mitt liv. Så först idag orkar jag ens veta vad som är fram o bak, upp o ned typ...

Grattis till dottern =)
    Oj, vad läskigt. Hoppas du snart mår bättre. Jag som trodde mina 2,5 liter blod var mycket förra gången jag födde. Krya på dig.
  • Smulan 89
    Kpax skrev 2015-01-22 07:58:21 följande:

Åh, det här med namn...

Min topp 3 har senaste tiden varit Josefin, Elsa och Julia. Alice strök jag tidigt för att det legat i topp flera år så jag tyckte att det var lite väl vanligt. Och nu ser jag att ELSA ligger i topp! Vad fan, jag tänkte inte ens på att kolla statistik på det namnet.

Men de som ligger i topp nu har fått 800-900 bärare per år, och det är kanske inte så mycket jämfört med de som låg i topp typ -85? Jag har kollat det där för längesedan, men har glömt hur och var.

Vad tror ni om Josefin? Kommer det motsvara min generation "föräldranamn" (Inger, Lena, Margareta, Åsa) och därför upplevas som pinsamt och gammalt?

Julia tycker jag är jättefint. Hade kunnat ta det om inte min kusins ena dotter fått det namnet. Spelar egentligen ingen roll då jag inte sett henne sen jag gifte mig 2013.  Sen har jag två pojkar, så Julia har ändå inte varit aktuellt för vår del. Josefin hette någon tjej när jag gick i skolan och jag är född -89. Det känns inte gammalt, utan fungerar bra idag också tycker jag. Det känns som den generationen som idag är runt 20-30 år gamla, eftersom jag känner igen namnet ifrån skolan, men tycker inte namnet har haft sin tid ännu. Kör du på Josefin om du gillar det =)
  • Smulan 89

Inga nya bristningar här ännu, men har på brösten och några få på magen efter de två tidigare graviditeterna. Smörjde med någon olja de andra två gångerna, men har helt glömt bort det den här gången.

• Smulan 89

Hinner knappt läsa i den här effektiva tråden. Har ni andra fixat några gravidboxar ifrån något apotek eller liknande? Det finn ju flera som har gratis boxar man kan få med lite varuprover, rabatter osv.

• Smulan 89
    Villhaenbebbe skrev 2015-01-26 19:53:56 följande:

Jag var också hos BM idag, killen ligger med huvet neråt men inte fixerad :)

Hjärtljuden låg på 140 och allt var toppen!

Men jag fick idag veta att jag är RH negativ, någon fler som är det? Vet att det är ovanligt att man bildar antikroppar, men blir ändå lite nojjig.. Min BM trodde hon hade nämt det så det var därför jag fick veta så sent.

Är också RH-neg. Båda mina barn är RH-pos, så jag fick en spruta efter förlossningen. Är man RH-neg så får man göra ett blodprov (i armen) mot slutet av graviditeten (här i v 36) för att se om man har bildat antikroppar. Jag har inte bildat antikroppar med de andra två barnen, så är inte alls orolig den här gången heller.
  • Smulan 89
    Misty W skrev 2015-01-27 22:19:18 följande:

När tänkte ni packa BB-väskan?

Så långt har jag inte ens tänk, haha. Mina två barn har fötts efter igångsättningar på bf +14 och bf+10, så kanske 2-3 veckor innan bf, eller något. Kommer säkert gå över igen.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?