BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Har följt er lite på avstånd, då jag hade bf 5:e april, fram till idag. Var på rul och nya bf är 31:e mars, så hoppade ifrån v 18+2 till 19+0 på ca 30 min =)
Har följt er lite på avstånd, då jag hade bf 5:e april, fram till idag. Var på rul och nya bf är 31:e mars, så hoppade ifrån v 18+2 till 19+0 på ca 30 min =)
Jag är i vecka 28+0 i morgon, dvs vecka 29. Men när jag kollar i graviditetskalendern så står det både månad 7 o 8.
Vad svarar ni när folk frågar vilken månad ni är i?
En fråga bara, vägs ni hos bm? Jag har nämligen inte vägt mig alls och verkar inte behöva göra det heller?
I förrgår kom vår dotter till världen i v.33. Hon mår bra men jag desto sämre, tappade åtta liter blöd och opererades i fem timmar. En livmoder fattigare för att kunna rädda mitt liv. Så först idag orkar jag ens veta vad som är fram o bak, upp o ned typ...
Åh, det här med namn...
Min topp 3 har senaste tiden varit Josefin, Elsa och Julia. Alice strök jag tidigt för att det legat i topp flera år så jag tyckte att det var lite väl vanligt. Och nu ser jag att ELSA ligger i topp! Vad fan, jag tänkte inte ens på att kolla statistik på det namnet.
Men de som ligger i topp nu har fått 800-900 bärare per år, och det är kanske inte så mycket jämfört med de som låg i topp typ -85? Jag har kollat det där för längesedan, men har glömt hur och var.
Vad tror ni om Josefin? Kommer det motsvara min generation "föräldranamn" (Inger, Lena, Margareta, Åsa) och därför upplevas som pinsamt och gammalt?
Inga nya bristningar här ännu, men har på brösten och några få på magen efter de två tidigare graviditeterna. Smörjde med någon olja de andra två gångerna, men har helt glömt bort det den här gången.
Hinner knappt läsa i den här effektiva tråden. Har ni andra fixat några gravidboxar ifrån något apotek eller liknande? Det finn ju flera som har gratis boxar man kan få med lite varuprover, rabatter osv.
Jag var också hos BM idag, killen ligger med huvet neråt men inte fixerad :)
Hjärtljuden låg på 140 och allt var toppen!
Men jag fick idag veta att jag är RH negativ, någon fler som är det? Vet att det är ovanligt att man bildar antikroppar, men blir ändå lite nojjig.. Min BM trodde hon hade nämt det så det var därför jag fick veta så sent.
När tänkte ni packa BB-väskan?