Inlägg från: Smulan 89 |Visa alla inlägg
  • Smulan 89

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Nixe skrev 2015-03-18 15:55:51 följande:

08:53 i morse kom vår lilla Adam äntligen ut! 3860 gram tung och 51,5 cm lång. Snittet gick bra även om jag tyckte det var ganska oenhagligt, bedövningen tog lite snett och långsamt så fick ligga med huvudet i nedförsbacke och lite så. Kunde inte slappna av så jag låg mest och skakade. Men nu är han äntligen här, en pojke så som vi trott från början :D

Grattis =)
  • Smulan 89
    JhjärtaK skrev 2015-03-19 15:33:35 följande:

Nu är töserna här

De kom ut igår med planerat snitt och allt gick toppen! Två rätt så rejäla tvillingar på vardera knappa 3 kg .

Snittet var en bra upplevelse och iom att jag inte ammar så kan jag få ordentlig smärtlindring vilket är toppen! Det här dygnet på bb har varit så jäkla vilsamt och inte alls som när dottern föddes och vi var osäkra förstagångsföräldrar som kämpade med en mycket krånglig amning. Denna gången är det smooth sailing och de tar flaskan väldigt bra och är tydliga med när de vill ha mat (ger dem mat var 3,5-4 timme om de inte sagt till innan).

De mest sover, äter och bajsar och är helt fantastiska

Grattis =)
  • Smulan 89
    Mullan skrev 2015-03-20 21:21:06 följande:

Har inte orkat/hunnit läsa ikapp.

Vår lilla pojk föddes 5:44 imorse. Första värken kom kl 22. Inga tecken alls innan dess! Livet kändes hopplöst under dagen igår men fick en rejäl vändning på bara några timmar. Han var 51cm o vägde 4082. Allt gick toppen. Fick sy några stygn i mellangården. Amningen har funkat sedan första minut! Hur kan han redan veta vad han ska göra? Haha! Gott om mjölk har jag denna ggn oxå, han får ett bra sugtag och man hör att han sväljer.

Han hade bajsat lite i fostervattnet vilket gör att vi måste stanna minst ett dygn. Hoppas på att få komma hem imorgon. Storasyster på 2 år har vart här en stund och hälsat på. Gick toppenbra och hon var helt överlycklig över den lilla varelsen<3 Vi tror att namnet blir Lucas.

Grattis alla som fått bebisar. Och till er andra, ge inte upp hoppet! Snart sitter ni där med era bebisar:)

Värkarna startade 7 dagar över bf, han föddes på bf+8. Kram på er alla och tack för lyckönskningarna.

Grattis =)
  • Smulan 89
    Cymi skrev 2015-03-21 10:23:39 följande:

Igår morse började värkar från ingenstans, vid 22 började de tätna och vid 1 på natten var det dags att åka in. Vi ringde till BB Stockholm där vi skulle föda men det var fullt, Danderyd lika så så vi blev skickade till BB Sophia. Vi kom dit vid 2 och värkarna blev snabbt värre. Jag tappade koll på allting och var inte särskilt närvarande och trodde jag skulle dö i slutet av öppningsfasen, men jag överlevde och klockan sex imorse kom hon äntligen ut. Lilla Lucy, 50 cm, 3200 gram och älskad till tusen. Jag behövde inte sy och är stolt över att jag klarade det utan bedövning :)

Grattis =)
  • Smulan 89
    Kpax skrev 2015-03-21 13:28:17 följande:
    På förlossningen törs de nog inte gnälla, kan du tänka dig barnmorskornas reaktioner på ryggvärk hos pappan? Hehe.

Jag var ju helt vansinnig på min sambo som inte bara gnällde över ryggvärk, utan även förstoppning, klåda och varma fötter. Herregud...
    Min man fick så ont i ryggen när han sovit i extrasängen när jag hade fött vårt andra barn, så han kunde inte resa sig. Jag var helt slut efter förlossningen, så någon i personalen fick byta någon blöja på vår son.
  • Smulan 89
    Mildamilda skrev 2015-03-21 17:53:11 följande:

Har alla bestämt namn? Vi har ingen aning om vad lilleman ska heta! Funderingar: Jonatan, Ilon, Elton, Vide... Storebror heter Noel.

Namn har varit klart sen många månader. Pojknamn redan innan jag ens var gravid.

Leon kanske? Är ju Noel baklänges. Min ena kille heter Leon, men lillebror säger Lilon =P
  • Smulan 89
    Mimipig skrev 2015-03-21 22:29:40 följande:

Ni som inte har samma efternamn som er partner - vad ger ni barnet för efternamn? Jag och min man har olika, ganska unika efternamn och vi är inte ense om hur vi ska göra. Även om det inte är optimalt tycker jag att barnet bör få bådas efternamn. Rättvist. Dubbla efternamn är ju inte tillåtet sen 1982, så ett av efternamnen får bli mellannamn då, och det som klingar bäst i rad är att mitt efternamn blir mellannamn, vilket känns lite tråkigt ändå, för jag har för mig att mellannamn inte förs vidare. Min man vill att vi bara ska ge ett efternamn och att det blir synd om pojken om han ska behöva dras med två. Hur resonerar ni som också har olika?

Nu är vi gifta sen sommaren 2013, men de andra två barnen är födda innan vi gifte oss. Min man hade ett vanligt efternamn och jag har ett ovanligt. Eftersom vi gifte att vi så småningom skulle gifta oss och då ta mitt namn, så fick barnen mitt namn ifrån början. Nu heter vi samma efternamn allihopa.
    Jag har personligen väldigt svårt för två efternamn (eller ett som mellannamn som det i så fall blir). Kompisarna har två "efternamn" på barnen, men hon har bara ett, även om de är gifta. Han har "två", så alla heter inte samma.
  • Smulan 89
    SvanE skrev 2015-03-22 03:12:35 följande:

Ska läsa igen så fort jag kan! I torsdags bestämde vi oss tillslut för att åka in för en sovdos. Hann ut till bilen och värkarna gick från 1 på 10 min till tre på 10. Kom in och det fortsatte. Jag hade inte öppnat mig något alls sedan kollen 24h tidigare så låg fortfarande på 1,5cm. Valde att ta morfin och bricanyl och slumrade sedan igenom natten. På morgonen kom värkarna av sig själv och vid us. Vid 10 var jag öppen tre. Badade, lustgas, EDA och 15.19 är världens finaste lilla kille ute. Är supernöjd med förlossningen och känner att det gick bra utan att ha sovit så mycket. Men NU är jag trött och än så länge är han snäll :) 3776g, 53cm född v.40+4

Grattis =)
  • Smulan 89

Här hemma fick kroppen ett ryck igår. Jag gick ut till bilen på eftermiddagen/kvällen och drog med mig dammsugaren och hink med vatten+trasa. Här ska städas. Dammsög hela bilen, torkade den fin inuti och sen skrubbade jag bilmattorna i duschen, haha. Detta har aldrig hänt innan. Brukar nätt och jämt plocka ut pantflaskorna som gärna hamnar på golvet Tungan ute
    Städar och plockar en del nu. BB-väskan packades i onsdags (bf-13, eller v 38+0). Har köpt nytt babyskydd då vårat var för gammalt och igår inhandlades en begagnad barnvagn Brio Smile. Man kan fästa babyskyddet (Brio Primo) direkt på chassit, så det blir perfekt när jag lämnar barnen på förskolan.
    Koppen "boar", men inga känningar av att bebisen vill ut.

• Smulan 89

Tycker så synd om er som har ont, inte kan sova, sammandragningar, förvärkar osv. Själv skäms man nästan som sover 8 tim/natt med max ett toabesök. Har inte ont, förvärkar, foglossning eller svårt att sova. Har min lagom stora bebiskula rakt fram och annars inget. Hade inte bebisen sparkat (och magen varit stor), så hade jag inte märkt att jag är gravid.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?