BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Och en mage i v.35+6 kan jag bidra med:)
Och en mage i v.35+6 kan jag bidra med:)
Ny vecka (34+0) och jag sällar mig till er andra med en magbild. Vikten ligger på plus 14 sen inskrivning och jag kan konstatera små bristningar ovanför naveln och på brösten. Av nån anledning så bryr jag mig inte ett dugg.
Igår var det första gången med föräldrautbildning. Vi såg en film om förlossning och jag grät när barnet väl kommit fram till föräldrarna. Utöver det reagerade jag på att paren man följde använde enbart lustgas (man kanske kan ha lite fler olika sätt när det ändå är en informationsfilm) och att de var snabba på att knipsa navelsträngen. Men i övrigt tyckte jag den var okej. Ingen ny information på utbildningen men jag tror nästa gång blir bättre för då ska vi prata om allt efter förlossningen som jag känner jag är mindre påläst om.
Nu har jag fått datumet för snittet. Det är utan tvekan den märkligaste påminnelsen som jag har lagt in i min kalender på mobilen. Som det närmar sig nu.
Åh så bra att många skrivit vad ni packat i bb väskan, var på första föräldrautbildningen igår och vi ska ha några veckor före resten av paren där så barnmorskan liksom hintade lite om att vi kanske packat den redan. Eftersom jag inte börjat än blev jag lite motiverad av er andra och kanske ska börja lägga ner lite i em. Problemet är att jag misstänker att väskan jag tänkt mig är för liten för att rymma det som jag till slut kommer vilja ha med.
Ska nog dessutom ut i helgen på jakt efter lite nya mjukiskläder att skrota runt i både på bb och speciellt hemma efteråt. Det är ju det minsta man borde få unna sig liksom :)
36+2 idag och har precis kommit hem från bm. Hade 29 i sf-mått, så det har stått still sen sist vi mätte och jag får komma tillbaka nästa vecka och mäta igen. Är det inte mer då blir vi skickade på tillväxtultraljud. Men det borde inte vara något att oroa sig över va? :) Jag är inte särskilt orolig egentligen, men visst var ni fler som varit på tv-ul utan nå konstigheter?
Nu har jag gjort ett försök att ändra mitt datum i bf-listan, hoppas jag lyckades och inte bara sabbade något :) Men det verkar som det gick.
På tal om vagnar, är det bara jag här inne som valt en Emmaljunga? Känner mig ju nästan lite utstött bland alla Brio och allt vad det är, haha. Jag har dock alltid varit ett fan av Emmaljunga (det här blir tredje) så jag tittade inte ens på något annat märke.
Nu ska här bakas bullar och skruvas ihop babysitter. Jag som varit huuur lugn som helst tidigare fick typ grispanik efter alla förvärkar så ALLT är upptvättat till bebis, igår bytte jag gardiner och gjorde vår här hemma och idag har jag som sagt också det jag gör. Känner mig grymt rastlös helt plötsligt, som att jag måste få allt färdigt NU! Sambon skakade på huvudet när han kom hem igår och jag stod på en stol och bytte gardiner.. "jomen det där gör nog susen mot dom där förvärkarna du har" :P jajamän!
Vi har firat alla hjärtans dag på Ikea och i affärer. Dessutom har vi monterat basen till babyskyddet i bilen i em.
Vi brukar inte fira så storslaget om vi firar alls. Min sambo kom på alldeles för sent att han ville att vi skulle gå ut och äta ikväll så vi fick inget bord på något ställe vi ville äta på. Han fick en liten present av mig imorse, men mycket mer firande blir det inte. Vi köpte hem ett nytt gäng tulpaner och lite god mat att laga hemma istället. Så här blir det mat, tända ljus och film i soffan med godis typ. Lite som vanligt på helgen nuförtiden;)
Hoppas att ni får en trevlig alla hjärtans kväll vad ni än gör :)