Lavish skrev 2015-04-17 11:04:55 följande:
Utvecklingssprång förmodligen, om du som sagt inte kan hitta något fel.
Barn, både bebisar och när de blir lite äldre får en period när de är gnälliga och omöjliga att lugna precis innan de tar ett språng i utvecklingen. Jag vet inte om det kan bero på att dom liksom känner att de håller på att knäcka en ny nöt i livet men inte riktigt lyckas få grepp om det än och därför blir frustrerade och ledsna.
Med små bebisar kan det vara svårt att märka av "utvecklingen" eftersom den liksom händer i hjärnan när de börjar förstå mer saker, med lite större bebisar och småbarn kan man tydligt märka att de plötsligt fått en ny pusselbit på plats och en ny färdighet visar sig.
Kan såklart vara något helt annat men jag minns från sonen att man alltid tror att det är något fel och "åh nej ska det vara såhär nu" vid utvecklingssprången och sen går det över ganska snabbt ändå.
Hursomhelst tror jag inte du kommer få någon hjälp från BVC eller vården öht om ditt barn är gnälligt men inte har några andra symptom...
Tack så mycket, jag tror nog också det kan vara något sådant så då håller jag tummarna för att det lugnar ner sig lite snart. Jag tror egentligen inte heller att BVC kan vara till någon hjälp riktigt, men våran barnmorska där är väldigt rar och tar en på allvar även om det är min oro som behöver dämpas lite bara, så det kändes inte som man hade något att förlora genom att ringa och ventilera sig lite med henne.