Inlägg från: Madelia |Visa alla inlägg
  • Madelia

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Åh, Vad roligt med lite bilder i tråden:) gick med i en bildtråd för mars, men där har det inte varit någon aktivitet alls.

• Madelia
    KarinIngrid skrev 2014-09-18 15:14:09 följande:

Jag har inte ens facebook :)

Så jag hoppas verkligen att inte tråden dör bara för att det skapas en grupp där!

Jag är också kvar här i tråden. Jag är ingen flitig Facebook användare :)
  • Madelia
    Mimipig skrev 2014-09-18 22:51:29 följande:

Hej igen alla, jag är tillbaka efter en veckas radioskugga. Efter flera veckans tuffa besked på KUB 1:15 så blev det moderkakasprov morgonen därpå innan jag lastade mig iväg på jobbresa till Bangkok.

"Vid ett friskt provsvar får du besked i posten inom 6-7 dagar. Om provet visar avvikelser ringer vi tidigare än så". Sa läkaren på Ultragyn.

Jag gav mig själv Google & FL-förbud för att överleva och hålla huvudet kallt. Jag har aldrig varit så rädd.

Jag fixade resan och jag har fixat veckan även om jag räknat timmar och minuter, hårdbevakat brevlådan. Varje gång mobilen ringt med okänt nummer har jag fått hjärtsnörp.

Idag, dag 8, utan besked i posten ringde jag labbet. Det visade sig att mitt provsvar legat klart sen i måndags, men det har GLÖMT att skicka det vidare. Det är inte gardiner från ellos, det är livsöden de sölar med!!! Jag gjorde klart för dem vilken plåga denna väntan i ovetskap är. Några min senare ringde de igen och översteg sina befogenheter och gav mig provsvaret över telefon: ett helt normalt prov, jag väntar ETT HELT FRISKT BARN!!!

Grattis, vad roligt att höra :)
  • Madelia

Här är min morgonmage. Den är rätt mycket större på kvällen dock. Jag har dessutom gått upp ca 4 kilo, så någonstans har det ju hänt något. Jag äter ganska mycket dock:) v.17

• Madelia
    Kpax skrev 2014-09-21 12:26:47 följande:
    Äsch då, jag kan som sagt dra in min nästan helt.

Får väl helt enkelt vänta till RUL innan jag får veta om allt är normalt :)
    Jag kan också dra in min mage, jag blir ju inte platt som jag var innan, men visst kan jag suga in den en bit.

Jag känner heller inte någon kant till livmodern trots att jag försökt peta runt en hel del. Det enda jag känner är att det känns annorlunda, nästan lite obehagligt att trycka lite längre ner på magen.
  • Madelia
    Skumbollen skrev 2014-09-23 09:29:46 följande:
    Va? Sa hon så bokstavligt? Jisses!

Intressant att så många upplever att barnmorskor pratar vikt, med mina dryga 80 kg så har jag ca 20 kg övervikt, aldrig att någon läkare eller barnmorska ens har kommenterat det....

Kanske för att de ser på mig att svaret skulle bli... Skit du i det... :D

Vecka 16 plingade det i appen idag för mig... Nu måste det väl vara dags för RUL för er som skall ha i början av mars väl? När har ni? Vi har den 17 oktober, känns lååååångt tills dess :)
    Har bf 2/3 och har RUL om precis en vecka 30/9 :)
  • Madelia

Idag har vi varit på RUL, allt såg bra ut med bebisen, dock så vägrade den trots massa puffande och ruskande på magen visa upp vad det var för kön tillräckligt bra för att barnmorskan skulle vilja säga något om det alls. Så det får helt enkelt bli en överraskning. Sen blev vi flyttade tillbaka en vecka i tiden, så jag får börja om med v.18 idag ist för att gå in i v.19. Jag vet inte så mycket om hur man ska tänka om bf när man får olika på kub och RUL. Vad tror/ tänker ni om det? Jag antar man går efter RUL även om kub är det som stämmer med ägglossning om man räknar?

• Madelia
    LillLouise84 skrev 2014-10-01 01:48:32 följande:
    Åh vad kul med rul! Jag bara väntar och väntar. Datum utgår de väl ifrån rul konstigt nog. Jag har inte fått göra kub utan får bara rul, med dottern för snart två år sedan så visste jag exakt sista mens och när jag plussade och gjorde rul och blev tillbaka flyttad 8 dagar så från v 18 till 16. Det kändes så hårt när jag mått så skit och räknat dagarna. Och enligt rul då så hade jag blivit gravid dagen efter jag väntade min mens (jag har bara tre veckor intervaller).
    Okej, tack:) ja det var jättetråkigt att bli tillbaka flyttas när man räknar varje dag, haha.
  • Madelia
    JhjärtaK skrev 2014-10-01 06:43:40 följande:
    Vad bra att allt såg fint ut men trist att den inte ville visa sig "från den sidan" smile5.gif

Ja bf blir efter RUL. Påpekade du att det inte stämde med kub eller med ÄL? Ibland mäter de då en extra gång för att se.

Det enda potentiella negativa med att få ett "missvisande" bf och bli tillbakaflyttad är att man ev får gå över tiden mer än de två veckorna då man vid bf redan är en vecka över tiden mätt från ÄL. Men de gör ju UL när man går över tiden för att se så att allt ser bra ut så det är bara en liten liten negativ aspekt trots allt smile1.gif
    Okej, tack:) Nej, jag sa faktiskt inget, men det borde jag kanske ha gjort. Jag trodde nog att det inte skulle spela någon roll. Sen var jag nog lite uppspelt efter att fått titta på och försöka putta runt på bebisen så jag hade annat i tankarna:) haha. Men men, ut kommer den väl och jag är glad att allt såg bra ut iaf:)
  • Madelia
    Kpax skrev 2014-10-01 19:39:38 följande:
    Åh vad kul! Skönt att allt var bra.

Jag har RUL på fredag, hoppas det finns en bebis, att den ser frisk ut, och att barnmorskan kan se vad det är för kön! :)
    Åh, och jag hade verkligen ställt in mig på att få reda på kön. Skitunge, haha:) Men men huvudsaken är ju självklart att det verkade se bra ut.

Lycka till på fredag och uppdatera sen :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?