Inlägg från: Madelia |Visa alla inlägg
  • Madelia

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag har alltid haft Isak som mitt absoluta favorit pojknamn, men min sambo säger tvärnej och det surar jag lite för. Vi är överens om några namn som förslag iaf bland annat Elias, Vincent, Alma, Freja och Ellen. Men vi bestämmer oss först när den han el. hon väl tittat ut:)

• Madelia

Idag fick jag äntligen hem papper från försäkringskassan om att jag blivit beviljad graviditetspenning, så nästa fredag jobbar jag min sista dag och har då 5 veckor kvar till bf:) Känns verkligen skönt med en sak mindre att bekymra sig över :)

• Madelia
    Misty W skrev 2015-01-19 11:32:02 följande:

Ligger i soffan och undrar om man är helt galen som kollar på något förlossnings program på kanal 5. Helt galet hur dom röjer på förlossningen i USA. Släkter som slåss, ingen som lyssnar på blivande mamman och personalen osv. När jag födde dotter och snittades med sonen så va det bara jag och min sambo på plats... Skulle bli knäpp om hela släkten stod och stirrade mig i underlivet, fotade och filmade...

Ja, usch. För mig skulle det vara rena mardrömmen att ha massa folk omkring mig i den situationen. Bara min sambo har fått hårda restriktioner om att stanna uppe vid huvudhöjd på mig, haha. Men jag tror jag läste i papprena från förlossningen att man får ha med sig max två personer dit. Om jag inte missminner mig helt och det var något annat det gällde :)
  • Madelia
    Chuckiiii skrev 2015-01-19 19:20:15 följande:
    Vad skönt! Väntar på mina med! Hur lång tid tog det ungefär? Är sjukskriven tills grav.penningen förhoppningsvis startar, men läkaren va jättebra å sa att jag bara behövde komma tillbaka om det inte gick igenom. Foglossning! Blä
    Jätteskönt! Jag skickade in mina papper precis före jul och fk hade fått in dem 30 jan. Så med tanke på att det varit en del röda dagar emellan så har det ju gått rätt fort ändå. Skönt att du ändå har ett alternativ iaf, hoppas du får svar snart.
  • Madelia
    Lejonhierta skrev 2015-01-21 11:32:04 följande:

I förrgår kom vår dotter till världen i v.33. Hon mår bra men jag desto sämre, tappade åtta liter blöd och opererades i fem timmar. En livmoder fattigare för att kunna rädda mitt liv. Så först idag orkar jag ens veta vad som är fram o bak, upp o ned typ...

Stort grattis! Ta hand om er nu så hoppas jag du återhämtar dig fort.
  • Madelia
    sommarstad skrev 2015-01-21 19:30:00 följande:

En fråga ang försäkringskassan. 
    Jag har skickat in ang inkomst får man nån bekräftelse när de noterat inkomsten eller är det tänkt att man ska fylla i den själv igen på hemsidan? 

Jag var väldigt sen nämligen med att skicka in ang inkomsten eftersom jag inväntade arbetsintyg från förra arbetsgivaren, så jag förstår om de inte har hunnit med att hantera mitt ärende fram för allt tanke på julen, men samtidigt är det ju på högtid att lämna in ansökan om föräldraledigheten. 

Man ska få "bekräftelse" i form av att försäkringskassan fattat ett beslut om ens sjukpenninggrundade inkomst.

Iaf fick jag det:)
  • Madelia

Jag har fått lite hormonrand, minns inte när den kom, men det var inte där över sommaren och semestern iaf vet jag.
    Bristningar har jag klarat mig helt utan än, men eftersom jag förstått att de likväl kan komma precis i slutet så känns det ju dumt att glädjas över det redan. Min navel däremot går väl inte direkt utåt, men jag skulle knappast kalla den för ett hål heller, haha.

• Madelia

Vecka 34+3 idag och har varit på besök hos bm. 29 i sf-mått, bebisen hade runt 140 i puls och hade dessutom lagt sig med huvudet neråt, men inte fixerat sig. Dock hade mitt blodtryck blivit högre så jag ska tillbaka igen redan på onsdag och mäta trycket igen.

• Madelia
    Misty W skrev 2015-02-04 19:28:52 följande:

Men oj, nu är det inte långt kvar tills vi börjar ploppa ungar :)

Är ni alla med på bä listan? Vilka av er har bf första veckan i mars?

Jag har bf 16/3 men har snittet 10/3

Jag är med, men tror inte att datumet är ändrat sedan jag blev flyttad vid RUL för jag vet inte hur man gör.

Jag har bf 9/3 :)
  • Madelia

Vad spännande att det händer saker för många här i tråden. Jag har 28 dagar kvar till bf och känner absolut nada. Ingenting, ingen molvärk, inga hugg, inga förvärvar. Jag har samma gamla smärtfria sammandragningar som jag haft hela graviditeten och det känns ju lagom spännande. De skvallrar ju inte om att något alls är på gång. Det enda som egentligen blivit mot slutet är att jag skitlätt blir irriterad och är hungrig typ jämt.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?